Na een aantal positieve berichten en na het artikel in Klassiek & Techniek heb ik besloten om mijn conventionele onsteking van mijn Bertone GTV 2000 '71 om te bouwen naar de elektronische variant.
Gisteren het kitje van EDS Classics binnen gekomen, genaamd Ignitor van Petronix.
Het werkt eigenlijk heel handig. Schroeft de contactpunten eruit en plaats een vervangende plaat.
Maar nu heb ik een aantal vraagjes. Ik ben zeer technisch aangelegd, maar ik heb een bloedhekel een elektrische systemen. Ik snap er meestal geen drol van.
Dus mijn vraag. Is het kleine busje aan de zijkant van een Bosch ontsteking de condensator? Ik neem aan van wel. Die moet je verwijderen bij dit systeem.
Nu staat er in de handleiding van het kitje dat als er een "Ballast Resistor"' in het systeem zit, dan zal die ten alle tijden gehandhaaft moeten blijven. Maar wat is een Ballast Resistor???
Nu zit er wel naast mijn bobine een busje gemonteerd. De plus van de bobine loopt via dat busje. En vanaf daar loopt het draad naar de ontsteking. Is dat dan zo'n Ballast geval? Ik dach altijd dat het een ontstoorder was voor de radio.
mvg
Joris