Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

RE: ronal naafdoppen?

di feb 24, 2009 11:44

Dat zegt meer over de onderschriften dan over de banner.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

di feb 24, 2009 11:45

Het "probleem" was "een banner"....
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Hylke
Moderator
Moderator

di feb 24, 2009 11:49

Daar heb je helemaal gelijk in.
Zou jij graag reclame op het forum willen?
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 24, 2009 11:57

Er staat nu ook reclame... voor de scarb... dus op zich is het al geen keuze meer....

Als het beperkt blijft tot een bannertje van bv 200 x 100 pixels in de rechterbovenhoek (die nu op een z/w vlaggetje na leeg is) dat per pageload rouleert en daarmee het "commerciele gedoe" reguleert, zou het mij niet storen... het kan zelfs positief werken omdat dergelijke sponsors vaak een technische achtergrond hebben (onderdelenleveranciers) en hun posts legitiem worden door het sponsor-zijn en op die manier vaak bijdragen aan de oplossing van technische problemen bij de auto's van leden....

In de trend van "wij hebben onderdeel xyz voor dat probleem... hebben we zelf ge-engineerd en werkt zus-en-zo, kost dit-en-dat, te bestellen via onze site"...

Volgens de letter der wet moeten dergelijke posts nu weggemodereerd worden.... en zullen dat soort lieden dus niet snel hun nek uitsteken....

Of je krijgt van die leuke gekunstelde "gespot" constructies... waarbij een (schijnbare?) outsider het gewenste deel weet te spotten op hetzij MP of op de site van een passende aanbieder... of gaat dat dan ook gereguleerd worden? Maximaal 1 account per IP adres? CC en ik posten beiden vanaf elkaars computers...

Het Klaverblaadje is ook niet vrij van reclame... maar dat schijnt minder een issue te zijn dan het forum? Mij ontgaat het onderscheid eerlijk gezegd...

Eerlijk gezegd begrijp ik het probleem van commerciele posts ook niet... mits gereguleerd dmv bv een sponsorovereenkomst... Niet te zake doende advertenties? Ja... duidelijk... maar wat is precies het probleem met commercieel?

Dus als direct antwoord op je vraag: Ja, ik zou wel reclame willen... en ik denk dat het forum er zelfs beter op wordt.

Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

di feb 24, 2009 12:15

Jammer dat er weer zo'n topic ontstaat.

Even uit mijn geheugen is er een oproep gedaan voor naafkapjes.
Waarom? Die dingen zijn schaars en worden zelfs gestolen op evenementen.
Vervolgens wordt door leden het idee toegejuigd en iemand gaat zijn nek uitsteken en laat eens wat proef exemplaren maken.
Nu is het een succes en maken we er meteen iets commercieels van wat dus niet mag volgens de forum regels. (waarom dan niet meteen de kop ingedrukt toen het alleen nog een idee was?)
Gaat hier iemand rijk van worden? Echt niet! De markt zal zeer snel verzadigd zijn en iemand (die toevallig ook een bedrijfje runt) heeft vele Alfisten blij gemaakt. Onstaat dit uit commercieel oogpunt? Ja een beetje wel natuurlijk maar meer om uit de kosten te komen dan om er rijk van te worden.

Op deze manier zullen dit soort nuttige acties niet meer bedacht en uitgevoerd worden. Dat zou dus echt zonde zijn.

Is er ook niet iemand die zijn nek uitsteekt bij een bedrijf om opnieuw voorruiten van een alfetta in productie te nemen? :thumbs:
Dit zijn juist acties die we moeten aanmoedigen en niet de kop indrukken.

Stefan
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: ronal naafdoppen?

di feb 24, 2009 12:29

Vervolgens wordt door leden het idee toegejuigd en iemand gaat zijn nek uitsteken en laat eens wat proef exemplaren maken.
Nu is het een succes en maken we er meteen iets commercieels van wat dus niet mag volgens de forum regels. (waarom dan niet meteen de kop ingedrukt toen het alleen nog een idee was?)
Gaat hier iemand rijk van worden? Echt niet! De markt zal zeer snel verzadigd zijn en iemand (die toevallig ook een bedrijfje runt) heeft vele Alfisten blij gemaakt. Onstaat dit uit commercieel oogpunt? Ja een beetje wel natuurlijk maar meer om uit de kosten te komen dan om er rijk van te worden.

Op deze manier zullen dit soort nuttige acties niet meer bedacht en uitgevoerd worden. Dat zou dus echt zonde zijn.

Is er ook niet iemand die zijn nek uitsteekt bij een bedrijf om opnieuw voorruiten van een alfetta in productie te nemen? :thumbs:
Ik heb alle reacties eens gelezen en wil er verder niet al te veel woorden aanvuil maken.
Ik kan me zowel in de voor- en tegenstanders verplaatsen, maar ik vind de bovenstaande het meest passend =D> .
Alfa historie:
te veel om op te noemen.

Nu:
Op dit moment Alfaloos.

bralfa
Guru
Guru

di feb 24, 2009 12:55

Typisch een reaktie... (algemeen, meeste reakties in dit topic)

"Tuurlijk moeten er regels zijn, anders wordt het een ongecontroleerd zooitje!"

Maar wel ff een oogje toeknijpen als het mij betreft graag....

Hoe ontstaat er volledige willekeur...

Het forum is momenteel nu eenmaal groter als een hand vol alfisten (of bezoekers die zich dat noemen) en is het dus moeilijker om het regelvrij / zelfregulerend te laten zijn. Of laat het vrij, of verbied het zonder aanziens des persoons / artikel.

Ik zou het helemaal niet erg vinden als het plaatsen van een advertentie niet kostenloos is. (bijv. 5 euro voor leden per jaar en 10 euro voor niet leden) Voor commerciëlen (dus liefhebbers met KvK registratie) misschien een ander tarief wel of niet gekoppeld aan een banner.

En ja, ik heb in het ronal topic gevraagd of deze advertentie gedoogd kon worden binnen de gestelde regels. En nee ik heb niks tegen het initiatief, dan wel Stefan....

ciao, Bas
Shut up and ride!

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

di feb 24, 2009 13:02

Ik vind dit nogal overtrokken als ik eerlijk moet zijn. Niemand drukt iets de kop in, het gaat alleen maar over het plaatsen van een post. Niemand heeft iets tegen het idee op zich. En de oplossing is zelfs ook al gegeven: er zijn er hier zat die het in "gespot" kunnen zetten.

Het bepalen of een post commercieel is of niet lijkt me al lastig genoeg. Als dan daarbij ook nog moet worden beoordeeld hoe nuttig de post is voor de forumleden ontstaat er voor je het weet (inderdaad Bas) een volstrekte willekeur.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Harry Tijssen
Guru
Guru

di feb 24, 2009 13:57

Ik zie het als een eenling die aan de wens voldoet van velen, en dus hobbymatig leden gaat helpen.
Is een prachtig innitiatief, wordt ie er rijk van in financieel opzicht ?? Nee!!!!
In een ander opzicht wordt ie wel rijk, hij krijgt er een hoop Alfa-vrienden bij.
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 24, 2009 14:25

Zonder dit een verhitte discussie te willen maken (dus men kan uitgaan van oprecht goede intenties!) maar wat is het wezenlijke verschil tussen de gewraakte naafdopjes en DEZE DVD?

Op commerciele basis aangeboden door de enige toegestane sponsor (die met die banner boven aan elke pagina) van dit forum...

Het artikel kan men gelijk stellen (niet iedereen heeft het nodig, iedereen kan zonder, sommigen zullen het graag willen aanschaffen of hebben er zelfs op zitten wachten!).

De aanbieder heeft een kvk inschrijving.

Winstgevendheid is geen issue (was het bij de naafdopjes ook niet).

Duidelijk geproduceerd om aan een specifieke Alfa-gerelateerde doelgroep te verkopen.

Ik kan het argument bedenken "Ja maar het forum is VAN de scarb"...

Reactie: "Maak dan maar meer organisaties deelgenoot van forum; hoe meer het "dragen" des te sterker het wordt!"

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

di feb 24, 2009 15:41

Ik zie het als een eenling die aan de wens voldoet van velen, en dus hobbymatig leden gaat helpen.
Is een prachtig innitiatief, wordt ie er rijk van in financieel opzicht ?? Nee!!!!
In een ander opzicht wordt ie wel rijk, hij krijgt er een hoop Alfa-vrienden bij.
Wat is het verschil dan met andere commerciële aanbieders? Die hebben toch ook spullen waar hier belangstelling voor bestaat?
Of hij er rijk van wordt doet helemaal niet ter zake, daar gaat het toch helemaal niet om? Het gaat om het principe dat men op dit forum geen commerciële aanbieders wil.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

di feb 24, 2009 15:43

Reactie: "Maak dan maar meer organisaties deelgenoot van forum; hoe meer het "dragen" des te sterker het wordt!"
... en hoe minder SCARB zelf nog heeft in te brengen.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 24, 2009 15:44

Wat brengt de scarb zelf nu in op het forum? Sec forum content dus?

Ik zie de scarb momenteel alleen een rol van facilitator vervullen.
Laatst gewijzigd door Zaagauto op di feb 24, 2009 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

di feb 24, 2009 15:46

Alleen heb ik het natuurlijk niet over forum content, maar over beleid en regels e.d.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 24, 2009 15:49

Alleen heb ik het natuurlijk niet over forum content, maar over beleid en regels e.d.
Dat wordt dan toch juist duidelijker geregeld? Wil je commercieel posten, moet daar iets tegenover staan (een financiele bijdrage) die de scarb (en dus de donateurs) ten goede komt.

Dat geeft een "sponsor" verder nog geen zeggenschap over forumregels natuurlijk. De adverteerders in het Klaverblaadje hebben toch ook geen zeggenschap over de inhoud?

Ik snap de angst voor commercie in de digitale wereld niet terwijl het in de papieren versie (KB met advertenties) en op evenementen (sponsoren en standverhuur) compleet omhelst wordt....

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”