Harrybertone
Advanced Member
Advanced Member

Spaitalia 2010

za mei 15, 2010 10:02

De weekenden in juni zijn bijna allemaal volgeboekt. Voor wie niet naar Milano gaat:

http://www.spaitalia.be/nl/index.html

Degenen die voor de korte BLR gaan, kunnen hier de accu alvast opladen.

Dus gaan met die :banana:

Alfagroeten,

Harry
Nu: 2000GTV 1973; Giulia 2.2 2018.
Vroeger:33 1.5; 33 1.3s; 75 1.8; 75 1.8 i.e.;155 1.8 16V;156 2.0 JTS; 75 3.0 V6 QV, Brera 1.8 TBI 2010.

the phoenix

RE: Spaitalia 2010

do mei 20, 2010 11:19

Ja staat in de agenda
Zaterdag 19 juni ga ik er naar toe :p (zonder de alfa :()
Hopelijk vindt ik weer wat onderdelen :p

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do mei 20, 2010 12:35

Natuurlijk ben ik er! 8) :lol:
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

bricefromparis
Junior Member
Junior Member
Contacteer: Website

vr mei 28, 2010 12:17

Ben ik ook there met the Club Alfa Romeo Boxer van Frankrijk. Vraag voor mij ;)
www.carb.fr

Om een beter overzicht van u 33 te hebben vul dan het hieronder vermelde formulier in !
http://pagesperso-orange.fr/alfaromeo33 ... r_1553.htm

bricefromparis
Junior Member
Junior Member

za jun 05, 2010 03:09

Hello allemaar

For this case I will written in english.
As you may know i'm from Paris, so a real french alfa member.
Our club (Club Alfa Romeo Boxer) have rent a very big house to have some few people who came from france or belgium for the week end.
We will be there only for sleep and eaten the morning and the evening. The rest of the time we will be at Spa.
This big house is about 20kms from SPA. All the people who is coming are alfa fan's. Some of theme come with there own family.
We are for the moment about less than 10 persons. So we have some place free the people from the S.C.A.R.B who have interest into it.
The price is about : 75€/person from the friday night (include) until sunday morning. Eat is also include.

"Bonjour à tous!

On approche tout doucement de Spa Italia, donc je pense qu'il est temps de penser aux aspects pratiques.

Je vous propose donc, en marge de l'évènement en tant que tel, une solution pour le logement et la restauration pour ceux qui viennent de loin.

Premièrement, pour le logement:
J'ai effectué quelques recherches sur les différentes possibilités, et vu l'aspect hautement touristique de la région et la période à laquelle se déroule Spa Italia, le choix d'un gîte est je pense le plus raisonnable. Je suis allé visiter le gîte des Trois Vallées, situé dans le hameau de Saint Jacques à Trois-Ponts ( environ 20 km du circuit de Spa Francorchamps). Il est destiné à accueillir 15 personnes. 6 chambres (3 de 2 personnes, 3 de 3 personnes), avec chacune salle de douche et toilette privative. Nous en disposerions à partir de vendredi après midi, jusque dimanche début d'après midi.

Quelques photos:

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

l'endroit est très calme, et les voitures trouveront place sans problème dans la cour.

Le prix dépendra bien évidemment du nombre de personnes présentes. si l'on est au complet pour le week end, nous en serions à 50 euros par personne pour les 2 nuits, ce qui au vu des prix pratiqués dans la région est relativement correct.

Deuxièmement, pour les repas, un budget de 25 €uros par personne pour le week end serait demandé, comprenant:

vendredi soir au gîte: pâtes ou pizza, quelque chose de relativement simple puisque l'on arrivera surement pas tous en même temps.
samedi matin, petit déjeuner au gîte, pour midi nous préparerons des sandwiches pour manger sur place à Spa Italia ( la nourriture sur place étant hors de prix), et barbecue au gîte le soir.
dimanche matin, petit déjeuner au gîte, et sandwiches pour le midi.
Les boissons pour le week end, y compris à Spa Italia.

Donc au final, pour le logement et la nourriture, 75 € par personne pour le week end si nous sommes au complet.

Je désirerais donc savoir assez vite qui est intéressé, pour que je puisse donner une réponse pour le gîte.
D'autres infos vont suivre bien évidemment, et si vous avez besoin d'autres renseignements, n'hésitez pas à me le demander ;)

En espérant vous voir nombreux ces 19 et 20 juin dans mon beau pays, "
Hallo iedereen!

Het benadert langzaam Italia Spa, dus ik denk dat het tijd is om na te denken over praktische zaken.

Ik ben dan ook voorstellen aan de zijlijn van het evenement als zodanig, een oplossing voor huisvesting en voedsel voor diegenen die van ver komen.

In de eerste plaats voor de huisvesting:
Ik deed wat onderzoek op verschillende opties, en gezien de oppervlakte van de hoogste toeristische gebied en het tijdstip waarop optreedt Italia Spa, de keuze van een bed denk ik het meest redelijk is. Ik bezocht het huis van de Drie Valleien, gelegen in het gehucht van Saint Jacques in Trois-Ponts (ca. 20 km van Spa Francorchamps). Het is ontworpen tot en met 15 personen. 6 slaapkamers (3 met 2 personen, 3 van 3 personen), elk met eigen douche en toilet. We zullen van vrijdagmiddag tot en met zondag vroeg in de middag.

de plaats is erg rustig, en auto's zullen een plaats vinden zonder een probleem in de rechtbank.

De prijzen zijn uiteraard afhankelijk van het aantal aanwezige personen. als we vol voor het weekend, zouden we op 50 euro per persoon voor twee nachten, die in het licht van de prijzen in de regio is ongeveer gelijk.

Ten tweede zou de maaltijden, een budget van 25 € uro per persoon voor het weekend worden gevraagd, waaronder:

Vrijdagavond accommodatie: pasta of pizza, iets relatief eenvoudig: er waarschijnlijk niet gebeuren allemaal tegelijk.
Zaterdagochtend, ontbijt op bed, zullen wij bereiden voor de lunch broodjes te eten op locatie bij Spa Italia (het eten op de camping is duur), onderdak en een barbecue in de avond.
Zondagmorgen, ontbijt op bed, en broodjes voor de lunch.
Drankjes voor het weekend, ook op Spa Italia.

Dus op het einde, voor de huisvesting en voedsel, 75 € per persoon voor het weekend als we zijn vol.

Ik wil graag snel weten wie geïnteresseerd is, dus ik kan een antwoord te geven op het huisje.
Bijkomende info zal uiteraard volgen, en als je meer informatie nodig hebt, voel je vrij om me te vragen;)

Hopelijk zien we je deze 19 en 20 juni in mijn mooie land,

Contact by PB ;)
www.carb.fr

Om een beter overzicht van u 33 te hebben vul dan het hieronder vermelde formulier in !

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

za jun 05, 2010 16:21

Valt zeer ongunstig dit weekend. Vrijdagavond kom ik terug van vakantie, zaterdag en zondag een verjaardag. Ik probeer wel te gaan liefst op zaterdag. Ik dacht dat ook dit evenement in het kader staat van het 100-jarig bestaan dus lijkt me niet oninteressant. Nog meer Limbo's die gaan koekeloeren?

Edspider85
Member
Member

zo jun 06, 2010 06:56

Wij zijn er bij voor beide dagen, Spidr nu uitgerust met Webers , mmmmmm heerlijk................ dus kan niet <wachten op het weekend dat afkomt
Red Alfa Spider 2000 1985 model with Weber 45DCOEcarb's

Pinin 66
Alfaforum.nl lid

GTV
Guru
Guru

Re: RE: Spaitalia 2010

zo jun 06, 2010 09:42

Valt zeer ongunstig dit weekend. Vrijdagavond kom ik terug van vakantie, zaterdag en zondag een verjaardag. Ik probeer wel te gaan liefst op zaterdag. Ik dacht dat ook dit evenement in het kader staat van het 100-jarig bestaan dus lijkt me niet oninteressant. Nog meer Limbo's die gaan koekeloeren?
:blue_cool: :wink:

hakinnen

zo jun 06, 2010 17:21

Yep, op de zondag..uiteraard met mijn 2.0 supertje die net op tijd weer klaar zal zijn
maatje van me gaat ook, (delta integrale evo 2)

bricefromparis
Junior Member
Junior Member

di jun 08, 2010 09:34

Je hebt geen nieuwe berichten :cry:
www.carb.fr

timmeke alfa
Junior Member
Junior Member

di jun 08, 2010 20:02

ik ben ook zaterdag en zondag aanwezig. Zit in hotel aqua rossa, gelegen op 500 meter van de ingang van het circuit.

mathias
Full Member
Full Member

wo jun 09, 2010 20:11

wij zijn ook het volledige weekend aanwezig
wij zitten in het hotel pitlanelodge ook 500m van de inkom :wink:
gehad:
-155 1.7 ts (zwart)
-155 2.0 ts 16v(zwart)
-145 1.9jtd(zwart)
-147 1.9jtd(licht blauw)
-147 1.9jtd(wit)
-spider 1.8ts 16v--2.0ts 16v(geel)
-159 1.9jtd sw ti (wit)
nu
-75 1.8 TB (zwart) TE KOOP
scarbnr 6221

tommaso
Guru
Guru

do jun 10, 2010 08:45

Kwam dit stukje tekst tegen over de Alfa inbreng:

Meerdere uitzonderlijke voertuigen komen dan ook in directe lijn uit Italië. De competitiemodellen zullen speciale aandacht krijgen door de aanwezigheid van de fabuleuze Alfa Romeo 2300 Targa Florio, die geflankeerd zal worden door de even prestigieuze F1 179 van eind jaren ‘70. De aanwezigheid van Alfa Romeo in de toerisme races zal gedragen worden door de destijds ongenaakbare 155 DTM in
de kleuren van Martini. Andere uitzonderlijke wagens zullen tevens van de partij zijn zoals de 6C 2300 “Pescara”en de tot een beeldhouwwerk verheven 33 Concept. Tevens zullen enkele speciale creaties van bekende koetswerkbouwers te bewonderen zijn ; zoals daar zijn de Giulia Spider Bertone, de 1900 Pininfarina of de zeer lichte TZ1 getekend, zoals zijn naam laat vermoeden, door Zagato. Deze stukjes geschiedenis zullen geflankeerd worden door de laatste boreling ; de volledig nieuwe Alfa Romeo Giulietta 2010. Deze nieuweling maakt hier zijn eerste publieke optreden.
Een spectaculaire tijdslijn die de meest belangrijke momenten van de laatste 100 jaar van het merk illustreren en tevens aangevuld worden met wagens die het meest tot de verbeelding spreken.

Trekt wel om weer een 155 DTM/ITC Martini te zien.
Sta in dubio omdat ook het Eifel rennen is op de Nurburgring. Daar wordt ook 100 jaar Alfa gevierd.
Zondag is gereserveerd voor de WTCC op Zolder.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma jun 21, 2010 11:06

Gisteren mijn vriendin verrast met een tripje naar de Ardennen...lekker wandelen door het bos. Helaas bleek het zo te zijn dat onze wandeling langs een stuk asfalt ging en daar een groep dwazen in blèrende Italiaanse auto's langs kwam knallen.

Met andere woorden: we zijn een dagje naar Spa Italia geweest.
Conclusie 1 van GF: Ferrari's zijn irritant want maken ontzettend veel herrie. Zeker als je op de overdekte tribune zit en een Scuderia langs knalt
Conclusie 2 van GF: Een Ferrari 360 lijkt op de Cayman S van haar vader (want die is ook rood) -> ze dacht echt dat die Ferrari 360 "zo'n zelfde Porsche als van haar vader was"...
Conclusie 3 van GF: Giulia's zijn nóg leuker als ze lichtblauw zijn, en een Montreal vind ze maar lelijk (zeker met gele lampen) op het interieur na.
Conclusie 1 van mij: wat klinkt oude Lambo V12's met open uitlaat toch vreselijk gaaf
Conclusie 2 van mij: Montreals zijn gaaf, zeker met gele lampen...;-) (dat wordt een lastig discussiepunt over een paar jaar)
Conclusie 2 van mij: die romantische wandelingetjes moeten we vaker doen! :-)

Toch nog wat te zeiken? Ja...toch weer wel!
Het evenement dreigt ten onder te gaan aan zijn eigen succes. Vroegâh (tot vorig jaar), was de entree altijd iets van 10,-. Of €30-35 als je met de auto de paddock op wilde. In die prijs zat dan wel de entree voor álle passagiers in die auto. (zodoende zaten wij 2 jaar geleden met 5 man in een GTV6 ;-))
Nu dus 12,- losse inkom of 50,- + max 2 personen voor een auto. En dan mocht je niet eens de baan op...
Ook krijg je steeds minder vrijgheden. 3 jaar geleden nog "gewoon" op de betonnen muur in La Source gezeten waar de auto's op 1 meter afstand langs je knallen. Ook mocht je gewoon aan het uiteinde van de pitstraat of op de pitmuur bij start/finish staan. Zelf naar de Busstop-chicane lopen was geen probleem. Sinds de verbouwing 2 jaar geleden mag je niet meer naar de chicane of La Source en dit jaar werd ik ook voor het eerst weggestuurd vanaf de pitmuur. Jammer, want die ongedwongen sfeer maakte het altijd zo gezellig.
Ook vind ik het op de baan steeds minder interessant worden. De Scuderia-sessies (vore de racers zonder kenteken) zijn gaaf. Parades wel leuk vanwege het bjizondere spul, maar op een gegeven moment lag de baan 1,5 uur leeg. Of was de Engelse Fiat Coupé-club aan het raggen. (niks mis met die auto's, maar niet zo interessant om te kijken) Dan kunnen ze beter een race van de Squadra Italia of Alfachallenge naar het evenement halen, was in het verleden gekloof ik ook al eens zo.

Wel enkele memorabele dingen gezien. Waaronder 2 Fiat Uno's met Delta Evo-blok. Die dingen liepen echt ongelofelijk hard! Ferrari's hadden echt moeite met zo'n ding, haha!
De nieuwe F458 Italia is toch echt wel een mean apparaat, zeker in het zwart. Plastic voorspoiler is bagger, maar de lijnen komen in het echt wel mooier uit dan op de pers-foto's.
De organisatie plaatste een bordje met "TZ2" bij een TZ1 op het themagedeelte. Pijnlijke fout voor een dergelijk evenement.
En wat hebben die Britten toch altijd ongelofelijk gave auto's zoals 2600SZ, Giulia SS en SZ's.

Ach ja, ik maak niet altijd overal een foto van, maar heb er toch een paar gemaakt.

Vlak voor vertrek nog even een stickertje op de achterruit van de 75 geplakt.
Afbeelding

De TZ1 met TZ2-bordje...
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

WTF is dit voor ding! Zelffabrikaat met een Bertone als basis? :-s
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Schitterende Giulia met een waanzinnig mooi rood interieur van een 1750GTV type 1! Bijna niks meer origineel, maar wel subtiel "mean" gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Zeldzame Spider Beauté (niet echt een beauty...)
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Miura kreeg de zwarte vlag (en negeerde hem) omdat hij een 10-jarig jochie mee had genomen die geen helm op had...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En filmpje van de startende Miura met open uitlaatjes, fapperoni man! Ook op de baan een supergaaf geluid!
http://www.youtube.com/watch?v=GAjrjh0SCjQ

Heb ook nog een filmpje van de recordpoging met de Alfa's op het circuit. Lange uploadtijd, komt nog wel dus.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

timmeke alfa
Junior Member
Junior Member

ma jun 21, 2010 20:00

WTF is dit voor ding! Zelffabrikaat met een Bertone als basis? :-s
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dat hebben wij ons ook een heel weekend afgevraagd wat dit voor iets was . stond trouwens ook te koop had ik gezien.

Terug naar “Evenementen”