AlfettaQO
Member
Member

Ombouw Alfetta rechthoekige koplampen naar ronde lampen

za jun 04, 2005 22:48

Heeft iemand wel eens de ombouw zoals in de titel omschreven uitgevoerd? Ik heb al jaren de ronde carello's met gril, etc op zolder liggen. Vanmiddag gestart met de ombouw, maar ik kom tot de conclusie dat e.e.a. niet mooi past. Met name de buitenkant van de gril (buitenste lamp) sluit niet vlekkeloos aan met het plaatwerk :(.

Kan iemand mij op weg helpen oftwel weet iemand 100% zeker of het zou moeten passen of juist niet.

Het betreft een 2.0 Alfetta sedan van september 1983.

Bvd,

Marco

kai
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Ombouw Alfetta rechthoekige koplampen naar ronde lampen

zo jun 05, 2005 00:28

Dat past nooit echt mooi met het plaatwerk.
De schermen zijn gelijk voor de vierkante alswel de ronde koplamp versies.

AlfettaQO
Member
Member

Re: RE: Ombouw Alfetta rechthoekige koplampen naar ronde lam

zo jun 05, 2005 05:33

Dat past nooit echt mooi met het plaatwerk.
Dan ben ik op een bepaalde manier 'gerustgesteld'. Dan heb ik toch nog het volgende verzoek: zou iemand met een digitale camera eens een foto kunnen nemen - met de motorklep open - waarbij de lampen vanuit een schuine hoek zijn gefotografeerd, zodat ik e.e.a. kan vergelijken. Zou dit zeer op prijs stellen :D

Bvd

Marco

AG
Full Member
Full Member

zo jun 05, 2005 08:21

De bevestiging die achter het zit is iets anders, wat er anders is weet ik niet uit mijn hoofd. Ik dacht dat je er een beetje aan de binnenkant af moet slijpen.

AG

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jun 05, 2005 09:44

Dan zou het toch moeten passen? Ik wil wel een foto nemen, maar het regent hier op het moment. Even geduld dan.

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 05, 2005 09:46

Dan zou het toch moeten passen? Ik wil wel een foto nemen, maar het regent hier op het moment. Even geduld dan.
Euhm..Paraplu? :mrgreen:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jun 05, 2005 12:25

Bij deze. Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Afbeelding

Afbeelding

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

zo jun 05, 2005 13:20

Wat een service :wink: :thumbs:

AlfettaQO
Member
Member

zo jun 05, 2005 17:19

Wat een service :wink: :thumbs:
Absoluut. Hartelijk dank. De 1e foto van KAS laat precies zien waarom ik deze vraag gesteld heb. De aansluiting tussen plaatwerk en gril lopen goed in elkaar over; in elk geval zoals het volgens een van mijn hersencellen moet zijn. Als ik de gril provisorisch plaats steekt hij een kleine centimeter uit en staat er teveel spanning op de gril. De oorzaak is dan het buitenste bevestigingspunt van de rechthoekige lamp. Zie hieronder (illustratie even via internetfoto's; de batterijen van mijn camera zijn leeg :oops:

Afbeelding

Dit is denk ik ook wat AG bedoeld.

Een 2e 'probleem' zou zijn het lipje dat onderaan het grilhartje bevestigd is. Naar de bevestiging hiervan kan ik voorlopig alleen maar raden.

Dat e.e.a. mogelijk zou moeten zijn bewijst de volgende foto:

Afbeelding

Beide auto's zijn bij wijze van spreken op dezelfde dag gebouwd cq toegelaten (mijn Alfetta KF-11-)
Laatst gewijzigd door AlfettaQO op zo jun 05, 2005 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jun 05, 2005 17:25

Het moet toch mogelijk zijn om met een geringe aanpassing de boel passend te krijgen?

AlfettaQO
Member
Member

zo jun 05, 2005 21:45

Het moet toch mogelijk zijn om met een geringe aanpassing de boel passend te krijgen?
Ik ben er voorlopig nog niet helemaal uit. De rechthoekige lampen heb ik voorlopig maar weer teruggezet.

Voor diegene die interesse heeft, hierbij een korte beschrijving van de auto.

Nederlandse auto van september 1983. Oorspronkelijk met airco, maar ruim 10 jaar geleden verwijderd met de gedachte: "oude airco's gebruiken pk's". Carosserie in 1994 geheel gerestaureerd. Zwart leder interieur. Zwarte vloerbedekking (was 'goorbruin') uit een 75. 15inch Ronals met 205 Michelin Pilot xGTV ( :wink: ).
Motorblok opnieuw opgebouwd. Enkele aanpassingen: van 2.0 naar 2.1 liter, Cosworth zuigers, bijpassende snelle nokkenassen, 2e oliekoeler (racimex), K&N broodtrommels, vliegwiel afgedraaid, handgemaakt spruitstuk, tussendemper verwijderd (rechte pijp) & Ansa dubbele sportuitlaat. In 1999 versnellingsbak gereviseerd en gehele motor voorzien van nieuwe pakkingen. In 2003 remklauwen e.d gereviseerd. Auto was behoorlijk verlaagd (60-65 mm), maar weer verhoogd in verband met het moderne drempeltijdperk.

Ik zal vast nog wel dingen vergeten zijn, maar dit viel me zo te binnen. Oh ja, alles wat met electriciteit te maken heeft, functioneert o.k.

Marco

kareltjeknetter
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 06, 2005 18:44

de rechthoekige lampen zijn ook veel beter als je ook eens in het donker rijdt , die ronde lampen geven in vergelijking maar weinig licht. ook krijg je iedere keer te horen ,of je in een bmw rijd..... :shock:
-charles-
clk55amg
giulietta 1.4tb 170pk
Giulia 2.2jtdm 180pk ae

GTV
Guru
Guru

ma jun 06, 2005 19:11

BMW :shock:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 06, 2005 19:13

. ook krijg je iedere keer te horen ,of je in een bmw rijd..... :shock:

Dat klopt. De eerste `kenner`zit nu ziek thuis met een hoge tandartsrekening. :evil:
@ Alfetta qo. Kun je geen foto`s plaatsen? Ik ben wel nieuwsgierig geworden naar jou auto.
Voor webruimte klik hier

AlfettaQO
Member
Member

ma jun 06, 2005 21:46

@KAS: veel digitale foto's heb ik nog niet c.q. niet meer (computercrash en ja ik weet het: "had je maar een backup moeten maken"). Ik zal dit weekend eens proberen een paar redelijke foto's te maken. Echter, om een beetje een beeld te krijgen: 1x zijaanzicht (slechte kwaliteit) en 2x motorblok.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat ik zo snel nog op de foto van de zijkant kan zien, is dat ik de auto destijds nog even voorzien had van HF Integrale Evo 3 ruitenwissers (natuurlijk met de gedachte dat ik sneller door de regen kon rijden :wink:). Inmiddels zitten de originele armen er weer op. Ook het gekrulde raamrubber is al lang weer vervangen.

Marco

Terug naar “Algemene Technische vragen”