WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: NoFear Creations " 155 2.0 16v "

za okt 03, 2009 23:46

Oude blokken op nieuwe schijven?

NoFear Creations
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

za okt 03, 2009 23:53

Nee, zijn geen nieuwe schijven, maar goede gebruikte.

No offense, maar snap niet hoe je APK op deze auto hebt kunnen krijgen.
Paar punten die mij afgelopen tijd op zijn gevallen.
-Barsten in de remschijven
-Katalysator half leeg/verstopt, met daardoor dus een veel te hoog CO
-Zelf gebouwde, en daardoor loszittende bouten van de onderste draag arm

Eerste 2 zijn inmiddels al gefixt, morgen het subframe maar is een stuk laten zakken, en kijken of ik er fatsoenlijke bouten en moeren op krijg...
"Tijdelijk Alfa loos..."

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo okt 04, 2009 00:55

Die barsten zaten nog niet in de schijven toen ik hem met je ruilde, of even daar voor bij de keuring. Als er barsten in hadden gezeten, had ik ze wel vervangen, voor een setje goede gebruikte die ik nog heb liggen met nieuwe blokken. De achterremmen waren twijfelachtig want er zaten wat groeven in en de blokken waren al redelijk ver versleten. Dat is het enige waar ik een opmerking over heb gehad bij de APK. Omdat ze prima remden is er een aantekening gemaakt maar is de auto wel goedgekeurd.

De auto haalde een 4gastest bij de keuring prima. Toegegeven, ik heb wel eens lagere waarden gezien, maar het was allemaal nog ruim binnen de norm en er rammelde niets in de uitlaat. Jij bent degene die die uitlaat er onderuit heeft gehaald om er een stuk RVS-pijp voor in de plek te knutselen.

Een schroefdraad van de linker draagarm is dolgedraaid, de andere 3 zijn prima. Die dolgedraaide schroefdraad is opgelost door de vorige eigenaar met een langere bout en een moer er op. Ik heb dat bekeken en de bout wat strakker aangedraaid. Het alternatief was een nieuwe draagarm gaan plaatsen. Dat leek me nogal overbodig, die bout zat prima vast en de draagarm was nog goed. Je kan wel andere bouten er doorheen proberen te krijgen, maar daarmee ga je niets oplossen, die bouten horen in de moeren die op de draagarm vastgelast zitten te komen. Als die zijn dolgedraaid, kan je kiezen tussen een losse moer er bovenop of de hele draagarm vervangen. Waarom je het subframe daarvoor wilt laten zakken is mij een raadsel, ik heb nog nooit een subframe losgehad om draagarmen te wisselen. De rechterdraagarm is nieuw geplaatst door mij.

Als we toch bezig zijn, je bent de lekke schokdemper en de gescheurde ashoes vergeten. Die waren bij mij ook gewoon in orde. Sinds jij er verlagingsveren op hebt gezet waren die ineens ook stuk? Iets zegt me dat de veerpoot bij het loshalen of vastmaken door die ashoes heen is geschoten, dat doen ze als je niet oppast namelijk. De veerpoot kan ook slecht tegen vasthouden met een moordenaar om de borgmoer er af te krijgen, dan komen er krasjes op die de kering stukmaken en dan gaat ie lekken. Hoe heb je die veerpoot uit elkaar gehaald?

Het enige wat niet in orde was aan die auto tijdens de ruil, was een stukke bobine en die heb je keurig van me gehad zodra duidelijk was dat er iets aan de hand was.

Ik heb die auto door de APK gehaald omdat ik hem of wilde ruilen, of zelf gaan gebruiken als 2e auto als de ruil niet door zou gaan. Ik ga echt geen prutswerk aan een auto doen als ik er zelf op moet vertrouwen om er mee naar m'n werk te kunnen. Sowieso heb ik een hekel aan prutswerk afleveren, maar voor m'n eigen veiligheid, rijplezier en gemoedsrust moet een wielophanging en het remgebeuren gewoon in orde zijn.

NoFear Creations
Full Member
Full Member

zo okt 04, 2009 10:37

Lekke schokdemper kwam inderdaad door de verlaging, alleen niet omdat ik de veer verkeerd had gemonteerd.
Als die originele schokdemper al een x wat jaar op originele hoogte heeft gestaan, en hij moet dan plotseling op een een heel andere stand gaan werken, kunnen ze wel eens gaan lekken.
Verlagings veer is gemonteerd met behulp van veerklemmen, en de bout van de veerschotel is eraf gekomen met een luchtsleutel.
Weet zelf ook goed dat je geen tang op de veerpoot mag zetten.
Ashoes zat dus uiteindelijk gewoon een droogte scheurtje in, heb bij dé & montage van de veerpoten een dik stuk doek om de hoezen gehad, want ik was al gewaarschuwd dat ze wel eens lek geduwt worden. Maar ook hiet hetzelfde, door de verlaging gaan natuurlijk de aandrijfassen in een andere stand staan, en daardoor kunnen de hoezen ook sneller gaan slijten.

De barstjes, max 1cm groot, in de remschijf, en de rammelende kat, had ik al ontdekt in de eerste week dat ik de auto had, voor dat ik er zelf iets aan had gedaan. Tis trouwens geen RVS, was het maar zo, begint nu alweer te corroderen. :wink: Er zit bij die draagarm aan de ene kant een veel te lange bout, en aan de andere kant zitten er 3! vulplaten tussen, en daar rammelt hij nu op.

Kan ik hier bij als ik het wiel eraf haal, of moet dan het subframe een stukje zakken? En dan gelijk maar vervangen voor bouten op lengte, met nylon moeren?

Ik zei ook "No Offense", zelfs de beste keurmeesters zien wel een wat over het hoofd, en CO is voor mij nog nooit een probleem geweest voor de APK, terwijl ik een auto heb gehad die meer als 10x de toegestane waardes had, en die kwam in 1x door de APK :D

Zow wat een verhaal op de zondag ochtend :roll: :lol:
"Tijdelijk Alfa loos..."

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma okt 05, 2009 07:43

Vulplaten? Ringetjes? De draagarmen zitten met bouten in de draagarm zelf vast, moeren gebruik je normaal niet. Nylocks er op zetten is dus niet de bedoeling. Als de draagarm rammelt moet je die bouten gewoon aanhalen. Ik vind het wel vreemd dat ze los zitten hoor, ik draai dat soort dingen toch goed vast en er is nog wel een poosje door een vriendin van me mee gereden nadat die rechter arm vervangen was.

Je kan die draagarm los/vastmaken zonder het subframe los te halen, maar je zult wat motivatiegereedschap nodig hebben om hem goed op z'n plek te krijgen. Ik gebruik zelf meestal een bandenijzer of een breekijzer. Ik zou vooral niets losmaken wat nog vast zit, tenzij je de draagarm moet vervangen. Als je geen brug tot je beschikking hebt is het helemaal af te raden om dit "voor je lol" te doen, onder de auto liggen en de bouten in de schroefdraad van de draagarm krijgen is niet de meest makkelijke klus.

NoFear Creations
Full Member
Full Member

ma okt 05, 2009 12:43

Zal er van de week is een foto van maken, maar de rechter draagarm zit aan de achterkant tog echt vast met een bout en moer, en 3 vierkante vulplaten.
Heb ze nu aangedraaid, en merk gelijk dat hij niet meer trilt rond de 70 kmph. Het zt dan ook zeer los, maar ik dacht dat het een van mijn wielen was die niet helemaal recht is.
"Tijdelijk Alfa loos..."

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma okt 05, 2009 14:35

Wat noem jij rechts? Bij mij is dat de kant van de berm, waar de bestuurder niet zit.

NoFear Creations
Full Member
Full Member

ma okt 05, 2009 17:24

Van voor gezien, dus op jouw manier de linker kant...
"Tijdelijk Alfa loos..."

wims
Guru
Guru

ma okt 05, 2009 18:14

De stuur- en bakboordtermen uit de scheepvaart zijn zo gek nog niet :wink:

groetz, wims
Na regen schijnt de zon te komen. (mwah.nl)

Richard75
Guru
Guru

Re: RE: NoFear Creations " 155 2.0 16v "

ma okt 05, 2009 18:52

groetz, wims
maar in de autobranche is bestuurders plek Altijd links... net als bij de tandarts 8)
kan behoorlijk lullig uitpakken met onderdelen bestellen via het internet of telefoon.

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: NoFear Creations " 155 2.0 16v "

ma okt 05, 2009 20:52

groetz, wims
maar in de autobranche is bestuurders plek Altijd links... net als bij de tandarts 8)
kan behoorlijk lullig uitpakken met onderdelen bestellen via het internet of telefoon.
of zoals met deuren voor in huis, wat een linker scharnier in Nederland is, is een rechter in Belgie 8)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 06, 2009 08:40

Aha, het gaat dus om de linker draagarm. Ik dacht al, die rechter heb ik zelf vervangen, die zit goed.

NoFear Creations
Full Member
Full Member

ma okt 12, 2009 18:27

Nou de Weitecs zitten eronder, maar zijn niet naar mijn zin, dus die gaan er weer onderuit.
Dan misschien toch maar Koni's?

Ook m'n interieur wat opgeleukt van het weekend. Via het Scarb forum een naaf op de koop getikt, en bij een maat van mij een OMP deep dish stuur opgehaald. Gelijk de houten pook maar vervangen door een carbon pen pookje. En omdat er natuurlijk nu geen houten stuur/pook combinatie inzit, ook gelijk al het "hout" op het dashboard en de deuren matzwart gemaakt.

Maar omdat ik het zonde vind om de originele hout look, die nog zeer netjes is, te spuiten, heb ik gekozen om het te beplakken met matzwarte folie. Eerste keer was niet helemaal netjes, maar nu ben ik er erg tevreden mee.

Afbeelding
Afbeelding
Binnenkant van de roosters worden nog zwart....

Ook was ik de gigantische 15" subwoofer, met een nog grotere kist 8)7 , wel een beetje zat.
Dus maar een wat kleinere kist met 2 x 12" woofer gehaald. Aangestuurd door een Mac Audio dual Mono blok, klinkt het weer erg lekker. Heb nu ook weer wat meer koffer ruimte.

Afbeelding

Kan er voor nu weer even mee door dacht ik zo...
"Tijdelijk Alfa loos..."

Patrick
Guru
Guru

RE: NoFear Creations "Interieur Update "

ma okt 12, 2009 18:46

Ga jij dat winkelmandje eens heeeeel gauw terugbrengen! 8)

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: NoFear Creations "Interieur Update "

ma okt 12, 2009 18:55

Woofers remmen minder goed dan nieuwe remschijven en blokken. Verder zit er in die deep dish geen airbag, terwijl je stuurkolom er wel op is ingericht (geen breekpen en dergeljike, de stuurpen moet namelijk het patroon van de airbag af laten gaan).

Terug naar “Projecten”