Inmiddels heb ik wat details toegevoegd zodat de totaalindruk wat beter wordt:
Het gaat hier nu om 7J17ET25 met 205/40/R17, dus met dezelfde ET-waarde en breedte als het origineel. Ondanks de roep om breder wil ik hier graag mee beginnen, omdat dit in theorie geen problemen zou moeten geven in de voorste wielkasten, en het is mijn doel om (als dit doorgaat) de velg zo veel mogelijk plug&play te maken voor zo veel mogelijk auto's. De toegevoegde waarde van 7.5J bij een 205-band zie ik niet zo, de band ziet er dan relatief smaller uit op de velg en de velgranden beschadigen gemakkelijker. Ik zal ook een bredere velg tekenen die aan de achterzijde van een 75 zou passen, met bijvoorbeeld 225-serie banden.
Wat ik nu nog moet doen is het ventielgat aanbrengen, verder detailwerk doen (oninteressant voor het plaatje, maar wel voor de maakbaarheid en het gewicht) en de sterkte/spanningsberekeningen/simulaties doen.
Het conceptgewicht komt nu overigens uit op grofweg 13kg, uitgaande van aluminium.