alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Schumi is Back!

ma mei 10, 2010 22:47

Ik heb Schumacher niet horen klagen maar vind het wel frapant dat nu Schumacher een ander chassis heeft, zonder defect, hij ineens wel uit de verf komt. Of een debutant cq jong talent zomaar even sneller traint en kwalificeerd dan Rosberg en Rosberg voorblijft in de race + een snellere McLaren en Ferrari achter zich laat, wil ik wel eens zien. Dat is nergens op gebaseerd in ieder geval. Brawn haalt Schumacher niet terug als 20 andere het zelfde kunnen, dat zou waanzin zijn. Schumacher is zeker niet de Schumacher die hij 10 jaar geleden was, maar dat hij een flinke pot kan sturen bewees hij in Spanje. Briljant hoe hij de aanvallen van Button pareerde, dat heb ik coureurs als Massa, Vettel en Webber nog niet zien doen.
en de enige die wel ballen heeft en buitenom inhaalde :!:

schumacher is nog steeds 1 van de beste op dit moment, misschien niet kwa pure snelheid over 1 rondje (trulli syndroom) maar daar win je ook vrij weinig mee
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Schumi is Back!

ma mei 10, 2010 23:23

Nee, je wint wel door 4e te worden (met mazzel)

Ik zeg ook absoluut niet dat Schumacher geen goed coureur is. Maar laten we het anders zeggen: als hij geen 7 voudig wereldkampioen was geweest, had ie nu niet meer in die Mercedes gezeten. En ik weet zeker dat er wel meer dan 20 jonge knapen rond lopen die op dit moment minimaal hetzelfde kunnen als wat Schumacher nu laat zien. Wat is er voor Brawn dan mooier dan sponsor magneet Schumacher aantrekken? Daar kan idd geen rookie tegenop.

Schumacher is absoluut een held in wat ie heeft laten zien bij Benetten en bij Ferrari, maar zijn gloriedagen zijn gewoon over en daardoor heeft ie niets meer te zoeken in de F1. Ik zie liever jonge talenten rond rijden en nieuwe winnaars die het nog kunnen gaan maken. Schumacher zal best wel weer een keer op het podium kunnen staan en misschien ook wel winnen, maar het meedoen om de titel zie ik hem niet meer doen.

In mijn ogen is het alleen maar veldvulling en jammer dat ie er weer bij is gekomen. Ik blijf er ook bij dat hij zijn eigen reputatie ook te grabbel gooit op deze manier. De verwachtingen zijn nog steeds erg hoog en die houden ze zelf ook erg hoog.

Wat in ieder geval wel weer is bereikt is dat er weer meer over F1 gepraat en geschreven wordt.

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma mei 10, 2010 23:51

Ik weet het nog niet. Na de vorige race zei ik dat ik begon te twijfelen omdat ik helemaal geen verbetering zag. Die heb ik in Barcelona wel gezien. Of je het uitvallen van Hamilton nou wel of niet meerekent, hij heeft in ieder geval beter gepresteerd dan hiervoor. Bij mij heeft hij nog het voordeel van de twijfel, ik durf nog niet uit te sluiten dat het nog wat kan worden. Maar eerlijk is eerlijk, ik zou er ook niet m'n geld op durven zetten.

Hoe dan ook, laten we niet vergeten dat het back then bij Ferrari ook even duurde voordat hij kampioen werd.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

di mei 11, 2010 00:14

Nee, je wint wel door 4e te worden (met mazzel)
Winnen kun je ook niet met een barrel van een auto, toch liet Schumacher zien dat hij uit racehout is gesneden door de snellere McLaren en Ferrari op een briljante manier achter zich te houden. Als racefan zou je zoiets moeten complimenteren. Lang niet iedere coureur bezit het talent zijn belager op deze manier het nakijken te geven. Dus met pensioen? Nog lange niet!
Ik zeg ook absoluut niet dat Schumacher geen goed coureur is. Maar laten we het anders zeggen: als hij geen 7 voudig wereldkampioen was geweest, had ie nu niet meer in die Mercedes gezeten. En ik weet zeker dat er wel meer dan 20 jonge knapen rond lopen die op dit moment minimaal hetzelfde kunnen als wat Schumacher nu laat zien. Wat is er voor Brawn dan mooier dan sponsor magneet Schumacher aantrekken? Daar kan idd geen rookie tegenop.
Als mijn tante een wiel had, was het een kruiwagen geweest. We wijken af van de feiten. Welke sponsor bracht Schumacher mee of tekende een contract na de komst van Schumacher? Daarbij, alleen daarmee geef je al te kennen dat sponsoren 'der kin' graag zien rijden of denk je dat Schumacher een sponsormagneet is omdat hij een knappe kop heeft?
Schumacher is absoluut een held in wat ie heeft laten zien bij Benetten en bij Ferrari, maar zijn gloriedagen zijn gewoon over en daardoor heeft ie niets meer te zoeken in de F1. Ik zie liever jonge talenten rond rijden en nieuwe winnaars die het nog kunnen gaan maken. Schumacher zal best wel weer een keer op het podium kunnen staan en misschien ook wel winnen, maar het meedoen om de titel zie ik hem niet meer doen.
Daar kom ik op terug maar dat hij niks te zoeken heeft in de F1 heeft te maken met je persoonlijke mening over Schumacher, niet omdat hij het rijden verleerd is.
In mijn ogen is het alleen maar veldvulling en jammer dat ie er weer bij is gekomen. Ik blijf er ook bij dat hij zijn eigen reputatie ook te grabbel gooit op deze manier. De verwachtingen zijn nog steeds erg hoog en die houden ze zelf ook erg hoog.

Wat in ieder geval wel weer is bereikt is dat er weer meer over F1 gepraat en geschreven wordt.

Greetz,
Bas
Enkel en alleen veldvulling? Naar welke race heb jij afgelopen zondag gekeken? Niet lullig bedoeld ofzo maar als dat niet imponerend was, dan weet ik niet wat een rijder moet doen om jou te imponeren. Waarschijnlijk achteruit racen en met een dubbele flickflack finishen. Sorry maar ik kan er niks anders van maken. Zelfs de grootste bashers zie ik grif toegeven dat Schumacher zijn waarde afgelopen weekend bewezen heeft en dan zijn er nog mensen die vinden dat hij voor spek en bonen meerijdt...

MDP
Guru
Guru

di mei 11, 2010 02:22

Ik weet het nog niet. Na de vorige race zei ik dat ik begon te twijfelen omdat ik helemaal geen verbetering zag. Die heb ik in Barcelona wel gezien. Of je het uitvallen van Hamilton nou wel of niet meerekent, hij heeft in ieder geval beter gepresteerd dan hiervoor. Bij mij heeft hij nog het voordeel van de twijfel, ik durf nog niet uit te sluiten dat het nog wat kan worden. Maar eerlijk is eerlijk, ik zou er ook niet m'n geld op durven zetten.

Hoe dan ook, laten we niet vergeten dat het back then bij Ferrari ook even duurde voordat hij kampioen werd.
Natuurlijk. De Mercedes komt momenteel te kort op de Red Bulls, McLarens en Ferrari's. Dat heb je niet 1,2,3 rechtgetrokken. De tijd zal het ons leren of Mercedes tijdig het gat kan dichten. Red Bull kwam ook geleidelijk aan bovendrijven dat ging ook niet van vandaag op morgen. Wat Schumacher betreft, 5 races vind ik gewoon te kort om iemand uit te vlakken. Aan het einde van dit seizoen kun je een analyse maken, niet nu. Mercedes heeft aangegeven de oorzaak van de onbalans gevonden te hebben, hebben Schumacher een nieuw chassis gegeven en prompt is hij zowel in de trainingen als in de kwalificatie als in de race sneller dan Rosberg. Het matige optreden heeft dus een geldige verklaring. Of Schumacher de gezette lijn kan doortrekken is koffie dik kijken. In Monaco verwacht ik geen superprestatie van Schumacher en Rosberg zouden ze met het nieuwe chassis rijden. Eigenlijk begrijp ik niet dat Mercedes dit niet een race uitsteld.

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 11, 2010 08:08

@alfagek: waarom heb ik dan geen inhaalactie van de jonge coureurs gezien??

puntentelling is aangepast zodat we weer inhaal actie's zouden krijgen, de ENIGE die daar in Spanje gehoor aan heeft gegeven is Schumacher....

(als alle auto's dezelfde kleur zouden hebben en je wist niet in welke auto wie zat, dan zou je die inhaalctie ook verdomd gaaf gevonden hebben en ook zeggen dat hij de enige was die wel ballen heeft, wat dat betreft denk ik dat Monaco wel een succes kan worden voor Mercedes, zowel Rosberg als Schumacher zijn constante snelle rijders)

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

MDP
Guru
Guru

di mei 11, 2010 10:31

De langere wielbasis lijkt mij op dit soort circuits niet écht tot z'n recht komen. In snelle bochten heb je er meer profijt van.

ErwinV6

di mei 11, 2010 13:24

@alfagek: waarom heb ik dan geen inhaalactie van de jonge coureurs gezien??

puntentelling is aangepast zodat we weer inhaal actie's zouden krijgen, de ENIGE die daar in Spanje gehoor aan heeft gegeven is Schumacher....

(als alle auto's dezelfde kleur zouden hebben en je wist niet in welke auto wie zat, dan zou je die inhaalctie ook verdomd gaaf gevonden hebben en ook zeggen dat hij de enige was die wel ballen heeft, wat dat betreft denk ik dat Monaco wel een succes kan worden voor Mercedes, zowel Rosberg als Schumacher zijn constante snelle rijders)
Alfagv75 ga je nu nog 100x herhalen dat Schumacher Button inhaalde na diens pitstop?
Dat is volgens mij de enige inhaalactie die hij dit jaar gemaakt heeft dus erg knap idd.
De rest zijn watjes tuurlijk, hou toch op man.
Geeft nix MDP blijft ook herhalen dat de Mercedes toch echt langszamer is dan de McLaren en de Ferrari.....
Kan het ook zo zijn dat die jongens misschien beter rijden?
Vast niet want Schumacher was de koning dus kennelijk is die dat nog steeds :?

Geeft nix, ik postte gisteren al iets als ; Presteert Schummi dan is hij de beste, doettie dat niet dan ligt het aan de auto....

Verder wou ik het hier maar bij laten, sorry dit is mij te veel welles nietes :wink:

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

di mei 11, 2010 14:40

Verder wou ik het hier maar bij laten, sorry dit is mij te veel welles nietes
Het is moeilijk te accepteren dat schummie de beste motorsportman ter wereld is. :?
Zet hem op 2 wielen en........ hij valt eraf en heeft last van zijn nek ( klinkt bekend nietwaar:mrgreen: )
Zie het eens andersom, zet bv Rossi in een F1 auto en ..........
en dan is Rossi ook al best een kalende oudere man 8)

ErwinV6

di mei 11, 2010 14:48

Ok nog een post dan :lol:
Valt best mee hoor wbt. Rossi:
(welliswaar op gp2 banden maar toch):

http://www.formula1.com/news/headlines/ ... 10355.html

Dit deed Schummi afgelopen zaterdag:
6 3 Michael Schumacher Mercedes 1′22.528 1′21.557 1′21.294

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 11, 2010 15:20

er wordt keer op keer beweerd dat jonge coureurs hetzelfde zouden presteren, iedereen zijn mening en ik ben ook niet de grootste Schumacher fan, maar FEIT is dat hij de enige is die het wel presteerde iemand voorbij te gaan
helaas zien we weinig van koba die vorig jaar ook veel leuke dingen liet zien, maar misschien nu de auto een stuk beter is wel weer wat gaat laten zien...

Hamilton, Alonse, Schumacher... Dat zijn de mannen die durven in te halen (en risico voor te nemen om een plek te winnen), wat dacht je van de actie van Alonse in Maleisie... Dat zijn de momenten dat F1 gaaf is!

MDP
Guru
Guru

di mei 11, 2010 16:29

[Geeft nix MDP blijft ook herhalen dat de Mercedes toch echt langszamer is dan de McLaren en de Ferrari.....
Kan het ook zo zijn dat die jongens misschien beter rijden?
Vast niet want Schumacher was de koning dus kennelijk is die dat nog steeds :?

Geeft nix, ik postte gisteren al iets als ; Presteert Schummi dan is hij de beste, doettie dat niet dan ligt het aan de auto....

Verder wou ik het hier maar bij laten, sorry dit is mij te veel welles nietes :wink:
Heeft niks met Koning zijn te maken. Mercedes heeft een verklaring gegeven over de matige prestaties namelijk, een vermoedelijk beschadigd chassis. Nadat Schumacher voorzien werd van een nieuw chassis reed hij aanzienlijk beter. Een teken aan de wand dat Mercedes niet zomaar wat geroepen heeft. Schumacher reed verder een nette race maar kan ook geen ijzer breken met handen. Dat Mercedes te kort komt moge duidelijk zijn en dan kun je wel stellig beweren dat wij herhalen, verder dan herhaaldelijk roepen dat Schumacher het niet meer heeft kom je ook niet. Wat dat betreft kunnen we ons de hand schudden.

ErwinV6

di mei 11, 2010 17:55

Ok nog 1 post dan.
Je denkt toch niet dat Schumacher serieus 4 races met een beschadigt chassis gereden heeft he?
Ik ken iemand die tot het einde bij Toyota F1 gewerkt heeft en nu bij Lotus werkt, en volgens hem is zoiets uitgesloten, de controles op de auto's zijn dermate dat dat niet bestaat het is geen stockcar races waar je het over hebt.
Het is gewoon een slap excuus voor de wanprestatie van Schumacher in de 1e 4 races niets anders, binnen de F1 wereld schijnt er ook nogal
lacherig gedaan te worden over dat fabeltje.
Weet je hoevaak een F1 bolide gecontroleerd wordt niet alleen tijdens een raceweekend maar ook daarbuiten?
Maargoed het maakt mij ook niet zoveel uit, feit is (dat ik) niets zie wat Schumacher tot nu toe presteerd wat bv. een Kubica niet had gekund!
Dat is mijn punt niets meer en niets minder :wink:

MDP
Guru
Guru

di mei 11, 2010 18:09

Ik heb niet echt idee dat je het verhaal kent. Dat het chassis beschadigd was, wist men bij Mercedes alleen heeft men tussen de races door het chassis gerepareerd (inhoeverre dat mogelijk was). Volgens Haug waren er problemen met het verschepen van het chassis maar daar ken ik niet alle in en outs van. Feit is dat Schumacher met het nieuwe chassis beter presteert dan voorheen maar van mij mag je dat glashard blijven ontkennen.
Maargoed het maakt mij ook niet zoveel uit, feit is (dat ik) niets zie wat Schumacher tot nu toe presteerd wat bv. een Kubica niet had gekund!
Wat denk je, als ik deze ongefundeerde uitspraak blijf herhalen wordt die ooit wel eens waarheid? In je vorige post beticht je me van herhalen maar zoals ik in mijn vorige post al aangeef, zolang jij alleen maar blijft herhalen dat Schumacher niets deed wat een ander niet kon, kan ik er vrij weinig mee. Dus zodra je met nieuwe argumenten komt of beter gezegd, überhaupt met argumenten komt, zal ik daar inhoudelijk op reageren, zoniet laat ik het hierbij.

ErwinV6

di mei 11, 2010 18:49

Hahaha leuke discussie.....
Maargoed ik noem geen argumenten (zelfs als ik insite info uit de f1 geef) volgens jou, ook goed, Haug zegt dat ja maar vraag het eens aan anderen binnen de F1!?
Bovendien is mijn uitspraak over Schummi versus Kubica niet ongefundeerd er staat duidelijk bij volgens mij :shock: zoals je wellicht kunt lezen!
Maargoed al genoeg tijd aan deze discussie besteed, ik geef het stokje door aan een ander, want heb geen zin een verstokte Schummifan te overtuigen van mijn gelijk,
er zijn belangrijker zaken :wink:

Terug naar “Het Forum Café”