Mooi werk.
Greetzz..
Wouter
Thanxs guys het is veel werk maar dan heb je ook wat.........
@piebter,
het voordeel als je iets zelf maakt is dat je het precies pas kan maken.
Vol bewondering ben ik je topic aan het lezen, maar deze post roept wel wat vragen op.verder met het motorproject
alfa 75 gekocht daar gaat de motor uit en die komt in de Berlina.
Ik heb nog een mms DTA hierbij vervalt het eea dat beschouwd word als (((uit de oude doos)))
De lmm en de mechanische ontsteking vervallen zowiezo tgv modernere items.
De standaard Intercooler vervalt ook en er komt een frontmounted ic van een Landrover dico type 3 in past perfect, ook qwa tegendruk op dit type turbo.
de interne motor wil ik voorlopig verder standaard houden en de turbo ook.
het inlaatkanaal maak ik van een 75 TS inlaatspruitstuk met de gasklep van een 155 TS.
Fotoos volgen
remparachute, anker met ketting, veiligheidsbril en handschoenen, ennuh verder zou ik het niet weten..............heb je nog suggestiesVol bewondering ben ik je topic aan het lezen, maar deze post roept wel wat vragen op.verder met het motorproject
alfa 75 gekocht daar gaat de motor uit en die komt in de Berlina.
Ik heb nog een mms DTA hierbij vervalt het eea dat beschouwd word als (((uit de oude doos)))
De lmm en de mechanische ontsteking vervallen zowiezo tgv modernere items.
De standaard Intercooler vervalt ook en er komt een frontmounted ic van een Landrover dico type 3 in past perfect, ook qwa tegendruk op dit type turbo.
de interne motor wil ik voorlopig verder standaard houden en de turbo ook.
het inlaatkanaal maak ik van een 75 TS inlaatspruitstuk met de gasklep van een 155 TS.
Fotoos volgen
Wat voor een veiligheidsmaatregelen ga je treffen? Denk aan remmerij, wegligging en 'overige' veiligheid.
Ga je serieus ankeren met de 'standaard' remmerij?
Dat niet, maar de remmen zijn niet 'berekend' op dat vermogen.Ga je serieus ankeren met de 'standaard' remmerij?
Yup. Goeie schijven en blokken en alles uiterst fris remt goed hoor op een 105. Echte alfa hè(GEINTJUH!
)
Had onder mijn ex bertone turbo brembo's van een 75 maar zijn verder hetzelfde als 2L tangen van een 105 (op de spacer voor geventileerde schijven na dan, en het materiaal). Op de bert zaten geventileerde schijven maar die zijn alleen nodig voor extreem veel hitte afdracht zoals op circuits enzo. Op straat overbodig vind ik, daar ga je niet veelvuldig van 200+ naar 100.
Greenstuff lees ik veel negatieve feedbacks over, Ferodo heb ik zelf gehad. Eénmaal warm geremt, zijn het fijne remblokken die aardig ankeren. Koud remmen ze voor geen meter.Had Ferodo 2500 voorop en ging goed. Onder mijn bmw heb ik HAWK en dat is fantastisch! Heb onder mijn berlina EBC Greenstuff, geen idee hoe het gaat, effe proberen dus.
Impreza turbo remt trouwens waardeloos...met de standaard remmen kun je nou eenmaal niet te gek doen met de meeste auto's. andere blokken scheelt al heel veel.
Zelf zou ik ook zeker andere remmen willen hebben met een sterkere motor, meestal pas ik eerder de remmen aan als de motor. Ik wil namelijk graag hard kunnen remmen en dan ook vaak achter elkaar, niet 1 keer van 200 naar 0 en vervolgens een kwartier moeten wachten tot ze afgekoeld zijn.
En een snellere motor betekent dat je weer sneller op je volgende rempunt aankomt en de remmen dus minder tijd hebben om af te koelen.
Met een 105 heb ik geen ervaring maar met de 75's e.d. vind ik geventileerde schijven echt wel een must. En dan wel goede schijven en goede blokken, niet de Brezan-meuk die je ook kunt krijgen.
Impreza turbo remt trouwens waardeloos...met de standaard remmen kun je nou eenmaal niet te gek doen met de meeste auto's. andere blokken scheelt al heel veel.
Zelf zou ik ook zeker andere remmen willen hebben met een sterkere motor, meestal pas ik eerder de remmen aan als de motor. Ik wil namelijk graag hard kunnen remmen en dan ook vaak achter elkaar, niet 1 keer van 200 naar 0 en vervolgens een kwartier moeten wachten tot ze afgekoeld zijn.
En een snellere motor betekent dat je weer sneller op je volgende rempunt aankomt en de remmen dus minder tijd hebben om af te koelen.
Met een 105 heb ik geen ervaring maar met de 75's e.d. vind ik geventileerde schijven echt wel een must. En dan wel goede schijven en goede blokken, niet de Brezan-meuk die je ook kunt krijgen.
Geventileerde schijven ( en de bijbehorende klauwen) van een 75 werken met dezelfde remblokgrootte en remdruk als de 105 serie 2 liter klauwen. Vertel mij maar wat het voordeel is in deze.
dank je ik wist dat je mee zat te lezen.Geventileerde schijven ( en de bijbehorende klauwen) van een 75 werken met dezelfde remblokgrootte en remdruk als de 105 serie 2 liter klauwen. Vertel mij maar wat het voordeel is in deze.