Gebruikersavatar
Jacqz
Newbie
Newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: di mar 06, 2007 12:41
Locatie: Odijk
Contacteer: Website

RE: Berlinaas wat is hier nu leuk aan.

ma mar 16, 2009 10:11

Wat die TR3'tjes betreft:: inderdaad, het zijn leuke auto's om te zien en ik heb bewondering voor de mensen die daar complete zware rally's mee rijden, vaak nog met open kap, terwijl het weer daar absoluut niet toe uitnodigt - al is het kapje natuurlijk ook maar beperkt.. En het is niet juist om een auto uit de jaren vijftig te vergelijken met eentje van eind jaren zestig, begin jaren zeventig. Ik reed zaterdag overigens de Hornelandrally, en daarbij reden een 1900 Berlina en een Giulietta TI Berllina mee. En die zijn natuurlijk wél met de TR3 qua tijd te vergelijken. Vooral die Giulietta was een geweldig leuk ding.

Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk reed de witte Berlina 2000 ook weer mee:

Afbeelding

Verder natuurlijk de nodige Bertoontjes Giulietta / Giulia Sprint en Giulia's

Afbeelding

Afbeelding

/shame mode ON
Zelf reed ik in een MGB GT V8 puke yellow

Afbeelding

:oops:
/shame mode OFF
Laatst gewijzigd door Jacqz op ma mar 16, 2009 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfa Romeo 147 1,6 Veloce

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Berlinaas wat is hier nu leuk aan.

ma mar 16, 2009 11:52

Zolang het geen zware marathonrally's dwars door India etc. zijn, is de keuze voor het type auto helemaal niet zo kritisch. Een goede vriend heeft een TR4 en ik vind het een karaktervolle auto met uiteraard enkele beperkingen maar dat verrassend plezierig stuurt; uit een tijdperk waarin ontzettend veel fraaie auto's op de markt zijn gekomen.
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

Gebruikersavatar
Jacqz
Newbie
Newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: di mar 06, 2007 12:41
Locatie: Odijk
Contacteer: Website

RE: Berlinaas wat is hier nu leuk aan.

ma mar 16, 2009 12:15

Bert, je hebt helemaal gelijk wat betreft het type auto voor historische rally's. Al is er een verschil tussen bijvoorbeeld een Classic Gelderlandrit en een Winter Trial of een Tulp. Daarvoor moet je je auto echt wel prepareren. En mankementen waar je bij normaal gebruik helemaal geen last van hebt komen bij een rally onverbiddelijk aan het licht en je blijft er echt mee staan. Je auto moet technisch tiptop in orde zijn en meer. Maar om hem speciaal op te voeren of zo is absoluut niet nodig. Al doen veel rallyrijders het wel, maar dat is meer voor de fun.

Als je bij een het rallyrijden niet gaat zoeken en meteen de juiste weg neemt verlies je geen tijd en kun je met elke auto heel hoog eindigen. Wendbaarheid is wel gemakkelijk. Als je fout rijdt en moet keren is een Mercedes S-klasse wat onhandig. Voldoende bodemvrijheid helpt ook wel, je rijdt vaak over onverharde weggetjes. Dus niet meedoen met een Berlina (of een andere 105) zonder carterbeschermer!

Als navigator is het belangrijk dat je voldoende werkruimte hebt, verlichting om je kaart te kunnen lezen (aansluiting voor de verlichting van je kaartleesbak), opbergvakjes voor de controlekaarten, pennen en dergelijke een goede en goed afleesbare (dus op de juiste plek!) tripteller en kompas. Maar dat is het zo ongeveer wel. En niet teveel herrie in de auto, zodat je je aanwijzingen kunt geven.

Er is nog een heel mooie TR3 geweest, ontworpen door Michelotti en gebouwd - zoals veelal - door Vignale, de Triumph Italia. Je ziet hem hoogstzelden, in tegenstelling tot de TR3's TR4(A)'s en TR250's. Ik ben hem één keer bij een rally tegengekomen. Prachtig ding!

Afbeelding

Jacques.
Alfa Romeo 147 1,6 Veloce

Frank155

Re: RE: Berlinaas wat is hier nu leuk aan.

ma mar 16, 2009 12:22

Prachtig! Je hebt ook nog een witte, of niet? (Ik woon om de hoek en zie ze dus af en toe staan...)
Afbeelding


wat is hier nou NIET leuk aan?

:wink:

Gebruikersavatar
Alfajack
Member
Member
Berichten: 191
Lid geworden op: vr mar 11, 2005 20:05

Re: RE: Berlinaas wat is hier nu leuk aan.

ma mar 16, 2009 12:30

En nog even speciaal voor de olijvenliefhebbers...

Afbeelding

Zeg nou zelf...!


=P~

Bij ons zojuist gekochte woning hebben we nu (eindelijk) een grote garage! Nu de klassieke Alfa nog 8)

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4764
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: RE: Berlinaas wat is hier nu leuk aan.

ma mar 16, 2009 20:24

Afbeelding
Ow, man. Wat een gaaf ding! Ik ben sowieso al fan van de 1900- en Giulietta-reeks, maar die zwarte 1900 Berlina is echt ultiem mean! :shock: :twisted:
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Jacqz
Newbie
Newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: di mar 06, 2007 12:41
Locatie: Odijk
Contacteer: Website

RE: Berlinaas wat is hier nu leuk aan.

ma mar 16, 2009 23:57

De 1900 Berlina is van Ernst-Jan Kouwen van Historic Motoring Hij heeft deze Berlina speciaal geprepareerd voor rally's en het is inderdaad een ongelofelijk stoer ding.

Als je voldoende middelen hebt heeft hij nog wel een aardige 1900 Touring voor je staan:

Afbeelding
Alfa Romeo 147 1,6 Veloce

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”