Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: Schumi is Back!

ma mei 10, 2010 12:59

MDP ik wil graag discussie hierover hoor!
Wat ik hierboven schreef is wel precies hoe ik erover denk maar daar hoef je het niet mee eens te zijn natuurlijk :wink:
Uitnodiging geaccepteerd. ;)

ErwinV6

RE: Schumi is Back!

ma mei 10, 2010 13:06

MDP LEZEN is een vak, waar schrijf ik dat er teams zijn die 2 verschillende auto's maken?
Dat doet niemand maar ze maken een auto waar beide rijders mee overweg moeten kunnen, nu kan Schummi niet overweg met de Mercedes en gelijk wordt hij in zijn faveure verder ontwikkeld ookal
past die auto totaal niet bij Nico.(althans daar lijkt het op).
Wie zegt dat de Mercedes minder is dan een McLaren?
Waarom stond Rosberg dan 2e in het kampioenschap?
Typisch Schumacherfans, als het goed gaat is hij de koning, gaat het slecht ligt het aan de auto..... :?
Als Rosberg een race zijn race niet heeft is Schummi gelijk de held, toen Rosberg Schummi het snot voor de ogen reed vonden dat de Schummi fans het geen schande want hij is tenslotte ook al 41 :roll:
Beetje jammer maargoed daarom ben ik ook geen Schummifan :wink:

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

RE: Schumi is Back!

ma mei 10, 2010 13:20

Een auto bouwen waar beide coureurs mee overweg moeten kunnen is niet altijd mogelijk. Hoe doe je dat als de ene coureur goed overweg kan met een auto die overstuurt en een andere met een auto die onderstuurt? Dat Schumacher in een voorkeurspositie wordt geplaatst, blijkt uit? Enige wat ik weet is dat Schumacher een nieuw chassis heeft gekregen met wat aanpassingen. Zijn chassis was defect wat de onbalans verklaarde. Vanaf Monaco krijgt Mercedes een chassis met een langere wielbasis. Stabieler zeg maar. Of Rosberg daar niet mee overweg kan moet nog blijken. Ik vind het verder onzin om te denken dat een teambaas die sowieso de lat enorm hoog heeft liggen, één van de twee coureurs gaat belemmeren in de ontwikkelingen. Als teambaas wil je één ding en dat is winnen! Je gaat dus geen coureurs miljoenen betalen om deze vervolgens te benadelen. Rosberg krijgt een gelijke behandeling. Frapante is, als Schumacher niet snel is, heeft hij niks verloren in de F1 en kan hij beter met pensioen gaan op het moment dat Schumacher wel weer snel is, staan de zogenaamde bashers op en gooien het op het aloude voorkeurpositie verhaal. Ongegrond als je het mij vraagt. Dat Rosberg even tweede heeft gestaan is scorebordjournalistiek. Hoe dat is gekomen hoef ik niet uit te leggen als je de races hebt gekeken lijkt mij. Rosberg kan wel tweede hebben gestaan, maar heeft hij ook een vuist kunnen maken tegen de McLarens? Mijn inziens niet.

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Schumi is Back!

ma mei 10, 2010 13:38

Nu dat de Mercedes GP met de langere wielbasis Rosberg niet past is misschien ook te nuanceren :
het verschil met Schumi in qualifying was niet veel en in de race is Rosberg bij de start op 't gras gemoeten en flink achterop geraakt om dan op 1 race al een oordeel te vellen ...
De langere WB ligt Schumi beter dat is duidelijk, maar de wagen komt nog steeds op de 4e plaats kwa competiviteit . RedBull, McLaren & Ferrari zijn de top 3 wagens . Misschien op Monaco nog'n vertekend beeld waar'n kortere WB beter uitkomt en dan wil ik ook 'ns zien hoe de verhoudingen liggen op snelle circuits als Monza & Spa . Monaco wordt misschien 'n topper voor Renault of Williams, Force India mikt dit jaar misschien iets minder op rechtelijn speed maar ik ben benieuwd .

Ze zullen het niet graag horen, maar de paralell tussen Vettel & Schumacher is wel grappig ;
misschien wordt Vettel kampioen in 'n wagen die de naam draagt van een grote Sponsor die 'n team opgeslokt heeft... Benetton-RedBull ...
verschil is wel dat Vettels ploegmaat ook meedoet in de debatten tov Brundle bij Benetton .

Ik ben nooit 'n Schumi fan geweest, maar 1 ding moet je'm nageven hij weet 'n heel team te dirigeren in zijn richting .
Alonso is bij Ferrari aan't slagen waar hij bij McLaren niet slaagde om Hamilton te laten plooien, het is schrijnend hoe Massa het pitlane incident accepteert en bvb. bocht 1 in Abudhabi ruimte liet zo is Alonso Massa langzaam maar zeker eronder aan't werken ... met Hamilton zat het er normaal al bovenarms op .
Het spektakel is er alleen maar mee gediend : ik heb al leuke races gezien 2010 op race 1 na .
Laatst gewijzigd door BugAlfa op ma mei 10, 2010 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Schumi is Back!

ma mei 10, 2010 13:40

Die ouwe heeft het toch weer goed gedaan :) Mooi hoe hij Button achter zich liet :wink:

Goooooo Schumi :lol:
Wat heeft hij goed gedaan?
Helaas is dit een circuit waarbij iemand die goed kan verdedigen niet in te halen is thats al.
Vind de snelheid er bij die ouwe nog niet enorm inzitten al deed Rosberg het minder met dezelfde auto.
Wat Ron zegt arme Rosberg, volgens mij is die auto nu al Schummi verkloot.
Al met al zijn ze (Mercedes GP) er niets mee opgeschoten, slechtste resultaat tot nu toe en dan ook nog het geluk dat Hamilton uitviel!
volgens mij was schumacher de ENIGE met ballen en passeerde Button (wat een zeikerd als hij wordt ingehaald) zoals echte mannen dat horen te doen (buitenom)
de 2 mietjes die dat ook proberen te doen (Vettel en ik dacht Rosberg die het proberen maar mietig over het asvalt met drempels rijden, geef mij de grindbak maar treug zodat ze gelijk uit de race zijn!)

iemand inhalen is een kunst, maar iemand achter je houden die eigenlijk een stuk sneller is is ook een kunst.... zonder 1 regel te overtreden (1x van je lijn afgaan en deze doorzetten) behield Schumacher zijn plaats, denk niet dat veel andere het hem na doen om eerlijk te zijn...
en wat is Alonso belangrijk voor Ferrari zeg, hoe hij ook het publiek erbij betrekt en zo... Echt een hele complete coureur, was nooit fan van hem, maar ik krijg toch steeds meer waardering voor die man
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Schumi is Back!

ma mei 10, 2010 14:53

Een auto bouwen waar beide coureurs mee overweg moeten kunnen is niet altijd mogelijk. Hoe doe je dat als de ene coureur goed overweg kan met een auto die overstuurt en een andere met een auto die onderstuurt? Dat Schumacher in een voorkeurspositie wordt geplaatst, blijkt uit? Enige wat ik weet is dat Schumacher een nieuw chassis heeft gekregen met wat aanpassingen. Zijn chassis was defect wat de onbalans verklaarde. Vanaf Monaco krijgt Mercedes een chassis met een langere wielbasis. Stabieler zeg maar. Of Rosberg daar niet mee overweg kan moet nog blijken. Ik vind het verder onzin om te denken dat een teambaas die sowieso de lat enorm hoog heeft liggen, één van de twee coureurs gaat belemmeren in de ontwikkelingen. Als teambaas wil je één ding en dat is winnen! Je gaat dus geen coureurs miljoenen betalen om deze vervolgens te benadelen. Rosberg krijgt een gelijke behandeling. Frapante is, als Schumacher niet snel is, heeft hij niks verloren in de F1 en kan hij beter met pensioen gaan op het moment dat Schumacher wel weer snel is, staan de zogenaamde bashers op en gooien het op het aloude voorkeurpositie verhaal. Ongegrond als je het mij vraagt. Dat Rosberg even tweede heeft gestaan is scorebordjournalistiek. Hoe dat is gekomen hoef ik niet uit te leggen als je de races hebt gekeken lijkt mij. Rosberg kan wel tweede hebben gestaan, maar heeft hij ook een vuist kunnen maken tegen de McLarens? Mijn inziens niet.
Dat laatste ben ik niet met je eens. Een vuist maken kun je ook doen door op regelmatigheid te scoren, zoals Rosberg heeft gedaan. Wat zeg ik, daar kan je zelfs kampioen mee worden. Rosberg heeft op de laatste race na gewoon heel sterk en regelmatig gepresteerd. Om z'n (nu weer verloren) tweede plaats in het kampioenschap af te doen als scorebordjournalistiek vind ik dus onterecht. Regelmaat is minstens zo belangrijk als pure snelheid in het kampioenschap.

Wat het langere chassis betreft, ik dacht begrepen te hebben dat Schumacher daar nu al mee reed?
Volgens Olaf Mol heeft Rosberg er trouwens mee ingestemd dat het chassis langer wordt, dus van een voorkeursbehandeling is dan sowieso geen sprake.

Maar, dat een teambaas per definitie beide rijders evenveel kans zou willen geven, omdat hij voor beiden veel betaalt, is denk ik niet waar. Dat is in het verleden rond Shumacher ook niet altijd zo geweest. Een van Shumachers sterke kanten is dat hij zijn omgeving naar zijn hand kan zetten. Zo kreeg hij het ook voor elkaar om van z'n teammaatje z'n knechtje te maken (om even in wielrennertermen te spreken). En dat dit gepikt werd door de teambaas (of dat hij er zelfs aan meewerkte) is op zich ook niet zo vreemd. Als ik teambaas was en ik beschikte over een kampioensrijder, zou ik ook m'n tweede rijder inzetten om de kansen voor de eerste rijder te optimaliseren. Dat is dan best die miljoenen die de tweede rijder kost waard.
Dat het voor de kijker leuker is wanneer beide rijders wel gelijke kansen krijgen, is natuurlijk weer een ander verhaal.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Schumi is Back!

ma mei 10, 2010 15:21

laten we nou eerlijk zijn en gewoon zeggen dat schumacher eigenlijk nooit een betere coureur naast hem heeft gehad...

herbert kwam aardig in de buurt, maar verstappen (kan in de regen 3 ronden snel maar is niet constant genoeg), lehto (tja, 2de rijder sowieso), barrichello (gewoon een zeur) en irvine (soort massa, soms snel en anders middelmoot kwa coureur) zijn toch gewoon minder (als je kijkt naar compleetheid van een coureur)

dat schumacher nu 4x langzamer was dan zijn teamgenoot Rosberg heeft 2 oorzaken: hij heeft nu een serieus goede teamgenoot (in mijn ogen een zeer gedegen en constante betrouwbare coureur, vorig jaar eigenlijk reed Rosberg al erg goed met een matige auto en ook veel beter dan zijn temagenooot bij williams) en hij heeft amper mogen testen met een 2010 auto (als schumacher dtm gaat rijden kan je niet verwachten dat hij de 1ste race meteen wint zonder veel te testen)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: Schumi is Back!

ma mei 10, 2010 15:45

Dat laatste ben ik niet met je eens. Een vuist maken kun je ook doen door op regelmatigheid te scoren, zoals Rosberg heeft gedaan. Wat zeg ik, daar kan je zelfs kampioen mee worden. Rosberg heeft op de laatste race na gewoon heel sterk en regelmatig gepresteerd. Om z'n (nu weer verloren) tweede plaats in het kampioenschap af te doen als scorebordjournalistiek vind ik dus onterecht. Regelmaat is minstens zo belangrijk als pure snelheid in het kampioenschap.
Helemaal mee eens maar ik had het over snelheid. Dat Rosberg in de races boven kwam drijven en solide heeft gereden staat als een paal boven water maar dat maakt de Mercedes niet sneller dan de McLaren en Red Bull. De credits voor deze prestatie speel ik Rosberg toe niet de snelheid van Mercedes.
Wat het langere chassis betreft, ik dacht begrepen te hebben dat Schumacher daar nu al mee reed?
Volgens Olaf Mol heeft Rosberg er trouwens mee ingestemd dat het chassis langer wordt, dus van een voorkeursbehandeling is dan sowieso geen sprake.

Maar, dat een teambaas per definitie beide rijders evenveel kans zou willen geven, omdat hij voor beiden veel betaalt, is denk ik niet waar. Dat is in het verleden rond Shumacher ook niet altijd zo geweest. Een van Shumachers sterke kanten is dat hij zijn omgeving naar zijn hand kan zetten. Zo kreeg hij het ook voor elkaar om van z'n teammaatje z'n knechtje te maken (om even in wielrennertermen te spreken). En dat dit gepikt werd door de teambaas (of dat hij er zelfs aan meewerkte) is op zich ook niet zo vreemd. Als ik teambaas was en ik beschikte over een kampioensrijder, zou ik ook m'n tweede rijder inzetten om de kansen voor de eerste rijder te optimaliseren. Dat is dan best die miljoenen die de tweede rijder kost waard.
Dat het voor de kijker leuker is wanneer beide rijders wel gelijke kansen krijgen, is natuurlijk weer een ander verhaal.
Dat Barrichello en Irvine in dienst van Schumacher reden is waar maar, en dat benadruk ik met klem, dat dwong Schumacher af door significant sneller te rijden. Daarbij kan hij als geen ander telemtrie vertalen in wat hij voelt aan de auto op de baan. Dit is van essentiëel belang om de wagen te verbeteren. Dat er dan wordt geluisterd naar een coureur is niet meer dan normaal maar dat wil niet zeggen dat de andere rijder meteen wordt gebombardeerd tot tweede viool. Dat is wat ik bedoel met gelijke kansen. Alonso is van het zelfde laken een pak. Massa heeft een eerlijke kans maar Alonso is hard opweg om Massa te verwijzen naar het tweede plan. Heeft Massa dan geen gelijke kans gehad of heeft Alonso een bepaalde status afgedwongen?

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: Schumi is Back!

ma mei 10, 2010 15:49

laten we nou eerlijk zijn en gewoon zeggen dat schumacher eigenlijk nooit een betere coureur naast hem heeft gehad...

herbert kwam aardig in de buurt, maar verstappen (kan in de regen 3 ronden snel maar is niet constant genoeg), lehto (tja, 2de rijder sowieso), barrichello (gewoon een zeur) en irvine (soort massa, soms snel en anders middelmoot kwa coureur) zijn toch gewoon minder (als je kijkt naar compleetheid van een coureur)

dat schumacher nu 4x langzamer was dan zijn teamgenoot Rosberg heeft 2 oorzaken: hij heeft nu een serieus goede teamgenoot (in mijn ogen een zeer gedegen en constante betrouwbare coureur, vorig jaar eigenlijk reed Rosberg al erg goed met een matige auto en ook veel beter dan zijn temagenooot bij williams) en hij heeft amper mogen testen met een 2010 auto (als schumacher dtm gaat rijden kan je niet verwachten dat hij de 1ste race meteen wint zonder veel te testen)
Nelson Piquet vergeten? Misschien niet beter maar op het moment dat ze samen reden wel een dijk aan ervaring en 3-voudig wereldkampioen. Ook Massa zat tijdens de tweede helft van 2006 kort bij Schumacher en was soms zelfs de snellere van de twee. Helaas te laat want Schumacher streed om het WK, Massa niet dus kon Massa niet de strijd leveren die hij had gewild, zoja had hij tijdens de tweede helft van 2006 meer punten gescoort dan Schumacher.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Schumi is Back!

ma mei 10, 2010 16:09

Maar, dat een teambaas per definitie beide rijders evenveel kans zou willen geven, omdat hij voor beiden veel betaalt, is denk ik niet waar. Dat is in het verleden rond Shumacher ook niet altijd zo geweest. Een van Shumachers sterke kanten is dat hij zijn omgeving naar zijn hand kan zetten. Zo kreeg hij het ook voor elkaar om van z'n teammaatje z'n knechtje te maken (om even in wielrennertermen te spreken). En dat dit gepikt werd door de teambaas (of dat hij er zelfs aan meewerkte) is op zich ook niet zo vreemd. Als ik teambaas was en ik beschikte over een kampioensrijder, zou ik ook m'n tweede rijder inzetten om de kansen voor de eerste rijder te optimaliseren. Dat is dan best die miljoenen die de tweede rijder kost waard.
Dat het voor de kijker leuker is wanneer beide rijders wel gelijke kansen krijgen, is natuurlijk weer een ander verhaal.
Dat Barrichello en Irvine in dienst van Schumacher reden is waar maar, en dat benadruk ik met klem, dat dwong Schumacher af door significant sneller te rijden. Daarbij kan hij als geen ander telemtrie vertalen in wat hij voelt aan de auto op de baan. Dit is van essentiëel belang om de wagen te verbeteren. Dat er dan wordt geluisterd naar een coureur is niet meer dan normaal maar dat wil niet zeggen dat de andere rijder meteen wordt gebombardeerd tot tweede viool. Dat is wat ik bedoel met gelijke kansen. Alonso is van het zelfde laken een pak. Massa heeft een eerlijke kans maar Alonso is hard opweg om Massa te verwijzen naar het tweede plan. Heeft Massa dan geen gelijke kans gehad of heeft Alonso een bepaalde status afgedwongen?
Ja okee, maar het probleem dat je nu zou kunnen krijgen, is dat Shumacher niet op basis van z'n huidige prestaties die voorkeursbehandeling zou krijgen, maar op basis van z'n in het verleden al verworven status. Let op, ik ben er zelf nog niet van overtuigd dat dit ook daadwerkelijk gebeurt, maar ik kijk het wel met argusogen aan. Wat mij betreft is het absoluut niet uit te sluiten dat Brawn ondanks het verschil in prestaties tot nu toe, zwaar in de verleiding kan zijn. Want als het inderdaad zo zou zijn, dat Schumi en Rosberg ieder een in basis andere auto nodig zouden blijken hebben om goed te kunnen presteren, heeft hij voor een heel lastige keuze gestaan. En ik weet er het fijne niet van, maar het zou ook nog zomaar kunnen dat hij tegenover Mercedes verantwoording heeft af te leggen, waarom hij weer met Schumi in zee wilde gaan, want daar zal best een discussie over zijn geweest. Hoe jammer het ook is, dat soort politieke argumenten speelt ook altijd mee.

Maar goed, al met al is het gewoon nog te vroeg om er een zinnig woord over te kunnen zeggen. Maar helemaal gerust ben ik er niet op.

@Alfa75qv: dat klopt denk ik redelijk allemaal. Sterker nog, kwam Herbert inderdaad wel zo dicht in de buurt? Ik weet de cijfers niet uit mijn hoofd, maar het staat me bij dat ook die nogal werd zoekgereden.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Schumi is Back!

ma mei 10, 2010 21:48

mmm, herbert heeft geloof ik 1x sneller getraind en 2 overwinningen behaald tijdens zijn teammaatschap met schumacher, dus ook niet echt goed
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

RE: Schumi is Back!

ma mei 10, 2010 22:05

Beide races die Herbert bij Benetton won kwam doordat Schumacher en Hill elkaar geen centimeter gunde en het in tranen eindigde. Zijn eerste overwinning in Engeland (1995) was wel een erg speciale voor Herbert. Voor eigen publiek zijn eerste zege!

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

Re: RE: Schumi is Back!

ma mei 10, 2010 22:15

Want Schumacher heeft een chassis ontwikkeld waardoor Rosberg langzamer wordt en hij sneller? Ben trouwens wel benieuwd naar de mening van Alfagek. ;)
Hier is ie dan... Schumacher had gewoon nog steeds thuis moeten blijven! Hij heeft niets te zoeken in dit deelnemersveld! Daar blijf ik bij. Zet een jongere coureur met talent in die Mercedes en hij rijdt zeker zo hard... Wow, een 4e plek met de mazzel dat Hamilton vlak voor tijd uitviel. Maar wel op ruim 1 minuut zoek gereden door Webber; door Webber notabene. Die reed er ook al in de vorige carrière van Schumacher en toen reed Webber toch echt altijd een heel eind achter Schumacher....

Schumacher rijdt netjes zijn rondjes, maar wat is nu de toevoeging die hij geeft? Hij houdt een plek in voor een echt nieuw talent. Iemand die niet zit te mauwen dat het chassis niet goed is, maar gewoon gaat; in welke auto dan ook...

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

RE: Schumi is Back!

ma mei 10, 2010 22:23

Ik heb Schumacher niet horen klagen maar vind het wel frapant dat nu Schumacher een ander chassis heeft, zonder defect, hij ineens wel uit de verf komt. Of een debutant cq jong talent zomaar even sneller traint en kwalificeerd dan Rosberg en Rosberg voorblijft in de race + een snellere McLaren en Ferrari achter zich laat, wil ik wel eens zien. Dat is nergens op gebaseerd in ieder geval. Brawn haalt Schumacher niet terug als 20 andere het zelfde kunnen, dat zou waanzin zijn. Schumacher is zeker niet de Schumacher die hij 10 jaar geleden was, maar dat hij een flinke pot kan sturen bewees hij in Spanje. Briljant hoe hij de aanvallen van Button pareerde, dat heb ik coureurs als Massa, Vettel en Webber nog niet zien doen.

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

Re: RE: Schumi is Back!

ma mei 10, 2010 22:35

Ik heb Schumacher niet horen klagen maar vind het wel frapant dat nu Schumacher een ander chassis heeft, zonder defect, hij ineens wel uit de verf komt. Of een debutant cq jong talent zomaar even sneller traint en kwalificeerd dan Rosberg en Rosberg voorblijft in de race + een snellere McLaren en Ferrari achter zich laat, wil ik wel eens zien. Dat is nergens op gebaseerd in ieder geval. Brawn haalt Schumacher niet terug als 20 andere het zelfde kunnen, dat zou waanzin zijn. Schumacher is zeker niet de Schumacher die hij 10 jaar geleden was, maar dat hij een flinke pot kan sturen bewees hij in Spanje. Briljant hoe hij de aanvallen van Button pareerde, dat heb ik coureurs als Massa, Vettel en Webber nog niet zien doen.
Zijn inderdaad maar weinig coureurs die kunnen zeggen hoe de auto gewijzigd moet worden om echt hard te gaan. En zeker geen rookie :!:

Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Terug naar “Het Forum Café”