Gisteravond op uitnodiging van de importeur en het Motorhuis naar Delft gereden om hun Alfa beleving te checken.
Nette ontvangst in een wat anoniem , want meer merken, modern pand.
Op de bovenste verdieping bevond zich de Alfa showroom die conform de maatstaven van de importeur was opgetuigd.
Veel grijs met een groot Mito bord en mooie foto van een Alfa logo en verder nog wat foto's aan de wand.
Er stonden hapjes en drankjes.
Al snel in gesprek met een verkoper en een mede Alfist die al 25 jaar Alfa reed.
Verkoper maakte een enthousiaste realistische indruk.
Toen hij vroeg wat voor Alfa ik reed en hem antwoorde 33 was het even stil. Toen zei hij dat hij nog veel van het merk moest leren.
Het Motorhuis gaat de nieuwe Alfa's in Delft verkopen en Preuninger de vorige dealer word een servicepunt.
Je zal maar 25 jaar klant zijn bij Preuninger. Dan moet je nog even nadenken wat je gaat doen.
Daarna kreeg het groepje bezoekers een kijkje achter de schermen.
We togen naar de werkplaats. Gigantische ruimte waar 18 monteurs aan het werk zijn.
De technische 'Alfa" man liet nog even de diagnosekast zien en vertelde hoe dat in zijn werk ging.
Ook uitleg over de servicepakketten gekregen.
Vervolgens naar het onderdelen magazijn waar de service parts manager hun systeem uitlegde.
Werken met een soort liftsysteem waar de onderdelen boven elkaar zijn opgeslagen.
Verder vertelde hij hoe de onderdelenvoorziening verliep.
Hij zei dat ze op dit moment de snellopers in voorraad hadden maar dat moesten gaan opbouwen.
Een echte Alfist checkte voor de zekerheid of de draagarmen op voorraad lagen
Toen nog even rondje door de receptie ruimte gemaakt en aanname en leenauto's besproken en terug naar de hapjes en drankjes.
Vervolgens nog nagepraat met een paar Alfisti en sales mensen.
Sommigen kennen duidelijk Alfa en anderen zijn net enthousiast geworden zoals de sales man die Alfa gaat doen en nu in een Mito rijdt.
Hij stapt iedere dag met een glimlach in en uit zijn auto zo vertelde hij
Een genoegelijk avondje met goed inzicht in de Motorhuis organisatie die kennelijk zijn zaakjes voor elkaar heeft.
Wel minder aankleding en beleving dan bij mijn vorige Fiat/Lancia/Alfa dealer maar dat hoort kennelijk tegenwoordig zo.