do jun 10, 2010 00:22
Ik had de onderdelen al een tijdje liggen, nieuwe schijven + blokken voor de achterkant.
Maar ontzag het een beetje om er aan te beginnen, leek me een redelijke klus.
Maar vanavond er toch maar aan begonnen.
Alles flink in gespoten met WD-40, kan het lekker inwerken terwijl je de achter demper demonteerd.
Ik heb het peil van de remolie in het potje een beetje lager gezet, heb ik gedaan met een oude plantenspuit slangetje in het potje en dan in een bakje spuiten.
De remmen terug stellen, de stelinrichting met de inbus bout snap ik de werking niet goed van welke je moet draaien en welke beet houden.
De remblokjes gedemonteerd, alles kon ik met m,n vingers los halen pinnetjes enzo heerlijk werken.
De aandrijfassen los gedraaid,schijf ervan tussen.
Rubbers van de remzuigers waren nog prima in orde.
Nieuwe remschijven erbij gehaald, wat bleek? de boutengaten zijn M10 van de nieuwe schijven.
Heb ze toch gemonteerd en tegen de bouten gezet in de rem richting.
Blokken erin, ik heb ze gesteld door aan het wiel te draaien en zo kijken of de weerstand niet te groot was
Ik kon er geen voelermaatje tussen krijgen....ik weet ook niet waarom je het moet afstellen met een voellemaat?
Ik heb de boel niet ontlucht omdat het systeem niet open is geweest.
Heb voldoende druk op het pedaal.
Toen kon de einddemper er weer onder, heb dan meteen de nieuwe CSC er onder gehangen die ik van de week besteld had
Foto van de demper volgen nog.
Kortom een lekker avondje klussen het ging allemaal zonder tegenslag omdat er nix vast zat of tegen ging.
Ik was dan ook met een uurtje of 3 klaar, en dat voor m,n 1ste keer remmen vervangen bij een 75.
Mvg ico75
156 1.8 TS 2004
EX.
75 2.0 TS 1991