Uitnodiging geaccepteerd.MDP ik wil graag discussie hierover hoor!
Wat ik hierboven schreef is wel precies hoe ik erover denk maar daar hoef je het niet mee eens te zijn natuurlijk
Uitnodiging geaccepteerd.MDP ik wil graag discussie hierover hoor!
Wat ik hierboven schreef is wel precies hoe ik erover denk maar daar hoef je het niet mee eens te zijn natuurlijk
volgens mij was schumacher de ENIGE met ballen en passeerde Button (wat een zeikerd als hij wordt ingehaald) zoals echte mannen dat horen te doen (buitenom)Wat heeft hij goed gedaan?Die ouwe heeft het toch weer goed gedaan Mooi hoe hij Button achter zich liet
Goooooo Schumi
Helaas is dit een circuit waarbij iemand die goed kan verdedigen niet in te halen is thats al.
Vind de snelheid er bij die ouwe nog niet enorm inzitten al deed Rosberg het minder met dezelfde auto.
Wat Ron zegt arme Rosberg, volgens mij is die auto nu al Schummi verkloot.
Al met al zijn ze (Mercedes GP) er niets mee opgeschoten, slechtste resultaat tot nu toe en dan ook nog het geluk dat Hamilton uitviel!
Dat laatste ben ik niet met je eens. Een vuist maken kun je ook doen door op regelmatigheid te scoren, zoals Rosberg heeft gedaan. Wat zeg ik, daar kan je zelfs kampioen mee worden. Rosberg heeft op de laatste race na gewoon heel sterk en regelmatig gepresteerd. Om z'n (nu weer verloren) tweede plaats in het kampioenschap af te doen als scorebordjournalistiek vind ik dus onterecht. Regelmaat is minstens zo belangrijk als pure snelheid in het kampioenschap.Een auto bouwen waar beide coureurs mee overweg moeten kunnen is niet altijd mogelijk. Hoe doe je dat als de ene coureur goed overweg kan met een auto die overstuurt en een andere met een auto die onderstuurt? Dat Schumacher in een voorkeurspositie wordt geplaatst, blijkt uit? Enige wat ik weet is dat Schumacher een nieuw chassis heeft gekregen met wat aanpassingen. Zijn chassis was defect wat de onbalans verklaarde. Vanaf Monaco krijgt Mercedes een chassis met een langere wielbasis. Stabieler zeg maar. Of Rosberg daar niet mee overweg kan moet nog blijken. Ik vind het verder onzin om te denken dat een teambaas die sowieso de lat enorm hoog heeft liggen, één van de twee coureurs gaat belemmeren in de ontwikkelingen. Als teambaas wil je één ding en dat is winnen! Je gaat dus geen coureurs miljoenen betalen om deze vervolgens te benadelen. Rosberg krijgt een gelijke behandeling. Frapante is, als Schumacher niet snel is, heeft hij niks verloren in de F1 en kan hij beter met pensioen gaan op het moment dat Schumacher wel weer snel is, staan de zogenaamde bashers op en gooien het op het aloude voorkeurpositie verhaal. Ongegrond als je het mij vraagt. Dat Rosberg even tweede heeft gestaan is scorebordjournalistiek. Hoe dat is gekomen hoef ik niet uit te leggen als je de races hebt gekeken lijkt mij. Rosberg kan wel tweede hebben gestaan, maar heeft hij ook een vuist kunnen maken tegen de McLarens? Mijn inziens niet.
Helemaal mee eens maar ik had het over snelheid. Dat Rosberg in de races boven kwam drijven en solide heeft gereden staat als een paal boven water maar dat maakt de Mercedes niet sneller dan de McLaren en Red Bull. De credits voor deze prestatie speel ik Rosberg toe niet de snelheid van Mercedes.Dat laatste ben ik niet met je eens. Een vuist maken kun je ook doen door op regelmatigheid te scoren, zoals Rosberg heeft gedaan. Wat zeg ik, daar kan je zelfs kampioen mee worden. Rosberg heeft op de laatste race na gewoon heel sterk en regelmatig gepresteerd. Om z'n (nu weer verloren) tweede plaats in het kampioenschap af te doen als scorebordjournalistiek vind ik dus onterecht. Regelmaat is minstens zo belangrijk als pure snelheid in het kampioenschap.
Dat Barrichello en Irvine in dienst van Schumacher reden is waar maar, en dat benadruk ik met klem, dat dwong Schumacher af door significant sneller te rijden. Daarbij kan hij als geen ander telemtrie vertalen in wat hij voelt aan de auto op de baan. Dit is van essentiëel belang om de wagen te verbeteren. Dat er dan wordt geluisterd naar een coureur is niet meer dan normaal maar dat wil niet zeggen dat de andere rijder meteen wordt gebombardeerd tot tweede viool. Dat is wat ik bedoel met gelijke kansen. Alonso is van het zelfde laken een pak. Massa heeft een eerlijke kans maar Alonso is hard opweg om Massa te verwijzen naar het tweede plan. Heeft Massa dan geen gelijke kans gehad of heeft Alonso een bepaalde status afgedwongen?Wat het langere chassis betreft, ik dacht begrepen te hebben dat Schumacher daar nu al mee reed?
Volgens Olaf Mol heeft Rosberg er trouwens mee ingestemd dat het chassis langer wordt, dus van een voorkeursbehandeling is dan sowieso geen sprake.
Maar, dat een teambaas per definitie beide rijders evenveel kans zou willen geven, omdat hij voor beiden veel betaalt, is denk ik niet waar. Dat is in het verleden rond Shumacher ook niet altijd zo geweest. Een van Shumachers sterke kanten is dat hij zijn omgeving naar zijn hand kan zetten. Zo kreeg hij het ook voor elkaar om van z'n teammaatje z'n knechtje te maken (om even in wielrennertermen te spreken). En dat dit gepikt werd door de teambaas (of dat hij er zelfs aan meewerkte) is op zich ook niet zo vreemd. Als ik teambaas was en ik beschikte over een kampioensrijder, zou ik ook m'n tweede rijder inzetten om de kansen voor de eerste rijder te optimaliseren. Dat is dan best die miljoenen die de tweede rijder kost waard.
Dat het voor de kijker leuker is wanneer beide rijders wel gelijke kansen krijgen, is natuurlijk weer een ander verhaal.
Nelson Piquet vergeten? Misschien niet beter maar op het moment dat ze samen reden wel een dijk aan ervaring en 3-voudig wereldkampioen. Ook Massa zat tijdens de tweede helft van 2006 kort bij Schumacher en was soms zelfs de snellere van de twee. Helaas te laat want Schumacher streed om het WK, Massa niet dus kon Massa niet de strijd leveren die hij had gewild, zoja had hij tijdens de tweede helft van 2006 meer punten gescoort dan Schumacher.laten we nou eerlijk zijn en gewoon zeggen dat schumacher eigenlijk nooit een betere coureur naast hem heeft gehad...
herbert kwam aardig in de buurt, maar verstappen (kan in de regen 3 ronden snel maar is niet constant genoeg), lehto (tja, 2de rijder sowieso), barrichello (gewoon een zeur) en irvine (soort massa, soms snel en anders middelmoot kwa coureur) zijn toch gewoon minder (als je kijkt naar compleetheid van een coureur)
dat schumacher nu 4x langzamer was dan zijn teamgenoot Rosberg heeft 2 oorzaken: hij heeft nu een serieus goede teamgenoot (in mijn ogen een zeer gedegen en constante betrouwbare coureur, vorig jaar eigenlijk reed Rosberg al erg goed met een matige auto en ook veel beter dan zijn temagenooot bij williams) en hij heeft amper mogen testen met een 2010 auto (als schumacher dtm gaat rijden kan je niet verwachten dat hij de 1ste race meteen wint zonder veel te testen)
Ja okee, maar het probleem dat je nu zou kunnen krijgen, is dat Shumacher niet op basis van z'n huidige prestaties die voorkeursbehandeling zou krijgen, maar op basis van z'n in het verleden al verworven status. Let op, ik ben er zelf nog niet van overtuigd dat dit ook daadwerkelijk gebeurt, maar ik kijk het wel met argusogen aan. Wat mij betreft is het absoluut niet uit te sluiten dat Brawn ondanks het verschil in prestaties tot nu toe, zwaar in de verleiding kan zijn. Want als het inderdaad zo zou zijn, dat Schumi en Rosberg ieder een in basis andere auto nodig zouden blijken hebben om goed te kunnen presteren, heeft hij voor een heel lastige keuze gestaan. En ik weet er het fijne niet van, maar het zou ook nog zomaar kunnen dat hij tegenover Mercedes verantwoording heeft af te leggen, waarom hij weer met Schumi in zee wilde gaan, want daar zal best een discussie over zijn geweest. Hoe jammer het ook is, dat soort politieke argumenten speelt ook altijd mee.Dat Barrichello en Irvine in dienst van Schumacher reden is waar maar, en dat benadruk ik met klem, dat dwong Schumacher af door significant sneller te rijden. Daarbij kan hij als geen ander telemtrie vertalen in wat hij voelt aan de auto op de baan. Dit is van essentiëel belang om de wagen te verbeteren. Dat er dan wordt geluisterd naar een coureur is niet meer dan normaal maar dat wil niet zeggen dat de andere rijder meteen wordt gebombardeerd tot tweede viool. Dat is wat ik bedoel met gelijke kansen. Alonso is van het zelfde laken een pak. Massa heeft een eerlijke kans maar Alonso is hard opweg om Massa te verwijzen naar het tweede plan. Heeft Massa dan geen gelijke kans gehad of heeft Alonso een bepaalde status afgedwongen?Maar, dat een teambaas per definitie beide rijders evenveel kans zou willen geven, omdat hij voor beiden veel betaalt, is denk ik niet waar. Dat is in het verleden rond Shumacher ook niet altijd zo geweest. Een van Shumachers sterke kanten is dat hij zijn omgeving naar zijn hand kan zetten. Zo kreeg hij het ook voor elkaar om van z'n teammaatje z'n knechtje te maken (om even in wielrennertermen te spreken). En dat dit gepikt werd door de teambaas (of dat hij er zelfs aan meewerkte) is op zich ook niet zo vreemd. Als ik teambaas was en ik beschikte over een kampioensrijder, zou ik ook m'n tweede rijder inzetten om de kansen voor de eerste rijder te optimaliseren. Dat is dan best die miljoenen die de tweede rijder kost waard.
Dat het voor de kijker leuker is wanneer beide rijders wel gelijke kansen krijgen, is natuurlijk weer een ander verhaal.
Hier is ie dan... Schumacher had gewoon nog steeds thuis moeten blijven! Hij heeft niets te zoeken in dit deelnemersveld! Daar blijf ik bij. Zet een jongere coureur met talent in die Mercedes en hij rijdt zeker zo hard... Wow, een 4e plek met de mazzel dat Hamilton vlak voor tijd uitviel. Maar wel op ruim 1 minuut zoek gereden door Webber; door Webber notabene. Die reed er ook al in de vorige carrière van Schumacher en toen reed Webber toch echt altijd een heel eind achter Schumacher....Want Schumacher heeft een chassis ontwikkeld waardoor Rosberg langzamer wordt en hij sneller? Ben trouwens wel benieuwd naar de mening van Alfagek.
Zijn inderdaad maar weinig coureurs die kunnen zeggen hoe de auto gewijzigd moet worden om echt hard te gaan. En zeker geen rookieIk heb Schumacher niet horen klagen maar vind het wel frapant dat nu Schumacher een ander chassis heeft, zonder defect, hij ineens wel uit de verf komt. Of een debutant cq jong talent zomaar even sneller traint en kwalificeerd dan Rosberg en Rosberg voorblijft in de race + een snellere McLaren en Ferrari achter zich laat, wil ik wel eens zien. Dat is nergens op gebaseerd in ieder geval. Brawn haalt Schumacher niet terug als 20 andere het zelfde kunnen, dat zou waanzin zijn. Schumacher is zeker niet de Schumacher die hij 10 jaar geleden was, maar dat hij een flinke pot kan sturen bewees hij in Spanje. Briljant hoe hij de aanvallen van Button pareerde, dat heb ik coureurs als Massa, Vettel en Webber nog niet zien doen.