Gebruikersavatar
Jeroen S
Guru
Guru
Berichten: 1088
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:28
Locatie: Ede

Re: RE: Het Alfa 75-eigenaren-topic! (121 geregistreerd) UPD

do mar 11, 2010 21:41

Die van mij staat er ook nog niet bij :oops:

1991 1.8 Turbo (origineel 2.0TS)
Lekker hoor!!



p.s. Sandro, jij spaart ze hé :wink:

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8233
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Het Alfa 75-eigenaren-topic! (121 geregistreerd) UPDATE!

vr mar 12, 2010 11:49

:oops: euh ja eigenlijk niet :lol:
Gewoon een afwijking :wink:

Gebruikersavatar
Jeroen S
Guru
Guru
Berichten: 1088
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:28
Locatie: Ede

RE: Het Alfa 75-eigenaren-topic! (121 geregistreerd) UPDATE!

za mar 13, 2010 10:40

Wat ben je eigenlijk met die 1600 van je van plan?
Daar lees ik niks meer over..

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8233
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Het Alfa 75-eigenaren-topic! (121 geregistreerd) UPD

za mar 13, 2010 12:21

Wat ben je eigenlijk met die 1600 van je van plan?
Daar lees ik niks meer over..
Setje nieuwe velgen liggen al klaar.
Heel goed blokje klaar liggen, bumpers spuiten.
TS onderstel eronder!

Gebruikersavatar
Richard75
Guru
Guru
Berichten: 1991
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 19:03
Locatie: Beuningen
Contacteer: Website

RE: Het Alfa 75-eigenaren-topic! (121 geregistreerd) UPDATE!

zo apr 04, 2010 20:16

ik zag dat mijn 75 nog niet in de index staat :oops:
mijn 75, heb ik toch al dik 3 jaar..
Afbeelding
Afbeelding
1.8 met dubbele carbs
Afbeelding

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

RE: Het Alfa 75-eigenaren-topic! (121 geregistreerd) UPDATE!

vr apr 16, 2010 23:22

Zag dat de mijne er nog niet in stond heb m al bijna 4 jaar :oops:
Een rode Indy TS uit 93. Zal eens even kijken of ik nog een leuke foto kan maken
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

aldosud

RE: Het Alfa 75-eigenaren-topic! (121 geregistreerd) UPDATE!

di apr 20, 2010 00:17

Hier een vreemde (Engelse) eend in de bijt:

Ik heb vlak voordat ik weer terugkeerde uit Engeland, nadat ik daar 7 jaar gewoond en gewerkt had, mijn huidige 75 TS Numerata (nr.1059) gekocht.
Een beeldschoon ding, helaas heeft de vorige eigenaar de Recaro's eruit gehaald en vervangen door een V6-interieur. Aangezien het m'n eerste Numerata is, vroeg ik me af, of dat nummer, 1059, ergens op het chassisnummer terug te vinden zou moeten zijn.
De 75 heeft een aantal kleine issues, zoals een lekke tank als je hem helemaal volgooit, een scheur (roest) in de reservewielruimte en de remleidingen voor zijn gecorrodeert.
Maar voor de rest is het machien puntgaaf, geen gezeik met verrotte krikpunten, roest onder achterlichten, wielkasten en onderkant van de deuren.
Volgens mij is de standaard uitrusting van de Engelse Numerata's ook iets anders, omdat er bij die van mij geen airco in zit.

Maar goed, als er mensen zijn die mij kunnen helpen met antwoorden op mijn vragen, graag!!

Foto's komen nog.

Thanx.

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2230
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

Re: RE: Het Alfa 75-eigenaren-topic! (121 geregistreerd) UPD

di apr 20, 2010 09:34

Hier een vreemde (Engelse) eend in de bijt:

Ik heb vlak voordat ik weer terugkeerde uit Engeland, nadat ik daar 7 jaar gewoond en gewerkt had, mijn huidige 75 TS Numerata (nr.1059) gekocht.
Een beeldschoon ding, helaas heeft de vorige eigenaar de Recaro's eruit gehaald en vervangen door een V6-interieur. Aangezien het m'n eerste Numerata is, vroeg ik me af, of dat nummer, 1059, ergens op het chassisnummer terug te vinden zou moeten zijn.
De 75 heeft een aantal kleine issues, zoals een lekke tank als je hem helemaal volgooit, een scheur (roest) in de reservewielruimte en de remleidingen voor zijn gecorrodeert.
Maar voor de rest is het machien puntgaaf, geen gezeik met verrotte krikpunten, roest onder achterlichten, wielkasten en onderkant van de deuren.
Volgens mij is de standaard uitrusting van de Engelse Numerata's ook iets anders, omdat er bij die van mij geen airco in zit.

Maar goed, als er mensen zijn die mij kunnen helpen met antwoorden op mijn vragen, graag!!

Foto's komen nog.

Thanx.
Geen antwoorden, maar wel goed-bedoelde-nutteloze-opmerkingen:

COOL !!! Ik ga mijn ogen in Haarlem open houden voor deze GB-75!!

Mocht je een multi-rosso 75 tegenkomen, of een zwarte 156 GTA trouwens, toeter me even wakker als ik niet uitbundig zit te zwaaien! :wink:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
mathias
Full Member
Full Member
Berichten: 436
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 19:24
Locatie: olsene /zulte(oost-vlaanderen) BELGIE

RE: Het Alfa 75-eigenaren-topic! (121 geregistreerd)

di mei 04, 2010 19:21

zal mijn nieuwe aanwinst hier ook eens posten :wink:
Afbeelding
gehad:
-155 1.7 ts (zwart)
-155 2.0 ts 16v(zwart)
-145 1.9jtd(zwart)
-147 1.9jtd(licht blauw)
-147 1.9jtd(wit)
-spider 1.8ts 16v--2.0ts 16v(geel)
-159 1.9jtd sw ti (wit)
nu
-75 1.8 TB (zwart) TE KOOP
scarbnr 6221

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8233
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Het Alfa 75-eigenaren-topic! (121 geregistreerd)

di mei 04, 2010 20:20

Mooi bakje :thumbs:

recaro24v
Member
Member
Berichten: 217
Lid geworden op: za jan 07, 2006 16:03
Locatie: Amstelveen

Re: RE: Het Alfa 75-eigenaren-topic! (121 geregistreerd) UPD

wo mei 05, 2010 14:03

Hier een vreemde (Engelse) eend in de bijt:

Ik heb vlak voordat ik weer terugkeerde uit Engeland, nadat ik daar 7 jaar gewoond en gewerkt had, mijn huidige 75 TS Numerata (nr.1059) gekocht.
Een beeldschoon ding, helaas heeft de vorige eigenaar de Recaro's eruit gehaald en vervangen door een V6-interieur. Aangezien het m'n eerste Numerata is, vroeg ik me af, of dat nummer, 1059, ergens op het chassisnummer terug te vinden zou moeten zijn.
De 75 heeft een aantal kleine issues, zoals een lekke tank als je hem helemaal volgooit, een scheur (roest) in de reservewielruimte en de remleidingen voor zijn gecorrodeert.
Maar voor de rest is het machien puntgaaf, geen gezeik met verrotte krikpunten, roest onder achterlichten, wielkasten en onderkant van de deuren.
Volgens mij is de standaard uitrusting van de engelse Numerata's ook iets anders, omdat er bij die van mij geen airco in zit.

Maar goed, als er mensen zijn die mij kunnen helpen met antwoorden op mijn vragen, graag!!

Foto's komen nog.

Thanx.
Hoi,

Erg bijzondere auto. Vorige week mogen aanschouwen.

Voor zover ik na kan gaan kun je in het chassisnummer niet het Numerata-nummer terugvinden. Zou je zelf snel kunnen checken.... Mocht je dat wel kunnen zien, dan hoor ik het graag!
Airco zit trouwens ook niet standaard op de "europese" versies van de Numerata...

De Numerata folders zijn qua specs ook zo goed als identiek, verschil was dat de engelse versie alleen in het rood en in het metallic zwart verkrijgbaar was terwijl de europese versies ook in het wit, gewoon zwart en metallic zilver verkrijgbaar waren. Verder had de europese versie alleen electrische raambediening aan de voorzijde, en de engelse voor en achter. Tot slot worden fractionele prestatieverschillen genoemd.
Grappig detail is dat de engelse Numerata folder t.o.v. de europese gespiegeld gefotografeerd is....

groet,

Rinze
Alfa 75 Register
Alfa 75. Preparata per vincere
---------------------------------------------
Nu:
Alfaloos

Gehad:
Alfa 75 3.0 V6 24v 1990
Alfa 164 T-spark 1989
Alfa Sud Sprint 1978
Alfa Giulia 1300 ti 1969

SCARB3200

Gebruikersavatar
Harrybertone
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 527
Lid geworden op: ma jun 18, 2007 20:57
Locatie: Selfkant-Süsterseel (D)

RE: Het Alfa 75-eigenaren-topic! (121 geregistreerd)

ma mei 17, 2010 23:01

Een nieuwe inschrijving: 3.0 V6 QV , geproduceerd op 6-3-1991 en op 17-6-1991 in Zwitserland verkocht. Vanaf 1999 in Nederland op kenteken en ex-Michel van der Grinten. Ik heb in de jaren 90 van de vorige eeuw twee keer een 75 1.8 gehad. En nu een 3.0 V6. Heerlijk! Tutti originale, maar heeft wel een RS stabilisator.

Ik probeer de historie te achterhalen. Wie weet iets meer over de 10 jaar Nederlandse geschiedenis?

Afbeelding

Alfagroeten,

Harry
Nu: 2000GTV 1973; Giulia 2.2 2018.
Vroeger:33 1.5; 33 1.3s; 75 1.8; 75 1.8 i.e.;155 1.8 16V;156 2.0 JTS; 75 3.0 V6 QV, Brera 1.8 TBI 2010.

Gebruikersavatar
Ivo75
Junior Member
Junior Member
Berichten: 79
Lid geworden op: do feb 19, 2009 10:25
Locatie: Herten

RE: Het Alfa 75-eigenaren-topic! (121 geregistreerd)

ma mei 17, 2010 23:56

Nice, mooi exemplaar 8) Kan me voorstellen dat je wel zal genieten van de PK boost :P

Hoe zit ze nog in de lak?
Iig veel plezier ermee, hoewel t me sterk lijkt dat dat niet zal lukken :wink:
"Wie in een vorig leven slecht heeft geleefd, komt terug als techneut."

Gebruikersavatar
RoyvdStad
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 875
Lid geworden op: do jul 03, 2008 16:53
Locatie: Kranenburg (Dld) - Corfu (GR)

RE: Het Alfa 75-eigenaren-topic! (121 geregistreerd)

di mei 18, 2010 11:03

Die van mij staat er ook nog niet tussen, fotos staan een aantal paginas terug.
Rode 75 Epoca uit 1992.

Ciao Roy
Bentley Continental T
Rover 827 Sterling Coupe
Range Rover Voque
Jaguar XJ6
MG ZT-T
Mercedes E55 AMG

Gebruikersavatar
Harrybertone
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 527
Lid geworden op: ma jun 18, 2007 20:57
Locatie: Selfkant-Süsterseel (D)

RE: Het Alfa 75-eigenaren-topic! (121 geregistreerd)

di mei 18, 2010 21:45

Ivo75 schreef:

[quote]Hoe zit ze nog in de lak? [quote]

Deze auto is enkele jaren geleden helemaal opnieuw gespoten. De lak is prima. Ik heb op de bekende plekken geen roest o.i.d. kunnen ontdekken. Ook de bodem is helemaal gaaf. Een heerlijk rij-ijzer!


Harry
Nu: 2000GTV 1973; Giulia 2.2 2018.
Vroeger:33 1.5; 33 1.3s; 75 1.8; 75 1.8 i.e.;155 1.8 16V;156 2.0 JTS; 75 3.0 V6 QV, Brera 1.8 TBI 2010.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”