Gisteren mijn vriendin verrast met een tripje naar de Ardennen...lekker wandelen door het bos. Helaas bleek het zo te zijn dat onze wandeling langs een stuk asfalt ging en daar een groep dwazen in blèrende Italiaanse auto's langs kwam knallen.
Met andere woorden: we zijn een dagje naar Spa Italia geweest.
Conclusie 1 van GF: Ferrari's zijn irritant want maken ontzettend veel herrie. Zeker als je op de overdekte tribune zit en een Scuderia langs knalt
Conclusie 2 van GF: Een Ferrari 360 lijkt op de Cayman S van haar vader (want die is ook rood) -> ze dacht echt dat die Ferrari 360 "zo'n zelfde Porsche als van haar vader was"...
Conclusie 3 van GF: Giulia's zijn nóg leuker als ze lichtblauw zijn, en een Montreal vind ze maar lelijk (zeker met gele lampen) op het interieur na.
Conclusie 1 van mij: wat klinkt oude Lambo V12's met open uitlaat toch vreselijk gaaf
Conclusie 2 van mij: Montreals zijn gaaf, zeker met gele lampen...
(dat wordt een lastig discussiepunt over een paar jaar)
Conclusie 2 van mij: die romantische wandelingetjes moeten we vaker doen!
Toch nog wat te zeiken? Ja...toch weer wel!
Het evenement dreigt ten onder te gaan aan zijn eigen succes. Vroegâh (tot vorig jaar), was de entree altijd iets van 10,-. Of €30-35 als je met de auto de paddock op wilde. In die prijs zat dan wel de entree voor álle passagiers in die auto. (zodoende zaten wij 2 jaar geleden met 5 man in een GTV6
)
Nu dus 12,- losse inkom of 50,- + max 2 personen voor een auto. En dan mocht je niet eens de baan op...
Ook krijg je steeds minder vrijgheden. 3 jaar geleden nog "gewoon" op de betonnen muur in La Source gezeten waar de auto's op 1 meter afstand langs je knallen. Ook mocht je gewoon aan het uiteinde van de pitstraat of op de pitmuur bij start/finish staan. Zelf naar de Busstop-chicane lopen was geen probleem. Sinds de verbouwing 2 jaar geleden mag je niet meer naar de chicane of La Source en dit jaar werd ik ook voor het eerst weggestuurd vanaf de pitmuur. Jammer, want die ongedwongen sfeer maakte het altijd zo gezellig.
Ook vind ik het op de baan steeds minder interessant worden. De Scuderia-sessies (vore de racers zonder kenteken) zijn gaaf. Parades wel leuk vanwege het bjizondere spul, maar op een gegeven moment lag de baan 1,5 uur leeg. Of was de Engelse Fiat Coupé-club aan het raggen. (niks mis met die auto's, maar niet zo interessant om te kijken) Dan kunnen ze beter een race van de Squadra Italia of Alfachallenge naar het evenement halen, was in het verleden gekloof ik ook al eens zo.
Wel enkele memorabele dingen gezien. Waaronder 2 Fiat Uno's met Delta Evo-blok. Die dingen liepen echt ongelofelijk hard! Ferrari's hadden echt moeite met zo'n ding, haha!
De nieuwe F458 Italia is toch echt wel een mean apparaat, zeker in het zwart. Plastic voorspoiler is bagger, maar de lijnen komen in het echt wel mooier uit dan op de pers-foto's.
De organisatie plaatste een bordje met "TZ2" bij een TZ1 op het themagedeelte. Pijnlijke fout voor een dergelijk evenement.
En wat hebben die Britten toch altijd ongelofelijk gave auto's zoals 2600SZ, Giulia SS en SZ's.
Ach ja, ik maak niet altijd overal een foto van, maar heb er toch een paar gemaakt.
Vlak voor vertrek nog even een stickertje op de achterruit van de 75 geplakt.
De TZ1 met TZ2-bordje...
WTF is dit voor ding! Zelffabrikaat met een Bertone als basis?
Schitterende Giulia met een waanzinnig mooi rood interieur van een 1750GTV type 1! Bijna niks meer origineel, maar wel subtiel "mean" gemaakt.
Zeldzame Spider Beauté (niet echt een beauty...)
Miura kreeg de zwarte vlag (en negeerde hem) omdat hij een 10-jarig jochie mee had genomen die geen helm op had...
En filmpje van de startende Miura met open uitlaatjes, fapperoni man! Ook op de baan een supergaaf geluid!
http://www.youtube.com/watch?v=GAjrjh0SCjQ
Heb ook nog een filmpje van de recordpoging met de Alfa's op het circuit. Lange uploadtijd, komt nog wel dus.