GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

ma aug 31, 2009 14:54

Iemand zondag nog foto's gemaakt van mijn schuiver???
Geen foto's.
Wel life gezien. Het zag er Spectaculair en Sportief uit.
Had geen herhaling knop in de wagen, anders had ik het kunnen opnemen!
Gelukkig geen schade.

Werd je nog op het matje geroepen?? :roll:
Ja, ik moest even mee naar de pitstraat.Over de schuiver werd niets gezegt,dat kon iedereen gebeuren.
Ik moest alleen als het weer eens voor zou komen naar de vlaggers in het torentje kijken wanneer ik weer
de baan op kon rijden.Dit ivm de veiligheid.Ik had naar mijn meneing de ruimte.Maar ze hadden wel gelijk.
En gelukkig geen schade.
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982

database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo

ma aug 31, 2009 14:58

De mensen van de Branding kennen kennelijk hun omgeving te weinig want als zij wisten dat het Alfa weekend was hadden ze een Alfa corner kunnen maken werd verteld.
Misschien een volgende keer maar even afstemmen zodat het Spettacolo zich naadloos op de camping kan voortzetten in de avond uren.
Neem ik mee voor de evaluatie :idea:
Ik had hun al gebeld een paar weken terug.Verhaal verteld en data door gegeven.
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982

database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

tommaso
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

ma aug 31, 2009 15:31

Voor een volgende keer maar tijdig een topic wie gaat kamperen bij De Branding openen.
Kunnen we via het forum eea beetje coordineren en onze Alfa corner claimen.

We hadden nu een 155/33 cornertje gemaakt al hadden de 155 jongens niet echt de juiste hospitality mee :lol:
Achteraf hadden we hun weggewaaide tentje door een bungalowtent van de familie Lankveld kunnen vervangen zo bleek :oops:
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

0170Spider
Full Member
Full Member

ma aug 31, 2009 15:38

Zo, zit hier achter mijn bureau nog een beetje bij te komen van mijn eerste keer als vrijwilliger.

Nooit geweten hoe lastig het echt is om niet-Alfa's buiten te houden (er zijn echt heel erg eigenwijze mensen die niet voor rede vatbaar zijn. Echt waar. Als ze überhaupt hun raampje al even laten zakken...). Hulde voor al die mensen en racers die er wel begrip voor hadden dat ze hun Italiaanse Duitser, Japanner of Zweed buiten mochten parkeren en een stukje zijn gaan lopen.

Was erg fascinerend om zondag via de portofoon te horen: 75 is vol, er kunnen nu nog 2 Brera's bij, nog 3 159, 2 minuten later weer een update, Spider is vol, etc. Buiten is dat het enige wat je hoort, en pas later op de middag zagen en hoorden wij zelf hoe dicht op elkaar er om een uur of 12 geparkeerd moet zijn! Overigens heeft er geen enkele Alfa buiten het circuitterrein moeten parkeren (tenzij er geen SCARB-pasje bij de auto hoorde).

Gelukkig zelf ook nog kunnen genieten van het rijden op het circuit samen met onder andere een SZ en een 8C (wow, wat was dat GAAAF!). En uiteraard ook weer gereden en gegleden. Dat is voor mij toch echt wel een hoogtepuntje van zo'n SSAR.

Volgend jaar weer, zeker weten.

Dickamerica
Advanced Member
Advanced Member

ma aug 31, 2009 15:56

Heb een leuke zondag gehad;blijft gewoon een MUSTGO evenement en of het nu in Zandvoort of Assen is maakt mij weinig uit;al is Assen meer als dubbele qua afstand voor mij;heb je een leuke rit toch 8)

Mijn ideeen om het nog aantrekkelijker te maken:

Uitgebreider deel met verkoopstands;wel zinnige/relevante spullen.

Ik weet niet in hoeverre de Scarb toestemming zou krijgen van de Circuitdirectie,maar de horeca is zooo standaard evenementachtig met patatje/kroketje etc. en nog onder de maat ook.

Ik denk dat een goede Italiaanse koffiestand[s][Lavazza bijv] en Italiaanse eetstandjes goede zaken zouden doen,net als bij AutoMotoItalia-Houten bijv.

Nu sta je in een lange rij voor een beneden gemiddelde snack..

Verder prima vermaakt,hoop ouwe/nieuwe bekenden gezien en 3 door mij verkochte Alfaas en eigenaren gezien;blijft altijd leuk om te zien dat men er tevreden mee is!
90 2.5 Qo grigio medio/pelle grigio 1987

wims
Guru
Guru

ma aug 31, 2009 19:07

Weer een heerlijk dagje gehad. Was koud binnen of kwam Alessandro tegen die me vroeg om mee te rijden....Geweldig! Op zaterdag was Roy mee geweest en die was toch wat pipjes uit de auto gekomen begreep ik, maar ik vond het super. Ik weet niet of Ferrari zich al gemeld heeft, maar wat mij betreft hoeven ze niet langer te zoeken :wink:
Die races met die historische racers waren zeer de moeite waard en liep zowaar nog dorpsgenoten (1116 inwoners) tegen het lijf die erg in dat historisch racen "zitten". Jammer dat er vanwege geluidsoverlast auto's eruit geplukt werden; de heren coureurs waren in het rennerskwartier even niet eh...benaderbaar. De 1-uurs race kon ik op een gegeven moment niet echt meer volgen, maar wat rijden er toch een paar kanonnen tussen. Jammer dat Theo niet mee kon doen :( , hij had er voor de kwalificatie al een hard hoad (hoofd) in.
Hulde aan organisatie en alle vrijwilligers, er komt toch heel veel bij kijken.

groetz, wims
Na regen schijnt de zon te komen. (mwah.nl)

Maurizio
Guru
Guru

ma aug 31, 2009 19:33

Even kort van mijn kant. Vrijdagmiddag vanuit het zuiden vertrokken en zondagavond ~18u richting huis, we had nog wel even willen blijven :wink:

SS Was voor mij alweer 3 jaartjes geleden, ook Zandvoort. Heerlijk ..... veel mensen weer eens gezien / gesproken en nog te weinig tijd om met iedereen weer eens bij te kletsen.
De SI en challange heerlijk om te zien, vooral de 105 race aan het einde van de zaterdag was er gaaf, leuke groepjes die aan elkaar gewaagd waren :thumbs:
1 uurs race schitterend dik veld! De hystorische klasse leuk om te zien. Je moet maar durven een mini in de bocht naast een falcon te zetten 8)

Verder heerlijk kunnen stoeien op de baan met genoeg respect voor elkaars materiaal. Je zoekt op de baan iemand op met de snelheid die je past en je legt dus zo de lat zo hoog als je het wil hebben.
Tenminste nog steeds genoeg mensen die me te snel zijn :lol:

Voor mezelf, zaterdag wat netter gereden dan zondag. Zondag toch teveel begindruk in de banden en teveel liggen gooien en smijten, wat dan ook meteen veel snelheid kost.
Afbeelding
Note: volgende keer meer baantijd pakken dan alleen sportklasse!

Domper op de pret was dat iemand op de paddock mijn rechter achter wielkastrand en beide deuren bekrast heeft en het niet even had kunnen melden.
Slechts flauw geraakt maar toch voldoende om enkele cm's hoog over beide portieren een niet uitpoetsbare schade te veroorzaken en de wielkastverbreder 6 cm hoog de lak af. :twisted:
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

ma aug 31, 2009 21:07

Weer een heerlijk dagje gehad. Was koud binnen of kwam Alessandro tegen die me vroeg om mee te rijden....Geweldig! Op zaterdag was Roy mee geweest en die was toch wat pipjes uit de auto gekomen begreep ik, maar ik vond het super. Ik weet niet of Ferrari zich al gemeld heeft, maar wat mij betreft hoeven ze niet langer te zoeken :wink:
Wat rijdt die jongen agressief hè?
De Alfetta wordt echt bij de kladden gegrepen. Wat voor een banden zitten er ook alweer op.. Federal SemiSlick?
Ik heb ook genoten hoor Wims maareuhh ben toch één van de mindere goden wat maagkracht betreft.
Ben de hele dag en avond nog misselijk geweest. Toen ik zondag zelf reed heb ik totaal geen last gehad. Mijn mederijder weer wel.

Ik vind het erg leuk om alle reacties te lezen. Blijkbaar hebben we allemaal door wat voor een speciale happening dit is.

Wat ik ook indrukwekkend vond was de lezing van de marketing manager van Zagato.
Er komen dus volgend jaar 27 Spykers van Zagato, dat je het maar even weet.

Viva Italia (oh nee dat was weer wat anders) ....
Viva Alfa Romeo.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

ma aug 31, 2009 21:16

0170 Spider,

Toch anders wel begrepen dat er op de zaterdag, ondanks een halflege paddock, meerdere scarbleden met hun Alfa NIET de paddock op mochten.

En wat vonden jullie allemaal van de '59 Ferrari F1 auto? Ook zo genoten?

Die mocht ook de paddock niet op, maar er was anders afgesproken dat die met de hele bubs zou komen om demo te rijden. De beste man heeft veel tijd en moeite geinvesteerd om te kunnen komen, en is dus boos naar huis gegaan!

Maar verder, hulde, want weer leuk weekend, gezellig gehad, leuke mensen, en een eerste prijs op het concours weggesleept. Rikkie blij...
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Boxer4ever(t)
Member
Member

ma aug 31, 2009 21:32

Geweldig weekend.

Veel 33`s; ook uit Tsjechië en Polen.
Mee met de demo-Mito (dank je wel Wim en Richard). Beregezellig met Wim Zwiers op 1 kamer (we moeten maar een spel maken van "welke foute auto kent u nog?")
Twee belevenissen op zaterdagmorgen. Zandvoortse roulette; Welke tunnel ingang zal ik nemen met mijn Bertje? Ik kies rechts. O nee daar zit een hek voor. Dan maar links. Oei; 20 centimeter lager en schurende geluiden, net voor de middenzuil aan de andere kant (Je Maintiendrai; don`t mention Dré).
En op de paddock bezoek van Reynaard.
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb genoten; ook van het Boxergeweld op de zondag. Jammer van het uitvallen van Auro.

Ik zet deze week nog wel wat foto`s op het fototopic. ook van het registerrijden.

Tot ziens op de Boxerdag; denk eraan 4 oktober in Vorden!

Groet, Evert
Er gaat niets boven de Boxerroffel!
Hou die motor in ere!

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

ma aug 31, 2009 21:57

Het was weer geweldig. Jammer van het te kleine paddock en vooral jammer dat ik zoveel mensen niet hebt kunnen spreken :( Gewoon te veel dingen te zien en te doen.

En ik heb niet echt mee kunnen doen met de 90 meeting....

Desondanks; superdag!
''Drive tastefully''

De Gandini's
Newbie
Newbie

ma aug 31, 2009 22:19

:D :o Ook wij zijn na een dag werken nog een beetje aan het bijkomen van ons eerste weekend als vrijwilligers bij de SSAR.
Maar al met al was het een waanzinnig leuk en geslaagd weekend, waarbij het weer voor de zaterdag, ondanks de wind, beter was als voorspelt en de zondag natuurlijk helemaal subliem was.
Volgens mij kunnen we terugkijken op een zeer geslaagd evenement en gaan we vol goede zin op naar volgend jaar.

P.S. Puzzelequipe Nooijen willen jullie contact met ons zoeken?
:D :)
Groetjes uit het pittoreske Wassenaar
Lidnr. 134 sinds okt. 1981
Alfetta 1.8 Lusso 122 Hp
Alfa 145 1.6 120 Hp
Alfa 147 1.6 105 Hp
Alfa 147 1.6 120 Hp
Alfa Spider 2.0 ie type 4 120 Hp
Alfa Mito 1.4 135 Hp
Alfa Mito 1.4 140 Hp = arrived

Tjerry
Advanced Member
Advanced Member

ma aug 31, 2009 22:29

Zondag geweest, toen ik aankwam was het terrein vol (dan maar buiten parkeren), echter toen ik over het terrein liep was er plek zat naar mijn idee... (later ook maar even mijn auto opgehaald en binnen gezet zodat mijn 75 nog even vriendjes kon maken met andere 75's....)

Geweldige race gezien met Marc als verrassende winnaar. Volgens mij starte hij als 7, verloor 1 plekje aan straffi echter moet je wel de race uitrijden... De ene na de andere uitvaller... Finish was niet slim gedaan door de safety car eraf te laten gaan en dan gelijk afvlaggen... Iedereen weer snelheid maken en dan weer afremmen, maar dat ging gelukkig wel goed.... En die 75 zonder achterdeur met de remslangen wapperend was echt geweldig :lol:

Verder: een hoop alfa's gezien, ik dacht echt met de minst mooie alfa aan te komen maar dat viel reuze mee. Ook echt hele mooie alfa's gezien en hier en daar staan kletsen met bekenden. Ook weer mensen die ik jaren niet heb gezien (ben al 5 of 6 jaar niet meer geweest op SS).
Ik heb gewoon bij Mickeys gegeten, 5 min wachten op mijn broodje frikandel lijkt mij goed te doen... Maar moet toegeven, ze hadden buiten wel een paar extra eet tentjes neer kunnen zetten. Verder vond ik het vrij rustig en was het 17:00 ook gewoon leeg op het dak van de paddock (dat heb ik wel eens anders meegemaakt)...
De verrassing van de race kwam pas toen einduitslag defintief bekend was hierbij bleek dat de pitstop van Marc niet volgens het boekje was gegaan en daardoor kreeg hij straftijd.Ook de 147 van Erik de Jong/ Rory Bertram kreeg een straftijd. Hier door werd Koen v/d Velde als winnaar uitgeroepen en Tim de Leeuw als 2de met de 147 Diesel.
Toch blijf ik mij verbazen dat de heren uit de Challenge totaal de regels op de baan niet kennen. Ze mogen nog wel eens in de KNAF boeken duiken want de 3 safetycar situaties leken natuurlijk helemaal nergens op hoe daar mee om wordt gegaan.
De bedoeling is dat je achter aan het veld niet zachtjes gaat rijden maar juist naar het veld toe moet rijden. Vooral als er snellere deelnemers achter je zitten. Verder heeft de wedstrijdleiding weinig aandacht geschonken aan Alfa´s die zonder bumper rondrijden en zelfs zonder deuren met bungelende koelslangen. Lijkt mij op zijn minst een verplicht pitsbezoek waard. Anders wordt het autocross.
Alle straffen die waren uitgedeeld was natuurlijk ook een aanfluiting door vergeten afspraken uit de briefing.
Dat kan dus veel beter heren.
Helaas blijft het snelheidsverschil door de verschillende klassen veel te groot en gevaarlijk.
Al blijft het een erg uniek geheel.

Tjerry
Laatst gewijzigd door Tjerry op di sep 01, 2009 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Andretti Molletti

ma aug 31, 2009 22:43

Twee belevenissen op zaterdagmorgen. Zandvoortse roulette; Welke tunnel ingang zal ik nemen met mijn Bertje? Ik kies rechts. O nee daar zit een hek voor. Dan maar links. Oei; 20 centimeter lager en schurende geluiden, net voor de middenzuil aan de andere kant (Je Maintiendrai; don`t mention Dré)
:lol:

Frits
Guru
Guru

ma aug 31, 2009 22:59

Zondag geweest, toen ik aankwam was het terrein vol (dan maar buiten parkeren), echter toen ik over het terrein liep was er plek zat naar mijn idee... (later ook maar even mijn auto opgehaald en binnen gezet zodat mijn 75 nog even vriendjes kon maken met andere 75's....)
Daar kan ik alleen aan toevoegen dat als er auto's op het circuit rijden er natuurlijk plaatsen vrij zijn.......:lol:

Maar blijkbaar dus geen pasje? :twisted: of was er nog ergens een communicatie storing?
Overigens heeft er geen enkele Alfa buiten het circuitterrein moeten parkeren (tenzij er geen SCARB-pasje bij de auto hoorde).
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Evenementen”