vandaag weer een stuk verder gekomen....
heb om toch van de zomer te kunnen rijden vandaag en vrijdag vrij genomen om zo toch het een en ander aan de giulia te kunnen doen. het meeste werk zit toch in het lassen en dan voornamelijk de reparatie's die in de jaren gedaan zijn te herstellen. dit houd in dat er na het verwijderen van al het bituum veel naar boven kwam zoals plaatjes die er zijn op gepopnageld met kit eronder. waar ik nu mee bezig ben is voornamelijk het verwijderen van al deze reparatie's en ze dus vervangen voor een lekker stukje vers en dan ingelast staal.
vandaag de bodem aan bestuurderskant eindelijk afgerond incl een groot deel in de vorste wielkast de onderste balk daar was er ook erg slecht aan toe. nu dus weer fris en fruitig en staan nu in de zinkfusfaat (vv de al oude lood menie) aan het einde van de middag dacht ik voor ff de schijven en klauwen te wisselen en ze gelijk te voorzien van staal omvlochte remslangen. nu kwam ik tot de ontdeking dat er mee gerommeld is omtrend de remleidingen. er was aan bestuurders zijde waarscheinlijk ooit een remleiding aan vervanging toe alleen hebben ze deze vervangen voor een met buitendraad ipv de moer met binnen draad. mijn remslang paste dus niet.....
worde dus ff een andere remleiding maken met een wartel met binnen draad, gelukkig de kortste van het stel dus niet echt heel erg.
morgen hoop ik de dorpel er in te kunnen zetten en het achter scherm te kunnen herstellen zodat ik zaterdag de bella andersom in de schuur kan zetten en aan de andere kant kan beginnen die al net zo slecht is

als ik dat heb afgerond ben ik al een heeeeeeel eind en kan ik er aan gaan denken de koets strak te zetten en een kleur te geven, de tank erin cardan eronder kabels aansluiten en verbouwen , stoelen erin pas maken, deuren erin en motor eens reanimeren.....

nog wel ff zoet dus
maar met dit weer gaat dat perfect en er komen een hoop lange weekenden aan dus kunnen lekker opschieten.
trouwens tussendoor ook ff het dashboard erin gehangen zo licht als het nu is met het paneel om een moraal steuntje te geven en het werkt

ziet er al puik uit! alleen nog ff een laagje glasfiber erover om een beetje af te werken. ook van 5 mm dik alu traanplaat al een steun gemaakt voor de linker voet naast de kopeling
gaat goed komen!!!!!!!!
word vervolgd

Met vriendelijke groet Pieter.
Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...