arnoldone

RE: MiTo: wie oh wie? De GTA komt in maart

vr feb 06, 2009 11:30

tsjongejongejonge Enrico,

je moet inderdaad wel geduld hebben zeg; petje af! Maar ja, uiteindelijk kun je niet veel anders, want je moet toch die auto krijgen zoals jij em wilt.

ik vind echter wel dat ze een zootje ervan maken daar zeg. Zovaak bellen dat er weer iets anders is en dat het weer uitloopt, pffff. Lijken de zaken niet echt goed voor elkaar te hebben.

In ieder geval succes verder. Waarschijnlijk zul je er wel nog meer van genieten als je em uiteidnelijk hebt. Grotere voldoening is vaak het resultaat van moeilijke 'projecten'.

Ciao

Enrico Sarto

RE: MiTo: wie oh wie? De GTA komt in maart

vr feb 06, 2009 14:45

Ben net even wezen kijken. De Mi.To staat in de werkplaats en lijkt half uit elkaar te liggen (dashboard er grotendeels uit voor het monteren van de navigatie, linker achterruit eruit, etc.). Het begint wel te lijken op de auto die ik heb besteld.
Afgesproken dat de auto geleverd wordt door de Alfa dealer Vireo (al moet de Fiat verkoper nog wel even toestemming hebben van de leasemaatschappij). Er is een kleine kans dat ook de nieuwe zijruit er dinsdag al is en dat ik de auto woensdag kan halen. Maar ik reken nergens meer op.

Kenteken is al gemonteerd (**-HPX-*) en inmiddels zit de RDW al op **-HRZ-*. Tegen de tijd dat ik kan rijden zitten ze al minstens op **-HSD-*...

Enrico Sarto

RE: MiTo: wie oh wie? De GTA komt in maart

do feb 12, 2009 16:16

Heb voor morgenmiddag (vrijdag de dertiende :twisted: ) een afspraak staan voor het afhalen!!!!
Nog één klein kinkje kan in de kabel komen: de interface tussen de stuurwielbediening en het navigatiesysteem werd te heet. Er zijn nieuwe onderdelen en er is contact met Pioneer en dit moet nog gemonteerd worden.

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3955
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: MiTo: wie oh wie? De GTA komt in maart

do feb 12, 2009 17:31

Laten we hopen dat het goed komt. Maak je foto's voor ons?
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Enrico Sarto

RE: MiTo: wie oh wie? De GTA komt in maart

vr feb 13, 2009 14:53

Voor degenen die de soap volgen: ik zou m'n Mi.To om 16.00 uur halen. Het is nu 15.00 uur en ik ben 10 minuten terug gebeld dat het (waarschijnlijk) wederom niet doorgaat. Er is weer eens wat mis gegaan... Ditmaal is een remschakelaar de boosdoener, die geeft een foutmelding en gaat vervangen worden. Wordt op z'n vroegst dinsdag a.s.
Ik heb inmiddels drie achtereenvolgende vrijdagen afspraken gehad om 'm op te halen en die afspraak is 3x afgezegd: 2x op donderdag en 1x één uur voor het afgesproken tijdstip.

Het laatste nieuws was dat het defecte onderdeel maandag of uiterlijk dinsdag binnenkomt, dus dat de kans groot is dat ik dinsdag kan rijden. Toen ik echter aangaf dat ik vanaf donderdag lekker een paar daagjes op vakantie ga, werd mij aangeboden woensdag een leen-MiTo op te halen. Zouden ze dus stiekem al weten dat het dinsdag niets zal worden?

Inmiddels twijfel ik of ik er ooit nog in zal rijden....
Laatst gewijzigd door Enrico Sarto op di feb 17, 2009 11:22, 3 keer totaal gewijzigd.

Enrico Sarto

RE: MiTo: wie oh wie? De GTA komt in maart

di feb 17, 2009 13:12

Het was te verwachten: het gaat ook vandaag niet lukken om de Mi.To af te halen. Ik zit al de hele morgen te wachten op een telefoontje, want het was 'alleen maar' een remlichtschakelaar die erin moest. Maar 'plotseling' waren er toch weer meer dingen aan de hand:
- De zijruit sluit niet goed (was bekend, maar nog niet hersteld);
- Een modificatie aan de stuurkolom;
- Er blijkt een pit in het dak te zitten (was mij ook al verteld, evenals de melding dat dit hersteld was).
De auto staat nu bij de schadeherstel, die zelfs moeten spuiten. Dat wil je helemaal niet weten bij je nieuwe auto.... Dan gaan ze morgen (hoop ik) de zijruit en de modificatie doen. Ze durven nu niets meer te zeggen, alleen dat ze me bellen als 'ie helemaal klaar is.

Het telefoongesprek begon met de mededeling dat het nog niet zeker was of het vandaag zou lukken. Toen ik hoorde van de schadeherstel incl. spuitwerk, wist ik al genoeg. Drie minuten later in het gesprek was het opeens duidelijk: "Nee, vandaag gaat zeker niet lukken". De verkoper hiermee confronterend was zijn reactie dat hij het dan niet goed gezegd had aan het begin van het gesprek. Nou, bij ons thuis noemen we dat gewoon liegen.

Inmiddels heb ik de leasemaatschappij gebeld, die is nu aan het onderzoeken wat de consequenties zijn als we van het contract afzien. Natuurlijk wil ik dat liever niet, maar in deze auto en deze garage heb ik weinig vertrouwen meer...
In ieder geval ga ik waarschijnlijk een weekendje weg zonder Mi.To. Ik kan wel een leen-Mi.To krijgen, maar mijn voorwaarden dat ik zonder reclame wil rijden en 'm pas terugbreng als ik mijn eigen Mi.To kom halen is denk ik een struikelblok.

Gebruikersavatar
Forza Trentatre
Full Member
Full Member
Berichten: 303
Lid geworden op: do apr 10, 2008 20:05
Locatie: Middelburg

RE: MiTo: wie oh wie? De GTA komt in maart

di feb 17, 2009 13:21

Pff...wat een pech. En wat een wanprestatie van de dealer zeg. Ik zou zo onderhand ook behoorlijk gefrustreerd raken.
Het lijkt wel alsof die dealer helemaal geen Mito wil verkopen joh...gaat ze blijkbaar voor de wind. :roll:


Enige wat ik kan doen is je succes wensen met de afhandeling...
I don't wear jewels, I drive them, Alfa Romeo

Enrico Sarto

RE: MiTo: wie oh wie? De GTA komt in maart

di feb 17, 2009 15:40

Laatste nieuws: aflevering is nu echt overgenomen door Vireo Auto Purmerend, de Alfa Romeo dealer. Dus Falco (Fiat en Lancia) heeft er niets meer mee te maken. Gelukkig, dan hoef ik die praatjes en verdraaide waarheden niet meer aan te horen...
De bedrijfsleider van Vireo hebben zich er zelfs vanaf de skipiste in Italië (hij wel: ik heb m'n wintersport geannuleerd omdat ik geen auto met winterbanden had) mee bemoeid en dit klinkt nu eindelijk bemoedigend.

De Mi.To staat NU in de schadeherstel en vanacht gaat 'ie de droogkamer in. Volgens het meest recente telefoongesprek moet de auto uiterlijk a.s. vrijdag toch echt klaar zijn. Nu heb ik dat de afgelopen drie vrijdagen ook gedacht, maar nu heb ik er echt wel een beetje vertrouwen in. 'Helaas' ben ik nu toch een paar daagjes er tussen uit (gewoon in Nederland), dus het ophalen gebeurd op z'n vroegst zaterdagmiddag, maar waarschijnlijk maandag.

Volgende week meld ik me weer....

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: MiTo: wie oh wie? De GTA komt in maart

di feb 17, 2009 18:18

Ik ken het gevoel van lichte opwinding als je dan eindelijk weet dat je nieuwe auto in nederland is. Dan even uitrekenen wanneer je hem waarschijnlijk gaat krijgen, bellen met de dealer en dan de teleurstelling. dat duurt altijd langer dan je verwacht had. In jouw geval is de teleurstelling wel erg groot. Ik geloof dat ik er zolangzamerhand genoeg van zou hebben. Een nieuwe auto met bijgewerkte schade... kan dat zomaar?

Heeft allemaal weer erg veel weg van een gevalletje 'werken aan het prachtige imago van Alfa Romeo, maar niet heus'. Gek toch, dat de dichtsbijzijnde dealer hier klaagt dat het niet zo vlot met de verkoop van de Mito (om over de andere Alfa's maar te zwijgen). Het moet toch ergens langzaamaan verkeerd gegaan zijn. Krijg nog niet het gevoel dat ze de venger er achter hebben en dat het binnenkort beter wordt.

Gelukkig was de aflevering van mijn nieuwe Delta bij de Fiat/Lancia dealer in Enschede heel wat bemoedigender. Ik kan je alleen maar sterkte wensen en heb bewondering voor je vasthoudendheid en doorzettingsvermogen...

Ben wel benieuwd hoe dat er nou uitziet straks met die nieuwe zijruiten. Ik kijk uit naar je foto's...

SPIDERVELOCE1750

RE: MiTo: wie oh wie? De GTA komt in maart

di feb 17, 2009 18:44

Filmpje om je even op te vrolijken . :wink:

Gebruikersavatar
tha_new_one
Junior Member
Junior Member
Berichten: 81
Lid geworden op: di mei 31, 2005 23:36

Re: RE: MiTo: wie oh wie? De GTA komt in maart

di feb 17, 2009 22:27

Filmpje om je even op te vrolijken . :wink:
Heb net de aflevering van Fifth Gear gekeken en gelijk geskipt naar het stukje van de Mini vs. de Mito 8) .
En ik ben het helemaal eens met Vicky haar conclusie... :D.
In het bezit gehad:
- Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Imola L
- Alfa Romeo 155 1.6 T.Spark 16V
- Alfa Romeo 146 1.4 T.Spark 16V
- Alfa Romeo 147 1.6 T.Spark 3D Distinctive

Gebruikersavatar
Forza Trentatre
Full Member
Full Member
Berichten: 303
Lid geworden op: do apr 10, 2008 20:05
Locatie: Middelburg

RE: MiTo: wie oh wie? De GTA komt in maart

wo feb 18, 2009 13:47

Inderdaad een mooie opsteker voor de Mito dat filmpje van Fifth Gear.
Maarja kunnen we Vicky nog wel serieus nemen nu ze haar ziel verkocht heeft aan Toyota? :wink:

Inmiddels weer een heel kleine sneak-preview op autoweek.nl:

http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=11001
I don't wear jewels, I drive them, Alfa Romeo

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: RE: MiTo: wie oh wie? De GTA komt in maart

wo feb 18, 2009 14:25

Inmiddels weer een heel kleine sneak-preview op autoweek.nl:

http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=11001
Mijn viruschecker waarschuwt voor een exploit in een javascript op de Autoweek-site. Be warned...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: MiTo: wie oh wie? De GTA komt in maart

wo feb 18, 2009 14:35

Mmmh, straks thuis filmpje kijken ... :wink:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5595
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: MiTo: wie oh wie? De GTA komt in maart

wo feb 18, 2009 14:58

Een nieuwe auto met bijgewerkte schade... kan dat zomaar?
je moest eens weten hoeveel auto`s er al decennia lang worden afgeleverd na correctie spuitwerk (van slecht spuitwerk of transportschade) zonder dat de nieuwe eigenaar het weet/wist...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”