Schiet er es op?
Ik rij nu een XM die geweldig bevalt. Onderhoud doe ik zelf en ik durf eigenlijk wel te zeggen dat ik best veel zelf kan. Heb o.a. een ruilmotor geplaatst, wat bij een XM geen sinecure is. de Xm rijdt fabuleus fijn maar is als een mooie vrouw; veeleisend in onderhoud.
Nu ben ik gevallen voor een 166. Heb nog niets op het oog, maar het moet sowieso G3 worden gezien mijn jaarkilometrage.
Vanaf welk bedrag kan ik een fatsoenlijke viercilinder kopen waar ik 3-4 jaar (zeg 150.000 km) mee kan sturen? Is het te verdedigen een auto met weinig km's te kopen en die vervolgens te voorzien van G3? Tot welk kilometrage is een 166 "betrouwbaar"?
Als ik het forum lees zie ik vooral mensen "klagen" over duren onderdeelprijzen, maar verder geen echte probleemauto die de oudere Alfa's heten te zijn?
Zijn er nog grote kwaliteitsverschillen tussen serie 1 en serie 2, zoals bij XM (serie 2 is eigenlijk een 605, zonder Citroen misère...)
Iemand een tip? Bij voorkeur grijs metallic (geen harde eis), beige leder (idem)en trekhaak.
Dank, Sander