Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2669
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

za feb 20, 2010 17:48

Grootvader met een passie voor Lancia. Al sinds mijn 8ste verliefd op de lijnen van de Bertone. Een huisgenoot kocht een 33 die ik later overnam. Sinds dien helemaal verpest.
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Gebruikersavatar
thor101
Full Member
Full Member
Berichten: 438
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 21:49
Locatie: grootebroek-enkhuizen

RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

za feb 20, 2010 17:52

ik geef me zelf de schuldt heb een schade sud TI QV gekocht wel bij een vader van een goede vriend van mij dus kan hem nog eens aankijken of het met opzet is gegaan
zo ben ik er mee besmet met HET virus

4x suds
16x sud sprints (ook sloop auto's mee gerekend)
3x 33 1x 1e serie 2x 16v

eigenlijk een boxer alfa virus
hier een greep uit 1 van de alfa's die niet meer onder ons is

33 1.3 1986
Afbeelding

en 1 maal een gulia 1.3 gehad uit 1972 de DH-30-24 of DH-24-30 donker paars/rood aubergine
Afbeeldingscarb 1580
nu 2xsprint QV 84/86-gehad 3x sud -7xsud sprint chroom -12xsud sprint plastic -4x alfa33- 1e serie-1.716v--alfa33 1.7SW 1xguila 72 (DH-30-24)

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

za feb 20, 2010 18:20

Off topic @ MDP :evil: zo simpel, zo eenvoudig maar ook zo gevoelloos..... alsof ik een muurtje stond te metselen.
Ik ben dus metselaar van beroep en vraag me af of je wel eens een troffel in je handen heb gehad?er komt echt wel meer bij kijken dan je bij denkt,moet je maar ens een weekje meelopen en dan kijken of je er nog zo over denkt.
Niet zoveel gewicht aan hangen, Toon. Het betreft enkel en alleen een uitspraak om mijn emotie te verwoorden. Zoals ik niks met bakstenen heb, heb ik niks met Japanse auto's. Dat metselen/voegen een vak is wat niet iedere Hans Worst (en nu hoop ik dat niet één of andere Hans zich meldt...:D) zomaar even doet, begrijp ik. Kwestie van mijn uitspraak in het juiste perspectief lezen. ;)

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

za feb 20, 2010 18:53

De aanleiding staat hieronder. Enkele foto's van de Giulia Nuova Super 1600 (17-MP-30) van mijn vader. De Giulia zal er wel niet meer zijn, mijn vader wel trouwens!
Mijn vader kocht de auto in 1976 bij autobedrijf Christenhuis in Enschede. De Renault 16 TS werd ingeruild.

Afbeelding
Op de autobahn, in juli 1977 (met m'n moeder). Let ook even op de Simca 1100 en de caravans!

En enkele vakantiekiekjes van een fonkelnieuwe Giulia (Middelburg, 1976), met een jonge, friet etende auteur en streng toeziende moeder en dezelfde stoere jongeman op de St. Gotthardpas in juli 1977.

Afbeelding

De laatste keer dat ik deze auto heb gezien in een uitgave van Duemila uit 1991 (Circuit dag VARLN Lelystad)

Afbeelding

Daarna nooit meer iets van vernomen. Heb alleen nog een kentekenplaat. Misschien dendert deze super nu wel over de circuits.....
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

za feb 20, 2010 19:08

Met de paplepel ingegoten dus. Bij mij is dat -zoals je kunt lezen- wel anders. Mijn vader is een Fiat rijder. Auto's die ik me nog kan herinneren zijn: 128 Abarth, Ritmo, Regata en nu de Stilo. De Bravo heeft mijn vader overgeslagen voor een Renault 19. Mijn broertje rijd een Fiat Punto. Ik ben dus de vreemde eend in de bijt. ;)

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

za feb 20, 2010 20:29

Bij ons thuis staan wij nog steeds voor een raadsel... hoe heb ik toch zo'n passie voor auto's kunnen ontwikkelen? Niet dat ze het erg vinden (mijn vader en ik vinden het nog heerlijk elkaars auto's belachelijk te maken), maar niemand in mijn familie of oude vrienden van mijn ouders hebben ook maar iets met auto's en het gros rijd dan ook in een jap.

Nu ik er weer over nadenk begint schietenet me ineens 3 dingen weer te binnen.... mijn vader en de beste vrienden van mijn ouders wilden altijd graag een 33 hebben toen die net uit was. Zelf hebben ze uiteindelijk nooit eentje gekocht, maar ik heb nog wel ergens een schriftje uit groep 3 van me liggen met een verhaaltje over...jawel een Alfa 33.

De tweede "trigger" was.... voetbal! Ik heb altijd echt een ongezonden hekel aan voetbal gehad, maar ik hield wel van auto's. Mijn pa zette dan op zondagaaf naast de "grote" tv een klein zwart wit tv'tje waar ik dan de dtm races op kon zien ... waar dus o.a. de 155 in racete die ik echt geweldig vond (was toen 6 ofzo)!

En toen de 156 uitkwam had ik het daar is over met een vader van een vriend van me ... die toevallig een hele stapel Alfa folder had! Toen die op mijn kamertje lagen toen was het duidelijk ... er moest en zal een Alfa komen.

Jaren gingen voorbij wachtend tot ik uiteindelijk mijn roze papiertje mocht halen.. in die tijd kregen we ook een Italiaanse buurman met een passie voor Alfa's. Dus toen ik uiteindelijk het roze papiertje had kocht ik ... een Mazda :oops:. Zoals ik al schreef kom ik echt uit een milieutje waar niemand ook maar iets van auto's af weet. De liefde voor Alfa's roestte echter niet en op dat moment had Jan (forumnaam Jan1300 ook geen onbekende op het forum) een restauratiebedrijfje waar eigenlijk alleen Alfa's stonden. Na één babbeltje met Jan over Alfa wist ik het zeker ... er moest en zou een 33 komen!

De 323F was snel verkocht en de eerste 33 heb ik voor 300 eu gekocht. Vaal rood, uitgeleefd van binnen, grote ster in het voorraam. Autootje zou eigenlijk naar de sloop gaan, maar de eigenaar wilde nog kijken of ze nog te verkopen was. Het eerste rondje in die 33 zal ik nooit meer vergeten... ik weet alles nog, de geur (erg sterke cocoslucht van zo'n ambipur ding), het geluid (die roffel onderin je toeren, de benzinepomp die eerst ff zoemt), het stuur.
Ik weet trouwens nog steeds niet waar ik harder om moest lachen die dag; de verbaaste blik van mijn moeder toen ik mijn bijna wit uitgeslagen 33 met verrotte deur en spatbord voor het huis zette of de blik van mijn buurmand toen ie kwam kijken naar mijn nieuwe aanwinst... die blik van ... "maar wij weten precies wat hier zo geweldig aan is".
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

za feb 20, 2010 21:22

Ik ben opgegroeid met italiaanse motoren die mijn vader importeerde en mijn oom had een 1750 GTV en later een berlina.
Ik vond dat machtig om al die metertjes te zien en die aparte lucht die in een oude alfa hing.
Op de lagere school ging ik altijd even kijken bij de race GTA van Nico Chiotakis die om de hoek bij school stond.
Hij vond het leuk om alles uit te leggen (dat dacht ik toen tenminste)en toen enkele jaren later mijn broer een 1600 super kocht was het klaar.
Zijn vrienden hadden ook alleen maar Alfa's,dus toen ik 18 was kwam er een Alfetta 1.8 en vrij snel daarna een Alfetta GTV.
Sindsdien heb ik er altijd wel een stuk of 4 tegelijkertijd gehad en ben er nu zeker 80 verder.
Momenteel heb ik er 10,waaronder restauratie projekten wat ik eigenlijk het leukst vind.
Nieuwere alfa's heb ik ook maar zijn niet specifiek mijn hobby,simpelweg omdat technisch de voorsprong vroeger veel groter was als het tegenwoordig nog is en mede daardoor begeerlijker.
De auto's die mij het meest bij zijn gebleven zijn de eerste serie Alfetta en ....Juist ...de Alfasud.

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3955
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

za feb 20, 2010 21:26

IK ben altijd al een enorme autogek geweest, als klein jochie kwam ik bijna elke week wel bij een lokaal garagebedrijf folders halen, onder het mom van een spreekbeurt.... De AutoRai was ook nooit veilig voor mij en ik verzamelde alles wat met auto's te maken had.
Vanaf het moment dat ik een rijbewijs had ging ik concreet op zoek naar een auto. Ik had geen Alfa-virus onder de leden en ging binnen mijn budget op zoek. Ik zag een leuke BMW 320 maar die was net te duur. Een 33 1.5 Ti paste wel in mijn budget, een leuke zwarte in Eindhoven. De auto bleek door een lokale cafe-eigenaar te koop gezet te zijn, beetje vaag allemaal (het was een auto van een klant met een schuld bij hem...) maar ik was meteen verkocht! Daarna is alles begonnen...
De Alfa's zijn altijd gebleven (ook de 1.5 Ti, tot deze echt te veel roest had en ik hem na zo'n 6 jaar stalling doorverkocht), ik ben maar 1x echt vreemd gegaan (ik noem een Lancia geen vreemdgaan), een Renault 25 Monaco (wel een heel gave wagen) maar inmiddels heb ik dat weer ruimschoots gecompenseerd met 5 Alfa's in mijn bezit (ik vergeet maar even het Japanse hok dat we ook nog hebben....).


Wat een heerlijk virus!
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
Danny
Guru
Guru
Berichten: 1080
Lid geworden op: di mar 29, 2005 16:00
Locatie: Purmerend
Contacteer: Website

RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

zo feb 21, 2010 01:26

Toen ik net van school kwam werkte ik als monteur bij een volvo dealer die daarvoor alfa dealer was geweest(van Bruggen Purmerend).
We hadden buiten volvo's om toen nog redelijk wat alfa's in onderhoud en in de verkoop.
Na een afleverings beurt en een proefrit in een 33 1.5 TI was ik verkocht.
Ik heb mijn volvo 340 toen verkocht een een sud 1.5 TI gekocht,daarna geen ander merk meer gereden.
Ook als klein dannytje fasineerde alfa"s mij.
De leeraar van de lagere school reed alfa sud en het boxer geluid gaf me toen als auto freaky al rillingen.
De buurman had een giulia en ook die auto is me altijd bij gebleven,heb nu zelf ook een giulia en als ik bij mijn ouders ben komt de buurman altijd naar buiten als ik met de giulia ben en komen de alfa verhalen naar boven.
Zijn zoon is nu verkoper bij een alfa dealer(Het Autohuis Koog aan de Zaan)
Wel leuk, 34 jaar geleden zat ik altijd de buurman zijn giulia te bewonderen en nu is het omgekeerd :lol:
Mijn zusje heeft dit virus van mij overgenomen want heeft nu haar 6de alfa.
Alfa historie:sud 1.5ti, 33 1.5qv, 33 1.5ti, 33 1.7qv, 75 1.8 carb, 75 1.8ie, 75 indy, 33 imola, 33 1.7 16v sqv(Stef Visser getuned), 155 1.8ts,giulia 2.1 ltr 164 super nu 156SW en 159 sw
SCARB nr 697

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

zo feb 21, 2010 03:49

Ik denk dat mijn vader's Alfetta, Sud, 2x33, 75, 155, 2x156 en 1750 GTV er íets mee te maken hebben gehad.

Daarbij wil ik opmerken dat Alfa's huidige modellengamma hem zo weinig kan bekoren dat hij nu Peugeot rijdt (naast de 1750). Ik denk dat dat wel wat wil zeggen. :roll:

edit: ik ben zelf ook schuldig door hier te posten, maar we hadden toch al een soortgelijk topic?

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1786
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

zo feb 21, 2010 09:16

ben altijd al autogek geweest heeel veel met autootjes gespeeld, maar opgegroeid met franse auto's van mijn pa renault's 4 & 8
en diverse peugeot's 404 wat ook mijn eerste auto was, en mijn pa heeft nog steeds een 404 voor de hobby :wink:

dat ik een jaar of 16 was (1982)was er een jongen in de buurt die met een Alfetta GTV reed, en ondanks de roest die regelmatig weggewerkt moest worden vond ik het een gave bak.
doordat thuis alles "verstandig" ging eigenlijk nooit een alfa gekocht, wel naar gekeken.
toen ik in '88 in dienst ging reed er een jongen in een zwarte 1.5 Sud, toen ik daar op een dag de deuren van moest lassen (losse raamstijl) ben ik daar eens een rondje in gaan rijden, tjonge wat een genot 8)
reed toen ook een jonge met een hele mooie golf GTI, technisch perfect, maar dat kon mij niet bekoren, die rotte sud van 5 jaar oud wel :wink:

pas toen ik na mijn trouwen op mezelf ging wonen heb ik in 1993 een 33 1.3 junior van 1987 voor mijn vrouw gekocht, omdat ik het toch eens wilde proberen :wink: al mijn vrienden incl. mijzelf reden met kevertjes , en ik reed toen met een transit v/d zaak(wat toen nog zonder bijtelling ging :twisted: )
daarna naast de VW kevers/bussen altijd wel een Alfa gehad
33 1.3 Junior/1.4 Imola/1.7 16V/1.7 ie SW/Giulia 1300ti (nog steeds)/1750 Berlina/155 1.8TS/2x 75TS en de Alfetta's sedan en GTV die er nu zijn

eigenlijk zelf nooit een sud gehad, maar zou dat nog weleens willen
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
Landcruiser 4.0D 1983
scarb 5082

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

zo feb 21, 2010 10:00

Ik denk dat mijn vader's Alfetta, Sud, 2x33, 75, 155, 2x156 en 1750 GTV er íets mee te maken hebben gehad.

Daarbij wil ik opmerken dat Alfa's huidige modellengamma hem zo weinig kan bekoren dat hij nu Peugeot rijdt (naast de 1750). Ik denk dat dat wel wat wil zeggen. :roll:

edit: ik ben zelf ook schuldig door hier te posten, maar we hadden toch al een soortgelijk topic?
Klopt, die staat hier.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Stefan Elshout
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: ma jun 01, 2009 14:05

RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

zo feb 21, 2010 10:33

Grappig om te lezen dat er zo veel toendertijd verlieft zijn geworden op 1 van de boxertjes.
Hier ook 1. Op woensdag middag als de basisschool uit was kwam mijn opa mij en mijn broertje altijd ophalen met de sprint. Mijn broer was gek van treinen, en opa ging daarom altijd met ons bij de treinen kijken. De treinen konden me gestolen worden, maar de rit met de Sprint heen en weer naar het station........onbetaalbaar.
Daarna is de grijns nooit meer van mijn gezicht af gegaan wanneer ik het sleuteltje van mijn eigen boxer omdraai.
Fulvia Coupé / 130 Coupé / Dino Coupé / 33 1.7IE / Thema 8.32

Gebruikersavatar
Quadrifoglio916
Member
Member
Berichten: 180
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 09:42
Locatie: Valkenswaard

RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

zo feb 21, 2010 23:23

Bij deze zal ik dan ook mijn Alfa virus verklaren;

geboren in 1979, ouders die totaal NIETS om auto's geven / gaven (reden toen wel een Simca die ik dan weer wel leuk vond), maar Alfa Romeo was een niet verstandige keuze. Ik heb bandopnamen uit de kerk waarbij er iemand de hele tijd "auto" roept... weet niet hoe oud ik toen was maar kan wel zeggen dat ik die persoon was. Basisschool, middelbare school, posters van lamborghini boven je bed (en mooie vrouwen natuurlijk ;-)). Rijbewijs halen... thuis een renault 19 (heb ik in de voorgaande reacties al vaker voorbij zien komen) en een citroen Visa voor de deur. Geen geld voor een eigen auto maar de trein vond ik toen al niets en nu nog steeds niet. 20 jaar, op zoek naar een mooie auto (ben altijd hoe stom ook meer van het mooi en "iets wat niet iedereen doet" geweest) en kwam via mij inmiddels ex vriendin bij Auto vedo terecht (volgens mij toen nog Alfa Vedo). Een zwarte 33 met houten stuur, pook lichtmetalen velgen enz. en incl. boxer roffel! gekocht en elke week / maand wel een keer naar de garage. Maar als ze reed was het ook een echte bella! Nadat de verwarming van de 33 het begaf en ik zelf ernstig ziek was besloten om haar weg te doen en gewoon je droom na te leven; dat was dus een 155 2.0 proteo metallic met OZ superturismo velgen, sportuitlaat en alles erop en eraan. Deze 155 had al meer dan 2 ton op de klok maar reed als een #$%^&* :-) Wat een wagen! Nadat ik met ongeveer 250.000 km op te teller vanachter geraakt ben moest ze helaas weg. Daarna een zwarte GTV met crème leder (GTV 916) en een spider uit 1976 erbij gekocht. Zo'n cabrio is leuk maar durfde er niet mee naar Italie te rijden. GTV verkocht en een spider 916 gekocht (Beide grijs met zwart interieur). Helaas lukte het me niet om in beide auto's te rijden met lekker weer dus de oldtimer geruild voor een Giulia uit 1973. De vriendin heeft toen we elkaar net leerden kennen ook haar mazda 323 F weggedaan voor een 145 (2000) dus die is ook besmet. Al met al heb ik mijn eigen virus gecreëerd en hoop ik er nog lang niet van genezen te zijn.

Ciao,

Olaf
Cuore sportivo!

Alfa spider 1999, GT & GT Bertone Junior Driver
ex GTV 916, 155 WB , 33, 145, Giulia Super1973 en spider veloce 2000 1976

Gebruikersavatar
timmeke alfa
Junior Member
Junior Member
Berichten: 85
Lid geworden op: wo feb 25, 2009 20:25
Locatie: mortsel

RE: Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?

ma feb 22, 2010 10:19

ik ben thuis opgegroeid met alfa's.
Mijn vader werkte voor buga Antwerpen. een die vertelde mij altijd facineerende verhalen over alfa romeo hij nam mij dilwijls mee naar circuit of naar beurzen waar die prachtige race alfa's stonden. Een toen als klein kind wist ik
dat ik nooit iets anders zou moeten hebben dan een alfa . een alfa was voor mij van kleins af aan al meer dan een gewone auto. Mijn vader reed met een 33 sportwagon een ik wist wat voor een toffe auto dat was enkel al voor het geluid van die boxer motor .
Ik had mijn rijbewijs net gehaald een wist dat er een 33 sportwagon terug moest komen. Dus ging ik op zoek naar één, maar spijtig genoeg von ik er geen in Belgie, die in goede staat was. Ik was dan maar van garage naar garage aan het bellen voor een gewone 33 en die had ik uiteindelijk gevonden . wat een zalige auto die 33, maar ik deed er te veel kilometers mee. een wou hem niet wegdoen. dus kocht ik in september een alfa mito voor dagelijks gebruik.Zodat dat de 33 een mooi pensioen te gemoet kan gaan.

Terug naar “Het Forum Café”