Paco166

RE: Alfa 166 eigenaren/liefhebbers topic

do mar 25, 2010 22:56

Als je nog vrije keuzes wil maken over wel of niet kopen moet je GEEN proefrit maken. Na een proefrit is het te laat :D

Gebruikersavatar
Dimpie
Member
Member
Berichten: 113
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 15:58
Locatie: Utrecht

RE: Alfa 166 eigenaren/liefhebbers topic

vr mar 26, 2010 22:14

Hello,

vandaag twee maal een 166 bekeken en gereden. Een Nero Vulcano 2.5 uitvoering.. En een 3.0, een bordeaux rode (Kleurnaam?)..

Allereerst de 2.5, een prachtige 'zwarte' 166 met wat gebruikers sporen, maar niets noemenswaardig. Volwaardig puntgaaf zwart lederen interieur! Een kmstand van 104.000 en een beetje, uit 1999. Heel mooi.. Maar dan de punten die me opvielen:
- piepend geluid (snaren?) wanneer je scherp rechtsom stuurde, met een geringe snelheid. Dit geluid hoorde ik niet bij lagere snelheden.
- koppeling voelde niet lekker aan, kon hem niet diep intrappen, en wanneer ik hem maar een centimeter los liet, ging de 166 al rollen. Iemand een idee of dit juist goed is of een slecht teken? (Heb de 3.0 gereden, en die had absoluut een lekkere koppeling, voelde goed aan en goed te controleren)
- De computer werkte niet. Een code ontbrak, maar als het contact aanstond was er ook niets te zien op het scherm.. Iemand hier ervaring mee?
Verder geen opmerkingen, een prachtige wagen met nog mooier interieur

Dan de 3.0.. Verhaal apart! Ze had 166.000 gelopen en kwam eveneens uit 1999. Klonk geweldig, en reed geweldig! Daarover niets op te merken.. De computer was weer het zelfde verhaal: de code ontbrak. Ditmaal was het scherm wel aan wanneer het contact aan stond, en kon ik zien dat het systeem om een code vroeg (hierdoor dus sterke twijfels gekregen over de computer van de 2.5). Helaas was het interieur echt verpest:
- speakerkapjes los/beschadigd
- pookhoes gescheurd
- verschillende brandgaten (bekleding was llicht velours)
- lak van dashboard delen liet los
- asbak sloot niet meer (Ja, ik ben kritisch) :D
- ventilator rooster kapot
Allemaal kleine dingen, maar veelzeggend wat betreft gebruik door de vorige eigenaar. Tevens werkte de cv op afstand bediend niet meer. Deuren gingen op slot en weer open (kwam door een probleem met portier links voor). Dit alles mee genomen in de onderhandeling, maar we kwamen er niet uit. De 3.0 is blijven staan..

Blijft de hier boven genoemde 2.5 even mijn favoriet. De beste man zou alle problemen oplossen, en mij maandag terug bellen (klinkt positief). Koppeling vond hij echter geen bezwaar, zelfde merkte ie geen verschil. Geluid tijdens het sturen ging ie wat aan doen, en een Alfa Romeo dealer was al geraadpleegd voor de code, dit word maandag opgelost. Zegt ie.. Eerst zien natuurlijk.

Als de computer en het sturen in orde zijn, en de koppeling mag zich zo gedragen.. Dan ga ik maandag terug, voor nogmaals een testrit en een uitvoerige test van de computer (climate control, audio etc.)

Tot zover even mijn verhaal.. Alle reacties zijn welkom!
Vloeken is aangeleerd.. Bidden toch ook?
- 155 2.5 V6
Gehad:
- 33 SW 1.7 IE
- 166 2.5 V6 24v
- 155 2.0 TS 16v Sport WB
- 166 3.0 V6 24v Sporttronic
- 146 Junior 1.6 TS

Afbeelding
Bellezza, Velocità e Passione

Paco166

RE: Alfa 166 eigenaren/liefhebbers topic

vr mar 26, 2010 23:26

Waarom niet een kopen die bij de eerste inspectie al technisch goed is?
een auto die met problemen in de verkoop gedaan is, heeft mogelijk de laatse kms veel te weinig onderhoud gehad.

Interieur zou ik niet zo moeilijk over doen. Voor mooie prijs kan je bij Ed/cmva zo een leder interieur scoren in de kleur die jij wil

Gebruikersavatar
Dimpie
Member
Member
Berichten: 113
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 15:58
Locatie: Utrecht

RE: Alfa 166 eigenaren/liefhebbers topic

za mar 27, 2010 14:40

Voor wie het nog volgt; wederom een 166 mogen bekijken. Een 3.0 ditmaal.

Handgeschakeld, uit 1999 met een kmstand van 125.000. Bij 111.000 distributie en waterpomp vervangen (2007). Technisch helemaal oké, maar hij heeft schade. Hij heeft die speciale parelmoer kleur (waar ik de benaming/code niet van weet), maar het is bij velen vast bekend.

De schade is veroorzaakt bij het in en uitrijden van een privé garage. Naar mijn inzien zouden het rechter voorscherm, en de voor- en achterbumper opnieuw gespoten moeten worden.

Iemand enig idee van de kosten voor het herstellen hiervan (m.a.w: wie weet een goed adres waar deprijs/kwaliteit verhouding super is)?

De vraagprijs is er uiteraard wel naar: €2500,- Dan heb je dus een technisch goede en bijzondere 3 liter, maar met schade..

Ciao
Vloeken is aangeleerd.. Bidden toch ook?
- 155 2.5 V6
Gehad:
- 33 SW 1.7 IE
- 166 2.5 V6 24v
- 155 2.0 TS 16v Sport WB
- 166 3.0 V6 24v Sporttronic
- 146 Junior 1.6 TS

Afbeelding
Bellezza, Velocità e Passione

Paco166

RE: Alfa 166 eigenaren/liefhebbers topic

za mar 27, 2010 16:09

Waarvan je alsnog eind dit jaar de distributie moet doen. Bij de V6 iedere 60.000 km of 3 jaar, wat het eerste komt.

De kleur is Aurora. Houd er rekening mee dat dit een erg moeilijk te spuiten kleur is. De meeste bedrijven verkijken zich erop.

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: Alfa 166 eigenaren/liefhebbers topic

za mar 27, 2010 16:56

D-riem bij V6 is toch elke 120.000 km / 3 jaar? Dat is wat ik gelezen heb op de site van een onafhankelijke Alfa garage...

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
ALFAHEIDA
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 21:23
Locatie: Sint Annaparochie
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa 166 eigenaren/liefhebbers topic

za mar 27, 2010 17:18

D-riem bij V6 is toch elke 120.000 km / 3 jaar? Dat is wat ik gelezen heb op de site van een onafhankelijke Alfa garage...

Greetz,
Bas
Gewoon veilig om de 60.000 km vervangen, zijn al vele topics aan gewijdt. Tijdbom op wielen als je het er op aan laat komen. :wink:
-159 1750 Tbi SW Ti
-164 Aut. 3.0 12v

Gebruikersavatar
Dimpie
Member
Member
Berichten: 113
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 15:58
Locatie: Utrecht

Re: RE: Alfa 166 eigenaren/liefhebbers topic

za mar 27, 2010 17:36


De kleur is Aurora. Houd er rekening mee dat dit een erg moeilijk te spuiten kleur is. De meeste bedrijven verkijken zich erop.
Dat was me al duidelijk. De vraag was of er een goed adres bekend is, of iemand die ervaring heeft met het laten spuiten van deze kleur. Welke prijs mag je aan gaan denken..? Delen van een Aurora sloper overzetten is me al afgeraden.
Vloeken is aangeleerd.. Bidden toch ook?
- 155 2.5 V6
Gehad:
- 33 SW 1.7 IE
- 166 2.5 V6 24v
- 155 2.0 TS 16v Sport WB
- 166 3.0 V6 24v Sporttronic
- 146 Junior 1.6 TS

Afbeelding
Bellezza, Velocità e Passione

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa 166 eigenaren/liefhebbers topic

za mar 27, 2010 21:39

D-riem bij V6 is toch elke 120.000 km / 3 jaar? Dat is wat ik gelezen heb op de site van een onafhankelijke Alfa garage...

Greetz,
Bas
Gewoon veilig om de 60.000 km vervangen, zijn al vele topics aan gewijdt. Tijdbom op wielen als je het er op aan laat komen. :wink:
OK. Goed om te weten :wink:
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
Ruviano
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 588
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 12:20

RE: Alfa 166 eigenaren/liefhebbers topic

do apr 01, 2010 08:21

Ihet spuiten in de speciaal kleuren kan redelijk in de papieren gaan lopen. Er zijn ook een aantal spuiters die zich er niet aan wagen omdat er een te grote kans is op kleur verschil. Is het wit parelmoer of Azzuro Nuvola (licht blauw)? Als je me een fotootje stuurt of de link naar de advertentie kan ik eventueel even beter kijken om een inschatting te maken.
Alfetta 1800 - oliva - 1972
Alfetta 1800 - oliva - (1973/2016 Alfa Specials #1161601)
Alfa Sei - nero metallizato-1979
Giulia 1300 ti - bianco - 1969
Spider 1600 - bianco- 1966
Giulia Q- Bianco Trofeo - 2018
Stellvio Q - Argento Silverstone - 2021

Gebruikersavatar
Dimpie
Member
Member
Berichten: 113
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 15:58
Locatie: Utrecht

RE: Alfa 166 eigenaren/liefhebbers topic

do apr 01, 2010 09:22

Azzuro Nuvola.

Maar het word een Nero, en geen 166. :oops: :lol: Ja, nieuwe ontwikkelingen! En nadere info volgt nog (elders op het forum).

Ciao
Vloeken is aangeleerd.. Bidden toch ook?
- 155 2.5 V6
Gehad:
- 33 SW 1.7 IE
- 166 2.5 V6 24v
- 155 2.0 TS 16v Sport WB
- 166 3.0 V6 24v Sporttronic
- 146 Junior 1.6 TS

Afbeelding
Bellezza, Velocità e Passione

Gebruikersavatar
Fred164
Member
Member
Berichten: 179
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:18
Locatie: Barneveld
Contacteer: Website

RE: Alfa 166 eigenaren/liefhebbers topic

do apr 01, 2010 21:13

Hier de 3.0 V6 24V in Azzuro nuvola van m,n broer 8)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gr. Fred
Cuore sportivo
www.alfa164.nl

Gebruikersavatar
Engine
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 507
Lid geworden op: ma jan 19, 2009 21:47
Locatie: Betuwe

RE: Alfa 166 eigenaren/liefhebbers topic

ma apr 19, 2010 19:57

Index weer helemaal bijgewerkt.

Ik kwam trouwens een uitvoering tegen die ik niet kende: JTD automaat.
Is dat al vanaf het begin leverbaar geweest? Er zijn namelijk weinig fabrikanten die automaat en diesel combineren en ik had het graag in de 156 gehad.
2-boxer: '65 Panhard 24BT
4-boxer: '75 AlfaSud
3-cil: '06 C1
4-cil: '81 Suzuki Sc100
4-cil: '97 Alfa Romeo 164
4-cil: ;21 Citroen/Possl campervan
4-cil: '22 Alpine
V-4: '73 Saab
V-8: '88 Corvette
EV: '21 Ioniq5

Gebruikersavatar
Rudolph
Guru
Guru
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 14:10
Locatie: Siracusa (SR)

Re: RE: Alfa 166 eigenaren/liefhebbers topic

ma apr 19, 2010 20:33

Index weer helemaal bijgewerkt.

Ik kwam trouwens een uitvoering tegen die ik niet kende: JTD automaat.
Is dat al vanaf het begin leverbaar geweest? Er zijn namelijk weinig fabrikanten die automaat en diesel combineren en ik had het graag in de 156 gehad.
Leuk overzicht.

De JTD (2 kleppen per cilinder) kende geen automaat, de JTD 20V (166 F.L.) wel: de zogenaamde Sportronic met volledig electronisch gestuurd, volautomatisch en zelfaanpassend schakelprogramma met mogelijkheid voor sequentiële handschakeling. Zie ePER ... (DVD Rel.18, Copyright © 2004 Fiat Auto S.p.A. - All Rights reserved)

Trouwens, aangezien je de index op motorisatie hebt gemaakt, zou je misschien een onderscheid willen maken tussen JTD en JTD 20V.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

Re: RE: Alfa 166 eigenaren/liefhebbers topic

za jun 05, 2010 11:08

Hier de 3.0 V6 24V in Azzuro nuvola van m,n broer 8)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gr. Fred
schitterende 166 :shock: wat is dat voor bumperset wat er op zit?


ik ben ook al een tijd aan het kijken voor een 166. in eerste instantie een 2.4JTD maar vind hem erg zwaar... ik rijd zelf 40000 per jaar en zit ook te twijfelen over een V6 G3.

misschien dat iemand hier een antwoord op kan geven:

-verbruik van een 166 3.0 V6 G3
-verbruik van een 166 2.4 JTD

geeft mij weer wat meer zicht :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”