Ik ben het absoluut niet met je eens dat Schumi niets te verliezen heeft... Hij heeft juist heel veel te verliezen. Hij heeft zowat alle records gebroken; dat staat buiten kijf! Ben ik het helemaal mee eens. Maar hij wordt bij Mercedes naar binnen gehaald alsof hij het wel even gaat doen! Aangezien dat (nog) niet gebeurt, kun je dus wel degelijk verliezen en win je zeker niets. Mocht hij het weer voor elkaar krijgen om een team naar zijn hand te zetten, dan heb ik daar zeker respect voor, maar betwijfel echt of dat gaat lukken. Denk niet eens dat het in de buurt komt.
Natuurlijk wordt wat van Schumacher verwacht maar dan moet Mercedes hem ook het materiaal kunnen bieden. Momenteel doen ze dat absoluut niet. Dus Mercedes kan schreeuwen wat ze willen, dat staat los van de kennis en kunde van Schumacher. Daarbij, je hoeft geen rakettenontwerperontwerper te zijn om zelf te kunnen beseffen dat Schumacher een tijdje uit de roulatie is en een dagje ouder wordt. Als je zelf een reëel wachtingspatroon schept, doet Schumacher het naar behoren, had je verwacht dat Schumacher het huidige F1 veld zou oprollen, leef je in een droom.
Wat betreft iets kunnen verliezen: iets wat je al hebt kun je niet verliezen en nogmaals, hoe slecht Schumacher het ook doet, de status één van de beste coureurs ooit, zal hij nooit verliezen. In mijn ogen kan een Schumacher dus niks verliezen maar daar gaan we het niet over eens worden.
Iedereen had grote verwachtingen van hem.
Nee, ik niet. Schumacher heeft een zware blessure achter de rug, is 'op leeftijd' voor F1 begrippen en een paar jaar uit de roulatie. Daarbij gaf Schumacher eerder te kennen dat Mercedes niet top is. Als je dan toch verwacht (niet persoonlijk aan jou gericht) moet je jezelf afvragen of je zelf wel instaat bent een juist verwahtingspatroon te scheppen. In mijn ogen overschat je zo'n man dan enorm.
Maar nu het nog niet zo goed gaat is het allemaal niet zo erg... Meerdere malen gehoord: Schumacher is er weer bij dus eindelijk wordt de F1 weer interessant... De afgelopen 2 seizoenen hebben we seizoenen gekend die weer tot de laatste race spannend waren. Veel verschillende volksliederen en dus winnaars gehoord. Tot nu toe zie ik de meerwaarde van een Schumacher in het veld zeker nog niet! Had ik liever een jong talent in die auto gezien ipv een oude man die om z'n naam direct weer in de F1 terecht kan komen...
Greetz,
Bas
Geduld is een schone zaak. Rosberg, een jong talent, kan eveneens geen potten breken. Parijs is ook niet op één dag gebouwd. Ik vind het, nogmaals, ontzettend jammer en bovendien onterecht dat mensen nu al klaar staan met kritiek. Lekker makkelijk. Dit soort gesprekken kun je voeren als we een paar races verder zijn, niet na 2 races waarin Schumacher ook nog eens de nodige pech kende (laatste race).