Robbie146
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

RE: Schumi is Back!

di mar 30, 2010 16:38

Schumel heeft voor het seizoen begon al eens geroepen dat de auto zo rond de 6-8 plek thuishoort, toen werd ie teruggefloten, maar het likt erop dat hij wel gelijk heeft.
Ook lees je hier en daar dat hij niet happy is met het stuurgedrag.

eea is natuurlijk wel anders als voorheen, de Ferrari werd voor hem "op maat" gebouwd, de Brawn......sorry, Mercedes (nog) niet.
Robert
Spider 1.8TS 1999
Giulietta Sportiva 2013
MiTo 1.4 T-JET 2010
Octavia 4 2022 leasehok
http://www.alfarobbie.com

paulsteeman
Guru
Guru

di mar 30, 2010 20:13

Maw: hij moet nu rijden voor zijn geld en dat gaat hem toch wat minder goed af dan met een op maat gemaakte auto.

Zegt toch iets over de persoon vind ik.......

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

di mar 30, 2010 20:31

Schumi was, is en blijft een briljant coureur. Of hij de beste rijder allertijden is weet ik niet, maar hij heeft wel de omstandigheden optimaal gebruikt waardoor hij jaren lang het F1 circus heeft kunnen overheersen.

Of hij dat truukje nog een keer voor elkaar krijgt zal moeten blijken. Die paar races die hij tot nu toe heeft meegereden zeggen mi bijzonder weinig over zijn huidige capaciteiten.
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Kosta
Guru
Guru

di mar 30, 2010 20:53

Ik denk persoonlijk dat het niet in je koude kleren gaat zitten om 3 jaar niet te racen en z'n leeftijd meegeteld. Word geen bijster goed seizoen vermoed ik zo.
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

di mar 30, 2010 21:17

Zou best kunnen maar of dat enkel en alleen aan Schumacher ligt....

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice

di mar 30, 2010 22:43

Wat mij idd vooral ook verbaasd is dat Rosberge hem nu 2x voor blijft. Zowel in de kwlaificatie als in de race. Hij heeft het heilige vuur gewoon (nog) niet (meer?)

Vanaf race 4 zouden ze mee moeten doen om de prijzen werd er bij de eerste race geroepen. Het zal mij benieuwen of dat lukt... Tot nu toe zie ik hem alleen maar aan reputatie verliezen op deze manier.

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

di mar 30, 2010 23:06

Ik denk dat hij niet voor niets heeft getekend voor drie jaar. Hij presteert inderdaad het beste in een op maat gemaakte auto, maar hij heeft dan ook de gave om exact aan te geven hoe die auto moet zijn. Dat is lang niet iedereen gegeven.
Kampioen worden zal dit seizoen dus niet lukken, maar volgend seizoen... wie weet. En anders het seizoen daarna?

En wat Rosberg betreft, Rosberg is een goede coureur geworden. Hij is gegroeid de afgelopen jaren. En Schumi moet er weer even in komen, is al meer gezegd hier en is ook logisch. Ik ga me pas achter mijn oren krabben als Schumi halverwege dit seizoen nog steeds elke keer door Rosberg wordt zoek gereden.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

MDP
Guru
Guru

Re: RE: Schumi is Back!

wo mar 31, 2010 20:37

Wat mij idd vooral ook verbaasd is dat Rosberge hem nu 2x voor blijft. Zowel in de kwlaificatie als in de race. Hij heeft het heilige vuur gewoon (nog) niet (meer?)

Vanaf race 4 zouden ze mee moeten doen om de prijzen werd er bij de eerste race geroepen. Het zal mij benieuwen of dat lukt... Tot nu toe zie ik hem alleen maar aan reputatie verliezen op deze manier.

Greetz,
Bas
Nou ja, zijn successen zullen niet vervagen. Iedereen weet wie Schumacher is en het blijft de meest begeerde coureur in de F1. Jammer dat mensen (typisch mens?) na 2 races alweer de stempel drukken op zijn prestaties. Eens, het is wat kleurloos maar Schumacher zal zijn draai moeten vinden en dat kost tijd. Daarnaast wordt ook Schumacher een jaartje ouder en ja, dat eist z'n tol maar talent vergaat niet. Diegene die verwachte dat Schumacher na 3 jaar zou terugkomen en het veld zou oprollen moeten zich achter de oren krabben en afvragen of ze wel een realistisch verwachtingspatroon scheppen.

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mar 31, 2010 21:41

Die illussie heb ik ook nooit gehad. Ook nooit geroepen. Juist eerder het tegendeel. Ik denk en daar blijf ik bij, dat Mr Scumacher Sr meer te verliezen heeft dan te winnen. De verwachtingen zijn wereldwijd hooggespannen nu 'Der Meister' er weer bij is. Ik vind het vooral leuk voor de jonge coureurs. Ze kunnen nu laten zien dat ze ook van Schumi kunnen winnen. :wink: Of voor Alonso. Kan hij nòg een keer van hem winnen :lol:

Schumacher zal best incidenteel erg goed kunnen scoren, maar ik ga gewoon niet geloven dat hij weer echt bij de top gaat horen...

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
1x 75 (1.8 IE)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

MDP
Guru
Guru

wo mar 31, 2010 22:12

Nee en juist omdat hij (wellicht) geen wereldtop -meer- is, behoord hij niet tot de huidige maatstaven van de Formule 1 en juist omdat hij (wellicht) geen wereldtop -meer- is, heeft hij niks te verliezen. Als de prestaties op dit niveau blijven, weet iedereen dat Schumacher op leeftijd is, het materiaal niet had en niet de Schumacher is die hij was. Bij ieder mens gaan dagen tellen zo ook bij Schumacher. Respect dat hij het wél probeert! De successen die hij heeft, blijven staan, al finished hij iedere race als laatste. Dat staat los van zijn successen en maakt hem geen slechtere rijder. Schumacher kan alleen winnen, heel veel! Als hij het nu schopt tot de top, hoe 'onsterfelijk' ben je dan? Maar ook als hij het goed doen zegt dat een hele hoop. Overheersen als begin jaren 2000 zal niet meer gebeuren, dat moge duidelijk zijn. De teams liggen veel korter bij elkaar en ook kent het veld meer toppers dan begin deze eeuw.

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mar 31, 2010 22:22

Ik ben het absoluut niet met je eens dat Schumi niets te verliezen heeft... Hij heeft juist heel veel te verliezen. Hij heeft zowat alle records gebroken; dat staat buiten kijf! Ben ik het helemaal mee eens. Maar hij wordt bij Mercedes naar binnen gehaald alsof hij het wel even gaat doen! Aangezien dat (nog) niet gebeurt, kun je dus wel degelijk verliezen en win je zeker niets. Mocht hij het weer voor elkaar krijgen om een team naar zijn hand te zetten, dan heb ik daar zeker respect voor, maar betwijfel echt of dat gaat lukken. Denk niet eens dat het in de buurt komt.

Iedereen had grote verwachtingen van hem. Maar nu het nog niet zo goed gaat is het allemaal niet zo erg... Meerdere malen gehoord: Schumacher is er weer bij dus eindelijk wordt de F1 weer interessant... De afgelopen 2 seizoenen hebben we seizoenen gekend die weer tot de laatste race spannend waren. Veel verschillende volksliederen en dus winnaars gehoord. Tot nu toe zie ik de meerwaarde van een Schumacher in het veld zeker nog niet! Had ik liever een jong talent in die auto gezien ipv een oude man die om z'n naam direct weer in de F1 terecht kan komen...

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
1x 75 (1.8 IE)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

MDP
Guru
Guru

wo mar 31, 2010 22:37

Ik ben het absoluut niet met je eens dat Schumi niets te verliezen heeft... Hij heeft juist heel veel te verliezen. Hij heeft zowat alle records gebroken; dat staat buiten kijf! Ben ik het helemaal mee eens. Maar hij wordt bij Mercedes naar binnen gehaald alsof hij het wel even gaat doen! Aangezien dat (nog) niet gebeurt, kun je dus wel degelijk verliezen en win je zeker niets. Mocht hij het weer voor elkaar krijgen om een team naar zijn hand te zetten, dan heb ik daar zeker respect voor, maar betwijfel echt of dat gaat lukken. Denk niet eens dat het in de buurt komt.
Natuurlijk wordt wat van Schumacher verwacht maar dan moet Mercedes hem ook het materiaal kunnen bieden. Momenteel doen ze dat absoluut niet. Dus Mercedes kan schreeuwen wat ze willen, dat staat los van de kennis en kunde van Schumacher. Daarbij, je hoeft geen rakettenontwerperontwerper te zijn om zelf te kunnen beseffen dat Schumacher een tijdje uit de roulatie is en een dagje ouder wordt. Als je zelf een reëel wachtingspatroon schept, doet Schumacher het naar behoren, had je verwacht dat Schumacher het huidige F1 veld zou oprollen, leef je in een droom.

Wat betreft iets kunnen verliezen: iets wat je al hebt kun je niet verliezen en nogmaals, hoe slecht Schumacher het ook doet, de status één van de beste coureurs ooit, zal hij nooit verliezen. In mijn ogen kan een Schumacher dus niks verliezen maar daar gaan we het niet over eens worden.
Iedereen had grote verwachtingen van hem.
Nee, ik niet. Schumacher heeft een zware blessure achter de rug, is 'op leeftijd' voor F1 begrippen en een paar jaar uit de roulatie. Daarbij gaf Schumacher eerder te kennen dat Mercedes niet top is. Als je dan toch verwacht (niet persoonlijk aan jou gericht) moet je jezelf afvragen of je zelf wel instaat bent een juist verwahtingspatroon te scheppen. In mijn ogen overschat je zo'n man dan enorm.
Maar nu het nog niet zo goed gaat is het allemaal niet zo erg... Meerdere malen gehoord: Schumacher is er weer bij dus eindelijk wordt de F1 weer interessant... De afgelopen 2 seizoenen hebben we seizoenen gekend die weer tot de laatste race spannend waren. Veel verschillende volksliederen en dus winnaars gehoord. Tot nu toe zie ik de meerwaarde van een Schumacher in het veld zeker nog niet! Had ik liever een jong talent in die auto gezien ipv een oude man die om z'n naam direct weer in de F1 terecht kan komen...

Greetz,
Bas
Geduld is een schone zaak. Rosberg, een jong talent, kan eveneens geen potten breken. Parijs is ook niet op één dag gebouwd. Ik vind het, nogmaals, ontzettend jammer en bovendien onterecht dat mensen nu al klaar staan met kritiek. Lekker makkelijk. Dit soort gesprekken kun je voeren als we een paar races verder zijn, niet na 2 races waarin Schumacher ook nog eens de nodige pech kende (laatste race).
Laatst gewijzigd door MDP op wo mar 31, 2010 22:40, 2 keer totaal gewijzigd.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mar 31, 2010 22:38

Schumacher is echt niet binnen gehaald met een air van"dat gaat ie wel even doen" , als je dat meent dan zegt dat meer over jou dan over schumi of de F1.
Misschien is Schumi wel door MB binnen gehaald voor het grote geheel. M.a.w. weet hij de MB wel beter te maken met zijn input (op basis van jarenlange ervaring)
Daarnaast heeft Schumi ook altijd gezegd dat hij nu het gevoel had/heeft dat hij eindelijk iets voor MB terug kan doen (nadat MB in de beginjaren van Schumi's carriere zoveel voor hem had gedaan.)

Blijkbaar is het voor de meeste mensen toch moeilijk om verder te kijken dan de neus lang is.....
i.m.o. kijk het seizoen F1 lekker aan, geniet er van en oordeel aan het eind van het seizoen, voor zover er over oordelen te spreken valt aangezien menig criticaster nog niet eens een Alfa knap over een circuit kan sturen, laat staan een F1-bolide.
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

za apr 03, 2010 12:33

Wat doet Rosberg het goed zeg, eerste startrij. Beter dan Shumi, maar die staat in ieder geval beter op de startgrid dan de McLaren en Ferrari rijders.

Ik volg Rosberg extra scherp dit seizoen.
Een klant van het pr-bureau mijn vrouw sponsort Rosberg met sieraden.... ja ja.
Mogelijk zit er een ontmoeting in met het Mercedes team en dus ook met Rosberg en Shumi.

Kosta
Guru
Guru

za apr 03, 2010 18:59

voor zover er over oordelen te spreken valt aangezien menig criticaster nog niet eens een Alfa knap over een circuit kan sturen, laat staan een F1-bolide.
Dit vind ik altijd zo'n dooddoener. Alsof jezelf de beste coureur moet zijn om een oordeel te geven over een ander.De mening over een bepaalde coureur is vaak een vergelijk met een ander. Rosberg is tot nu toe sneller dan Schumacher, hoef ik geen topcoureur voor te zijn om dit te zien en daar een mening over te hebben. Zijn voetbaljournalisten betere voetballers dan de spelers op het veld ?
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Terug naar “Het Forum Café”