siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

Re: RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

wo okt 20, 2010 00:28

Ja Hans, jij ook met je herriepijp, SJONNIE :twisted:


grapje :lol: :wink: :wink:
is het BMW forum al naar bed Siegertje??


:lol: :wink:


Nee hoor, en ''wij'' bmw rijders (iig de lui die op liefhebberforums komen) rijden met meestal vrij nette uitlaatjes, luister bijv maar naar mijn originele uitlaat :) .

Mja, mis de alfa Dré!! Volgend jaar bmw eruit en Giulia erin ofzo denk ik. Na de pekel!



Ontopic weer, sorrie bert!

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

Re: RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

wo okt 20, 2010 00:36

Ja Hans, jij ook met je herriepijp, SJONNIE :twisted:
bijna, ik moet nog een van dat bril spul voor mn haar aanschaffen :twisted:
kom binnenkort wel een langskachelen!

Andretti Molletti

Re: RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

wo okt 20, 2010 00:37

Vandaag nog hard gewerkt om ´m rijklaar te krijgen, onder andere het uitspoor ingesteld.
is een touwtje niet veel makkelijker?

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

wo okt 20, 2010 15:55

het uitlijnen heb ik altijd zo gedaan, een paar rechte latten is bij ons makkelijker te vinden dan een touwtje.
maar een andere vraag, kan een defecte accu totale spanningsuitval veroorzaken onder het rijden ook als de dynamo goed spanning geeft? Denk zelf van niet dus ik zal nog eens de aansluitingen op de dynamo controleren en eventueel een andere spanningsregelaar proberen.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT


Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6909
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

wo okt 20, 2010 19:41

Sterker nog... ik heb weleens een 33 opgehaald waar een accu instond die zo dood was dat zelf als we de auto een tijdje hadden laten lopen er nog niet genoeg stroom inzat om de lampjes op het dashboard te laten branden, maar nadat we hem aangesleept hebben konden we er wel mee naar huis rijden. We moesten hem wel boven de 2000 toeren houden om genoeg stroom op te blijven wekken om hem lopend te houden. :lol:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

zo okt 24, 2010 18:08

Zo, de Sud is weer in bedrijf. Ik had vorige week gemeten over de accu bij draaiende motor en het was 13.5 volt, dus ik dacht prima, accu laadt bij, maar dat was dus niet zo. Vandaag gemeten, 13.5 volt ook bij motor uit. De draad op de dynamo die via via naar het lampje in het dashboard hoort te gaan, lag nog ergens los, ik dacht dat die voor oliedruk meter of tempmeter ofzo was en daar had ik nog geen tijd voor gehad om uit te zoeken. Na aansluiten had ik 14.2 volt bij draaiende motor en het accu lampje functioneerd naar behoren, blijft aan na starten maar gaat uit als je effe boven de 1500 toeren bent geweest. Ook was de accu overleden dus maar even die van de ´63 Fordson Dexta geleent, is wat groter maar past net.
Het rijden en remmen gaat prima. Ik had eerst de vacuumslang van de rembekrachtiger gehaald en afgedopt maar dan is de benodigde kracht toch net wat te hoog, alhoewel ik met mijn nu getrainde fietsbenen de wielen wel makkelijk aan het blokkeren krijg. Maar met bekrachtiger rijdt toch beter. Door de grotere en meer remzuigers gaat het pedaal wat dieper en is de benodigde pedaaldruk lager maar het pedaal gaat zeker niet te diep, een grotere hoofdcilinder vind ik niet nodig.
Het sturen gaat ook prima met de 33 poten, het lijkt of het stuur wat sterker naar de rechtuitstand terugwil in de bocht, wellicht toch een wat grotere fuseepenlangshelling. Een stukje autoweg gereden met 100 en in een korte bocht eens wat G-krachten opgewekt en hij ligt goed stabiel op de weg, geen rare dingen. Voor ik de grenzen ga verkennen toch eerst effe wat inrijden en alles nog eens goed nakijken. Ik denk erover om zelf een achteras te maken, gewoon een ijzeren balk in de zelfde sterkte als de originele as maar iets breder en met de eindplaten erop gelast waar de draagarmen aankomen en ook de remklauw steun als 1 geheel. En dan niet die rare onderste veerschotel en schokdemperbevestiging maar iets dat ik er een gecombineerde verstelbare veer/demper (coil-over) aan kan schroeven.
Maar eerst de Sud nog verder afbouwen, interieur, wielkasten afkitten en tectyleren, voorspoiler moet nog gespoten en nog een hoop kleine dingen. Deze week ermee naar het werk steeds en als ie zich goed houdt durf ik er zondag wel mee ver van huis weg naar Auto Moto Italia te Houten.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

zo okt 24, 2010 19:29

In goed gezelschap in de parking Oranjerie.
Afbeelding
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

zo okt 24, 2010 21:41

Hmm, laat dat ff weten... dat zou voor mij een extra motivatie kunnen zijn om de sprint buiten te trekken en ook weer eens bij AMI te komen kijken 8)
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

kloekloek
Newbie
Newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: do sep 03, 2009 09:45
Locatie: Roermond

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

ma okt 25, 2010 20:20

:sick:

Denk eerder dat je bij de Jumbo in de parkeergarage staat met die winkelwagen naast je ;-)

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

di okt 26, 2010 19:39

Nou, vandaag na het werk naar een motorzaak gereden voor een potje Belgom Alu Polish, ik rijd het terrein op en er lijkt een plek vrij, maar daargekomen hebben de beide naast het vrije vak parkeerders te weinig ruimte overgelaten, dus ik achteruit weer om te draaien, BAM
Afbeelding
Daar stond dus een paaltje. Omdat ik niet verwachte achteruit te gaan rijden had ik vooraf niet gekeken, stom maar ja. Ik was van de week nog aan het denken dat ik misschien toch de wagen door een vakman in een cabine had moeten laten spuiten, maar goed dus dat ik dat niet gedaan had. Nu kost het mij alleen maar wat extra werk. De achterplaat onder het achterlicht is ook ingedrukt helaas. Maar misschien een signaal van ofwel hogerhand ofwel mijn onderbewuste, dat dat achterskirt niet zo´n goed idee was. Alhoewel het wel weer te maken is denk dat ik er maar gewoon een standaardbumper opzet, wel in de kleur natuurlijk, en een enkele zwarte uitlaatpijp, geen bling bling.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De Belgom Alu werkte wel goed, ik had eerst ergens een ander merk gekocht maar bij openen leek mij dat gewoon Commandant 4 in een ander merk verpakking, werkt wel iets maar de Belgom is veel beter.
Afbeelding
Gisteren nog de deuren verder opgebouwd.
Afbeelding
Maar ik ga niet naar Houten dit weekend, nog teveel werk aan de auto, paar plekken de lak niet goed gepolijst, voorspoiler in de plamuur, achterschade, interieur een zooitje en deze week geen tijd meer om nog wat te doen. Ik ga in het weekend eens een standaard achterbumper passen en besluiten of ik die monteer of het andere ding repareer, ik denk toch standaard want recht van achteren ziet dat rokje toch wat vreemd uit.
p.s. medelijden/medeleven ivm de schade is niet nodig, ik ben daar vrij laconiek in en hij was toch nog niet klaar.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

di okt 26, 2010 19:40

Wat zijn ze groot, die nieuwe Alfa´s...
Afbeelding
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
Jorioni Cooperini
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 582
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:59
Locatie: Hillywood
Contacteer: Website

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

di okt 26, 2010 21:42

Hoi Bert,

zonde van dat paaltje! Maar met jouw handige handjes is het vast zo gefixt. Ik zou wel voor een dikke bumper gaan hoor, misschien idd wel met 'standaard' demper ipv de dubbele pijpjes of misschien met dikkere buis...nee geen kachelpijp :)
Jammer dat je niet naar Houten kunt komen (ook ivm de velgjes). Maar we spreken snel wel even wat af en dan kan ik misschien de sud ook in real life bewonderen.

Ciaoooo
Cooperini
1986 Alfa Romeo Alfa 33 1.7 QV 16v corsa...grrrrrrrrrrrrrr
1988 Alfa Romeo Alfa 33 1.7 QV 16v carburateurs...grrrrr
1988 Alfa Romeo Spider 2.0 QV carburateurs...grrrrrrrrrrr
2002 Alfa Romeo 156 3.2 GTA SW...vroemmmmmmmmm
Il Cuore Sportivo della Squadra33

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

wo okt 27, 2010 19:47

Jammer dat je niet naar Houten kunt komen (ook ivm de velgjes). Maar we spreken snel wel even wat af en dan kan ik misschien de sud ook in real life bewonderen.
Ik zou kunnen gaan maar heb er dan geen lol in, ik wil eerst de Sud maar eens netjes klaar maken, dat met die velgen komt wel goed een keer.
Vandaag na het werk nog effe naar mijn favoriete sloop van Bertje van de Pater, ik dacht altijd dat hij de eigenaar was maar hij was er niet en ik zag allemaal andere gezichten en een vrouw van middelbare leeftijd handelde alles af, ik vroeg, is er een nieuwe eigenaar, nee al 20 jaar dezelfde eigenaar en dat ben ik! Bleek dat `de Pater` slechts werknemer was die deed alsof hij de baas was, er was nu nieuw personeel en zij, de eigenaresse ging zich vaker laten zien nu. Enfin, een keurige vloerbedekking van een 33 Imola gescoord plus de handremhendel afdekking, de deurrubbers ook maar meegenomen die hebben een extra richeltje dat hopelijk mijn altijd wat flodderige bekleding en plastic paneeltjes wat mooier op de plek houdt. Ook de plastic dorpellijsten erbij genomen, grappig dat die nog precies hetzelfde zijn als bij de Sud, nog wel meer dingen waren nog hetzelfde zoals de pedalen met rubbers. Ook nog de zonnekleppen meegenomen maar helaas zijn die korter. Dus komende vrije tijd effe de stoelen en oude vloerbedekking uit de Sud, er was nog wat klein laswerk, dan insoppen met ML de vloer en nieuwe dorpels van binnenuit en dan het interieur netjes opbouwen met de smetvrije 33 bedekking en alles netjes maken. Een radio inbouwen in de Sud middenconsole opening die eigenlijk te groot is had ik toch nog toe nooit erg netjes gedaan maar moet nu maar eens goed, misschien maak ik wel een nieuwe middenconsole is simpeler dan het klinkt, 2 zijkanten in de goede vorm uitgezaagd en wat tussenschotjes en bekleden met vinyl.
En ook komt er definitief weer een originele achterbumper op met 1 zwarte uitlaatpijp van bescheiden 60mm. Als je maandenlang in die loods bezig bent met slecht licht heb je geen overzicht en het achterskirt met dubbele pijpjes leek een goed idee maar vandaag bij daglicht buiten zag ik dat het eigenlijk niet uitziet, de arme Sud was niet meer zichzelf... Wat ook hielp is dat er laatst een zeer lage oer 323i langsscheurde met links en rechts ook gewoon een simpele zwarte pijp, dat is toch eigenlijk veel beter dan de blingbling.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

za okt 30, 2010 21:45

Een originele bumper erop en de CSC heeft nu 1 60 mm eindpijp. Ziet inderdaad veel beter en meaner uit. De bumper wordt blauw met zwarte stootstrip. Ik had me veel werk kunnen besparen als ik het gelijk zo gedaan had, maar ja.
Afbeelding
Afbeelding
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Terug naar “Projecten”