Neem me niet kwalijk maar dat waren vroeger ook merken waar je nou niet echt in gezien wou worden,ik kan me nog de Marbella en de Ibiza herinneren, slappe aftreksels van wat bij FIAT al uit de productie was........Om over Skoda maar te zwijgen.Ik vond je uitspraak heel ver gaan, maar eigenlijk denk ik wel dat je gelijk hebt. VW is er niet het merk naar om andere, aangekochte merken hun identiteit te laten behouden. Zie Seat en Skoda, dat heeft niets meer te maken met wat het vroeger was. Denk alleen al aan de "genoeg gelachen" reclame voor de nieuwe Skoda destijds, straks krijgen we met Alfa ook dat soort bagger.Ik heb er nog eens een nachtje over geslapen en tja... het doet pijn.Soms is het beter te stoppen dan telkens maar te rekken. Ik vind dat de stekker eruit moet bij Alfa Romeo, voordat we Valfa Womeo gaan krijgen
Ik mag mezelf denk ik best wel bij de echte Alfisti rekenen en Alfa was, is en zal altijd een belangrijke plek in mijn leven innemen.
Het is serieus pijnlijk als Alfa Romeo niet meer zou bestaan, dat is wel het laatste wat ik en elke Alfist zou willen.
Maar toch hoe langer ik er over na denk, ik zou het nog erger vinden als er straks auto's van een ander merk rondrijden met " onze" badge erop.
Werkelijk de tranen springen me in de ogen, dus laten we hopen dat volgend jaar Alfa eindelijk een serieuze doorstart mag en kan maken, of dat idd de Centennial het einde van een 100jarig icoon op auto gebied zal gaan worden.
Er zijn zat merken die niet meer bestaan maar een prachtige herinnering zijn, Alfa heeft dat zeker meer verdient dan een overgestempelde 1.4TFSi te zijn
Nu mag je me best een LEON of een Octavia voor de deur zetten hoor,verouderde VW techniek weet ik ook wel maar volgens mij weinig mis mee..
Moderne auto's met alles erop en eraan.....
Dat Seat en Skoda niets meer te maken hebben met vroeger heeft ze het leven gered....................
Wat is er nu nog Alfa aan de auto's waar wij van "houden"eigenlijk??Ik ben ook al zo'n 30 jaar met ons merk bezig.begonnen met de broer van een kammeraad een supermonteur met verstand van techniek ....die had altijd Alfa's een Giulia en daarna een Bertone en weer een super..............WOW..
En nu bij Alfa? ? GM motoren.....Mercedes onderstellen...Saab platvormen.....Chrysler onderdelen ik lees niets anders......159 te zwaar Sportwagon te klein voor een station 166 verkoopt niet 147 zwaar verouderd Twin Spark motoren die stuk lopen.........Nah ik heb na mijn 156 gekozen voor een VAG mobiel voor dagelijks,de 156 heeft een vermogen gekost met allerlei gekke dingetjes, de duitser.....65 euro APK in anderhalf jaar tijd.......