marcoloco
Full Member
Full Member

Re: RE: Schumi is Back!

zo mei 16, 2010 17:07

Wie nu niet zegt dat Schummi niet mooi terug is.
Hij laat toch maar weer Rosberg achter zich, en die laatste move toont dat hij nog steeds ballen aan zijn lijf heeft (al weet ik op dit moment niet of hij bestraft zal worden of niet :lol: )
nou nou je bent wel erg snel tevreden :wink:
AR 156 sportwagon V6 2.5 24V Q-system.
Audi RS4 avant 4.2 V8 Quattro. MTM (530pk)

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mei 16, 2010 17:17

Schumacher reed ook vandaag weer een meer dan acceptabele race. Bij de start voorbij aan Rosberg en de laatste ronde nadat de SC naar binnen ging: BRILJANT!! De enige coureur die het gewoon even doet!
Voor mij was Alonso de meest briljante vandaag. Maar eens zien of die inhaalactie geoorloofd was, ik weet niet beter dat je pas op start/finish mag inhalen als de SC naar binnen gaat (nou ben ik geen F1 driver dus hoef de regels ook niet van binnen en buiten te weten :roll: :lol:
Juist, zo denk ik er ook over. Alonso reed een juweeltje van een race en ik kan me niet anders voorstellen dan dat hij er in de laatste ronde vanuit ging dat Schumacher niet meer mocht inhalen. Webber en Kubica reden ook erg strak vandaag.
Schumi is dan misschien nog niet helemaal waar hij zijn moet, maar de groei zet wel door, daar kan niemand meer omheen. Zou het verhaal van dat chassis dan toch kloppen? :wink:

En even zeiken nog, maar wanneer nemen ze Truli nou eindelijk eens z'n racelicentie af, niet te geloven die gozer. :evil:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

zo mei 16, 2010 17:26

Schumacher reed ook vandaag weer een meer dan acceptabele race. Bij de start voorbij aan Rosberg en de laatste ronde nadat de SC naar binnen ging: BRILJANT!! De enige coureur die het gewoon even doet!
Voor mij was Alonso de meest briljante vandaag. Maar eens zien of die inhaalactie geoorloofd was, ik weet niet beter dat je pas op start/finish mag inhalen als de SC naar binnen gaat (nou ben ik geen F1 driver dus hoef de regels ook niet van binnen en buiten te weten :roll: :lol:
Die regel is aangepast. Tussen de SC-lijn en racelijn mag gewoon geracet worden voorheen was dat pas na het passeren van de start-finish. Wat Alonso betreft wil ik enigszinds nuanceren. Alonso haalde een Lotus, een HRT en een Virgin in. Allemaal rookies die in auto's rondrijden die 4-5 en meer seconde per ronde te kort komen. Natuurlijk netjes en tof om te zien maar laten we niet doen alsof Alonso hier een wereldprestatie neerzet. Deze wagens draaien geen eens GP2 rondetijden. De overige posities werden gewonnen omdat de mannen naar binnen moesten. In de kop van het veld kon hij echter geen vuist maken. Ik tel 0 pogingen op Lewis waar hij een ronde of 50 achter heeft gereden. Schumacher is de enige die een minstens gelijkwaardige wagen op geniale wijze verschalkt! Hulde voor die man die door mening één wordt afgeschreven.

MDP
Guru
Guru

zo mei 16, 2010 17:28

En even zeiken nog, maar wanneer nemen ze Truli nou eindelijk eens z'n racelicentie af, niet te geloven die gozer. :evil:
Liet zich als een mak lammetje piepelen door Alonso, komt veel te kort en haalt als klap op de vuurpijl doldwazen en levensgevaarlijke capriolen uit. Dus sluit me bij je aan.

frankie
Full Member
Full Member

zo mei 16, 2010 17:37

Die regel is aangepast. Tussen de SC-lijn en racelijn mag gewoon geracet worden voorheen was dat pas na het passeren van de start-finish. Wat Alonso betreft wil ik enigszinds nuanceren. Alonso haalde een Lotus, een HRT en een Virgin in. Allemaal rookies die in auto's rondrijden die 4-5 en meer seconde per ronde te kort komen. Natuurlijk netjes en tof om te zien maar laten we niet doen alsof Alonso hier een wereldprestatie neerzet. Deze wagens draaien geen eens GP2 rondetijden. De overige posities werden gewonnen omdat de mannen naar binnen moesten. In de kop van het veld kon hij echter geen vuist maken. Ik tel 0 pogingen op Lewis waar hij een ronde of 50 achter heeft gereden. Schumacher is de enige die een minstens gelijkwaardige wagen op geniale wijze verschalkt! Hulde voor die man die door mening één wordt afgeschreven.
Daarmee doe je de prestatie van Alonso echt te kort hoor Martin. Op elk ander circuit zou ik je gelijk geven, maar níét op Monaco. Verschillen zijn daar zo klein dat je echt van goeie huize moet komen überhaupt iemand in te kunnen halen (zonder dat er blauwe vlaggen gezwaaid worden), of dat nou rookies zijn met mindere auto's of niet. Daarvoor moet je gewoon echt een potje kunnen sturen en een paar ballen hebben. En hoe je het ook wendt of keert, inhaalacties wil ik als toeschouwer zien! En dan niet slechts eentje op het einde van de race waarover de meningen verdeeld zijn of het geoorloofd is of niet (blijkbaar is er toch twijfel, onders is het niet "onder onderzoek"), maar wel van die strakke acties tunnel uit en dat niet 1 keer, nee een paar keer achter elkaar. Iemand die 15/16 plaatsen goed maakt in een race, doet het gewoon fantastisch. Punt.
Nu: Giulietta QV
Gehad: 33 1.7 IE, 33 16v, 145 QV, 147 JTD, 156 2.4 JTD, 147 GTA, 156 V6

www.clubalfaromeo.nl

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mei 16, 2010 17:39

Het gaat bij Alonso om meer dan de inhaalacties. Hij krijgt het voor elkaar om op Monte Carlo (of all places) van plaats 24 naar plaats 6 te rijden. Door in te halen, maar ook door een prefecte strategie. Daar moet je gewoon groot respect voor hebben. Dat een SC-situatie hem goed uitkwam doet daar niets aan af, je wéét in Monte Carlo gewoon dat die er bijna zeker gaan komen, dus hij zal dat zeker hebben ingecalculeerd. En dat hij Hamilton niet meer aanviel kon volgens Olaf Mol te maken hebben met het sparen van zijn banden en dat lijkt me eigelijk een hele reële gedachte. Wanneer heb jij voor het laatst iemand zo goed als een volledige F1 race op één setje zien rijden? Als de regels inderdaad zo zijn veranderd als je zegt, is het wel nogal stom van hem dat hij uiteindelijk die 6de plek weer heeft afgestaan. Dat dan weer wel.
Los van dat alles, ik denk inderdaad ook dat we nog wel meer gaan horen van der Schumi dit seizoen.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

MDP
Guru
Guru

RE: Schumi is Back!

zo mei 16, 2010 18:24

Ok maar dan nog haalt hij slechts 4 véél langzamere deelnemers in en wordt hij geholpen door de SC. Het is niet zo dat Alonso dit geheel op eigen kracht deed. Dus ja, wat is knap? Natuurlijk goed gedaan maar in perspectief gekeken heeft Alonso niet gemaximaliseerd dit weekend. Moest door eigen fout achteraan starten, zit vrij vroeg in de wedstrijd door omstandigheden alweer in de top waar hij geen vuist kan maken en laat zich tenslotte ook nog eens knullig passeren in de laatste bocht van de wedstrijd. Dus man van de wedstrijd? In mijn ogen niet.

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mei 16, 2010 18:26

Liet zich als een mak lammetje piepelen door Alonso, komt veel te kort en haalt als klap op de vuurpijl doldwazen en levensgevaarlijke capriolen uit. Dus sluit me bij je aan.
absoluut niet mee eens, trulli was in gevecht (weet even niet wie), als hij nu alonso toch probeerde uit te remmen had hij klem gezeten en was de kans groot dat hij was ingehaald... Slimme actie om iets eerder te remmen en netjes achter de veel snellere alonso aan te gaan...
daarnaast wil ik wel zeggen dat Trulli wel tegenvalt (maar wie ontwikkeld daar de auto, misschien is hij wel super belangrijk om een traag hok op gang te helpen ontwikkelen....)

dat alonso starte op zacht vond ik de juiste beslissing in tegen stelling tot alard kalf, omdat de rest op hard starte is het makkelijker inhalen met zacht en juist in het begin vd race moest hij er een hoop gaan inhalen, toen met de SC gelijk naar hard was natuurlijk de enige juiste zet zodat hij de race in 1x kon uitrijden.. Zeer sterke race van Alonso (op misschien Schumacher inhaal actie na).
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mei 16, 2010 18:28

Ok maar dan nog haalt hij slechts 4 véél langzamere deelnemers in en wordt hij geholpen door de SC. Het is niet zo dat Alonso dit geheel op eigen kracht deed. Dus ja, wat is knap? Natuurlijk goed gedaan maar in perspectief gekeken heeft Alonso niet gemaximaliseerd dit weekend. Moest door eigen fout achteraan starten, zit vrij vroeg in de wedstrijd door omstandigheden alweer in de top waar hij geen vuist kan maken en laat zich tenslotte ook nog eens knullig passeren in de laatste bocht van de wedstrijd. Dus man van de wedstrijd? In mijn ogen niet.
reed op een gegeven moment het snelst van iedereen toen hij de gaatjes tussen de langzamere moets dichten... De rust bewaren en niet slechts 4 langzamere inhalen was toch wel erg goed (denkend aan coulthard die de veel langzamere bernoldi niet voorbij kwam of barrichello die vorig jaar ook geen rust kon bewaren....)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

MDP
Guru
Guru

zo mei 16, 2010 18:30

Met wie was Trulli dan in gevecht? Dat heb ik dan echt gemist voor de rest kun je weldegelijk je positie verdedigen. Als debutant Di Grassi en ervaren coureur Kovalainen dat kan, moet Trulli dat al helemaal kunnen. Als je een beetje slim blokt, kun je het Alonso aardig zuur maken en jezelf in de kijker rijden. Trulli liet zich wel heel erg makkelijk om de oren rijden als één van de enige en dat siert een ervaren coureur niet. Zijn kamikaze actie tijdens de eindfase sloeg ook helemaal nergens op. Als één het veld mag verlaten is het Trulli wel. Bedankt en tot ziens!

MDP
Guru
Guru

zo mei 16, 2010 18:36

reed op een gegeven moment het snelst van iedereen toen hij de gaatjes tussen de langzamere moets dichten... De rust bewaren en niet slechts 4 langzamere inhalen was toch wel erg goed (denkend aan coulthard die de veel langzamere bernoldi niet voorbij kwam of barrichello die vorig jaar ook geen rust kon bewaren....)
Mja, zo ging Schumacher wel als een warm mes door boter door het veld. Het kan. Dat Alonso niet voorbij Hamilton kwam, neem ik hem verder ook niet kwalijk, maar dat maakt zijn race zeker niet bijzonder.

frankie
Full Member
Full Member

zo mei 16, 2010 18:37

Kwestie van perspectief, als je vanaf een kansloze 24e startplek nog een paar puntjes weet te sprokkelen, dan heeft hij de zondag in ieder geval wel gemaximaliseerd (op de laatste bocht na dan). Kijk, je kunt zeggen dat Alonso alleen maar op kon stomen doordat z'n voorliggers te langzaam waren en te makkelijk aan de kant gingen, maar datzelfde kun je ook zeggen van de actie van Schumacher op Alonso. Dat kon alleen maar omdat Alonso al dacht er te zijn, danwel dat hij zat te slapen. Is dat dan briljant van Schumacher of gewoon dom van Alonso? Want in de ronden dat Schummi achter Alonso zat heeft hij ook in het geheel geen vuist kunnen maken, maar dankzij de SC kon hij er toch weer kort achter komen. M.a.w. niemand doet het geheel op eigen kracht en iedereen is afhankelijk van omstandigheden en situaties die zich gedurende de race voordoen. Het is juist de kunst (en een beetje geluk) om dergelijke gebeurtenissen in je voordeel te laten werken.

Het lijkt met natuurlijk wel vrij duidelijk dat Alonso de race zaterdag al verloren had.
Nu: Giulietta QV
Gehad: 33 1.7 IE, 33 16v, 145 QV, 147 JTD, 156 2.4 JTD, 147 GTA, 156 V6

www.clubalfaromeo.nl

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mei 16, 2010 18:55

Schumacher is toch bestraft voor zijn actie. Hij krijgt 20 seconden straf waardoor ie geen enkel punt scoort.
Nu kan er in ieder geval niet meer gezegd worden dat de Fia altijd zo "schumacher-minded" is....
OF is de Fia nog steeds "Ferrari-Minded"?????

Ik vind het jammer maar aan de andere kant kan ik het wel waarderen dat Schumacher (of het team) toch de gok waagde. Op naar de volgende race....
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Michel vd Grinten
Guru
Guru

zo mei 16, 2010 19:22

Afbeelding
Een ander "spraakmakend" figuur.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Michel vd Grinten op zo mei 16, 2010 19:27, 3 keer totaal gewijzigd.

Tom VDW
Guru
Guru
Contacteer: Website

zo mei 16, 2010 19:22

Schumacher is toch bestraft voor zijn actie. Hij krijgt 20 seconden straf waardoor ie geen enkel punt scoort.
Nu kan er in ieder geval niet meer gezegd worden dat de Fia altijd zo "schumacher-minded" is....
OF is de Fia nog steeds "Ferrari-Minded"?????

Ik vind het jammer maar aan de andere kant kan ik het wel waarderen dat Schumacher (of het team) toch de gok waagde. Op naar de volgende race....
Is inderdaad een spijtige zaak, maar goed, denk nu niet dat ie zowieso kans maakte op de wereldtitel. Dat weet hij zelf ook ondertussen wel, denk dat hij daarom ook de gok waagde.

Terug naar “Het Forum Café”