Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6721
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

do jul 01, 2010 10:26

Rob,

Lijkt mij een goed punt om in de evaluatie mee te nemen.

Groeten, Hylke
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
Harry_zagato
Full Member
Full Member
Berichten: 370
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 10:48
Locatie: Elst (Utr)
Contacteer: Website

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

do jul 01, 2010 11:11

Hoe kom ik aan zo'n 100-sticker?
Of is dat echt alleen voor deelnemers aan dit feestje?

Ik ben geen sticker-fan, maar zo eentje zou ik wel op de SZ willen.
BMW Z4, Ferrari 308 GTB QV, Alfa Giulia 1750 (1966), Porsche 996 3.4

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4249
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

Re: RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

do jul 01, 2010 11:36

:?: Wie heeft tijdens ons verblijf in Italië een foto gemaakt van onze hond in de Spider :?:

Wij waren met een zwarte 916 Spider, onze hond is een Briard (Franse herdershond) en heeft altijd een bril op als hij in de cabrio zit.

We zouden het heel erg fijn vinden als je de foto naar ons wilt sturen.
Verschillende foto's zelfs :-)
Zondag heb ik tijd om alles eens na te kijken en dan komen ze er zeker aan !!
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6721
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

do jul 01, 2010 11:36

Misschien heeft Jeff (secretaris, gegevens via frontpage) nog wat over, de eerste lichting was wel direct uitverkocht.
Van de tweede serie was in Italië nog een aantal beschikbaar.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

gtv1750
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: wo jun 30, 2010 13:49
Locatie: Lent

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

do jul 01, 2010 11:44

Wij zijn alleen voor het weekend naar Milaan geweest, met de spider op de autoslaaptrein, en hebben dus niet kunnen genieten van al het moois dat de deelnemers aan de BLR al hadden gezien/gedaan (behalve dan via de filmpjes, leve Scarbtube). De organisatie ter plekke was inderdaad chaotisch, maar ja, het zijn wel dezelfde Italianen die onze auto's in elkaar geschroefd hebben, dus echt hoge verwachtingen konden we ook niet hebben. De reacties hier verbazen me wel een beetje; als er iets aan de auto niet deugt noemen we dat karakter, maar als de organisatie steken laat vallen is iedereen boos. De zaterdag vonden we erg geslaagd, met het parkeerterrein met vele nationaliteiten en de typisch Italiaanse onthulling van het beeld (lange toespraken, gevolgd door een Engelse samenvatting, en uiteindelijk het volkslied). Verder is het wel stoer om je naam in de sokkel van zo'n mooie Disco Volante te zien staan. En de route de stad in was wel degelijk bewegwijzerd (zagen we nadat we door een agent weer op het goede spoor waren gezet), maar de bordjes waren inderdaad klein. De zondag was beter georganiseerd, maar viel een beetje in het water door de vele afhakers (waaronder opvallend veel Nederlanders). Verder bleek het niet goed mogelijk om op de ringweg met al het in- en uitvoegende verkeer een gesloten rij Alfa's te vormen, en viel het lint in plukjes auto's uit elkaar. Maar we hebben de puzzelstukjes verzameld en vonden de aansluitende 100x100-expositie toch wel weer mooi. Dus al met al een mooi weekend (al had Alfa er veel meer van kunnen maken) met veel mooie auto's en veel gelijkgestemden. Over 10 jaar weer?

Erik

alfetta75
Newbie
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 21:42
Locatie: Alblasserdam

Re: RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

do jul 01, 2010 11:56

Wij zijn alleen voor het weekend naar Milaan geweest, met de spider op de autoslaaptrein, en hebben dus niet kunnen genieten van al het moois dat de deelnemers aan de BLR al hadden gezien/gedaan (behalve dan via de filmpjes, leve Scarbtube). De organisatie ter plekke was inderdaad chaotisch, maar ja, het zijn wel dezelfde Italianen die onze auto's in elkaar geschroefd hebben, dus echt hoge verwachtingen konden we ook niet hebben. De reacties hier verbazen me wel een beetje; als er iets aan de auto niet deugt noemen we dat karakter, maar als de organisatie steken laat vallen is iedereen boos. De zaterdag vonden we erg geslaagd, met het parkeerterrein met vele nationaliteiten en de typisch Italiaanse onthulling van het beeld (lange toespraken, gevolgd door een Engelse samenvatting, en uiteindelijk het volkslied). Verder is het wel stoer om je naam in de sokkel van zo'n mooie Disco Volante te zien staan. En de route de stad in was wel degelijk bewegwijzerd (zagen we nadat we door een agent weer op het goede spoor waren gezet), maar de bordjes waren inderdaad klein. De zondag was beter georganiseerd, maar viel een beetje in het water door de vele afhakers (waaronder opvallend veel Nederlanders). Verder bleek het niet goed mogelijk om op de ringweg met al het in- en uitvoegende verkeer een gesloten rij Alfa's te vormen, en viel het lint in plukjes auto's uit elkaar. Maar we hebben de puzzelstukjes verzameld en vonden de aansluitende 100x100-expositie toch wel weer mooi. Dus al met al een mooi weekend (al had Alfa er veel meer van kunnen maken) met veel mooie auto's en veel gelijkgestemden. Over 10 jaar weer?

Erik
Als een professioneel organisatiebureau geld vraagt voor datgene wat ze organiseren , communiceert wat ze gaan doen en daar als tegenprestatie voor betaald wil worden dan mag je verwachtten dat ze zich aan de afspraken houden. Als ze dat niet doen, zie ik niet in waarom ik daar niet onstemd over mag zijn. Het was geen clubje goedwillende amateurs die dit op zich hadden genomen uit liefde voor het merk, want dan had je mij niet gehoord.
Daarnaast vond ik het buitengewoon bedroevend om bij geen enkel deel van het evenement iemand van het Alfa/Fiat management te zien. Zegt toch iets over de betrokkenheid.
Begrijp me goed, ik heb een prima vakantie gehad, mooie auto's gezien, leuke mensen gesproken, maar het had helemaal goed kunnen zijn.

Rob

alfetta75
Newbie
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 21:42
Locatie: Alblasserdam

Re: RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

do jul 01, 2010 11:59

Rob,

Lijkt mij een goed punt om in de evaluatie mee te nemen.

Groeten, Hylke
Dankjewel,

Rob

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

do jul 01, 2010 12:05

Ik heb het met de 9 daagse reis erg naar mijn zin gehad dankzij de SCARB,wat Alfa Romeo zelf betreft had het wel leuker geweest als ze iets meer hadden gedaan voor de mensen die uit alle uithoeken van de wereld zijn gekomen.
Een demootje met een V10 procar of Alfetta 159 ,V6 TI of een formule 1 auto had denk ik meer mensen aangesproken dan een parkeerterrein met Alfa,s en een lege loods en een tentje waar je water kon kopen.
Al met al had ik het nooit willen missen,vooral de routes over de passen was super.

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

do jul 01, 2010 12:16

Beste Rob,

Als ik me niet vergis zijn jullie toch op eigen gelegenheid gegaan, buiten de Buitenlandrit om?
Wanneer dat zo is, denk ik dat je de nuance moet zoeken in het feit dat je wel SCARB-lid bent, maar geen deelnemer van de Buitenlandrit.

Zou het vak bedoeld zijn voor alleen de deelnemers van de BLR dan is de weigering verklaard. je had dan immers geen stickers op de deuren....
Op zich vind ik dat een beetje een flauwe reden, omdat je immers wel de afstand hebt afgelegd plus de moeite hebt genomen,en het om een beperkt aantal SCARB-leden zou gaan die op deze manier gereisd heeft.

Ik werd trouwens ook in eerste instantie in vak X geplaatst.....

Wij hebben elkaar nog vluchtig gesproken! Ik ben als "echtgenoot" aan de arm van Jelka nog door de controle geslipt...
Doe haar de groeten!

Ik ben de berijder van de 2600sprint.

Marcel

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

do jul 01, 2010 12:18

Ik ben het 100% met Rob eens,
Nog geen twee weken geleden ben ik met de motorfiets naar Misano Adratico afgereden. Daar heb ik vijf dagen Wordl Ducati Week gevierd met 60.000 Ducatisten inclusief motorfietsen!!!! Tegenover wat, 4000 Auto's?
Alles was perfect tot in de puntjes geregeld. Toertochten, proefritjes, circuitrijden met instructeur, barbecue waarbij de top van Ducati je visjes gaar bakte en je wijn inschonk, toespraken, meet and greet met coureurs, Playboygirls, optredens, sexy Bike Wash.
Dit alles voor de helft van de prijs van het officiële Alfafeest (dus niet het SCARB deel).

Geloof je mij niet?
Zie: http://wdw2010.ducati.com/jspwdw2010/index.jsp?lang=en

Ik heb van beide evenementen geweldig genoten.
Maar de WDW stak qua aanbod, aandacht van het kader, organisatie én prijs met kop en schouders boven het officiële Alfa Romeo feest inclusief Monza uit.
Italianen kunnen fantastische feesten organiseren. Je moet het echter wel willen en er achter staan. Dat proefde ik echt niet van de zaterdag af.

Nogmaals, ik heb ook (later) kunnen genieten van de chaos en zeker van het SCARB gedeeltje.

Oh ja, wij hebben ons voor het complete programma ingeschreven en dus volledig betaald.
Konden niet op de parking staan (vol), hebben alleen garnituur kunnen eten (wat eten was op) en twee wijntjes. Kwamen erachter dat je op Monza ook voor € 40, kon rijden ipv €130.
Het gaat niet om het geld, wel om waar voor je geld.

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

do jul 01, 2010 12:26

Wat mij betreft snappen ze het bij Ducati zowiezo beter door pure motorfietsen te produceren en dat ook wereldwijd uitdragen.
Iets wat ze bij Alfa Romeo al jaren vergeten zijn.

alfetta75
Newbie
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 21:42
Locatie: Alblasserdam

Re: RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

do jul 01, 2010 13:42

Alfa-Corazon,

prachtig gezegd,: het gaat niet om geld, maar om waar voor je geld. Ik wou dat ik 'm had bedacht.

Rob
Laatst gewijzigd door alfetta75 op do jul 01, 2010 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.

alfetta75
Newbie
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 21:42
Locatie: Alblasserdam

Re: RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

do jul 01, 2010 14:15

Beste Rob,

Als ik me niet vergis zijn jullie toch op eigen gelegenheid gegaan, buiten de Buitenlandrit om?
Wanneer dat zo is, denk ik dat je de nuance moet zoeken in het feit dat je wel SCARB-lid bent, maar geen deelnemer van de Buitenlandrit.

Zou het vak bedoeld zijn voor alleen de deelnemers van de BLR dan is de weigering verklaard. je had dan immers geen stickers op de deuren....
Op zich vind ik dat een beetje een flauwe reden, omdat je immers wel de afstand hebt afgelegd plus de moeite hebt genomen,en het om een beperkt aantal SCARB-leden zou gaan die op deze manier gereisd heeft.

Ik werd trouwens ook in eerste instantie in vak X geplaatst.....

Wij hebben elkaar nog vluchtig gesproken! Ik ben als "echtgenoot" aan de arm van Jelka nog door de controle geslipt...
Doe haar de groeten!

Ik ben de berijder van de 2600sprint.

Marcel
Beste Marcel,

ik wist al in Milaan wie je was , want ik lees meer dan dat ik schrijf op het forum, dus ik was je al veel vaker tegengekomen.
Dat je weet wie zich achter Alfetta75 schuilhoudt, vind ik knap. ( Alblasserdam is misschien een beetje een weggever ).

Voorzover ik weet hebben we allemaal evenveel aan de organisator van het evenement afgedragen. Waaraan dan de BLR zich het recht ontleend om mensen uit bepaalde vakken te weren is me niet duidelijk. Vandaar "All Alfisti are equal, but some Alfisti are more equal than others . " ( indachtig Orwell ). Of ze moeten voorafgaand aan het evenement de grond hebben gekocht natuurlijk.
Dat een sticker op je auto bepalend is voor waar je mag parkeren lijkt me ook niet logisch, want dat gold mijns inziens ook niet voor andere vakken. Vreemd.
Enfin, de discussie is interessanter, dan wat er gebeurt is.

Vond het wel heel leuk jullie te spreken in Milaan. Moeten maar eens als groep (en ) wat afspreken. Zal ik voorlopig vanavond vast de groeten doen aan Jelka.

Blijf vooral bezig met je goeie werk voor de prachtige 2600's

Rob

MariaAlfa

Re: RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

do jul 01, 2010 14:17

:?: Wie heeft tijdens ons verblijf in Italië een foto gemaakt van onze hond in de Spider :?:

Wij waren met een zwarte 916 Spider, onze hond is een Briard (Franse herdershond) en heeft altijd een bril op als hij in de cabrio zit.

We zouden het heel erg fijn vinden als je de foto naar ons wilt sturen.
Verschillende foto's zelfs :-)
Zondag heb ik tijd om alles eens na te kijken en dan komen ze er zeker aan !!
Thanx :jumping:

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

do jul 01, 2010 15:00

Ha Rob,

Laten we het er maar op houden dat jij en ik waarschijnlijk goed luisteren wanneer iemand wat verteld.....en dan kom je vanzelf achter een hoop dingen!

En een samenkomst in de buurt van Alblasserdam: Altijd goed!!!!! Ik ben na afgelopen weekend toch wel weer enorm besmet geraakt met het Alfa-virus.

Spreek je!

Terug naar “Evenementen”