als ik dit zo lees heb ik toch wel de juiste beslissing genomen en helemaal geen Mito besteld, bij het testrijden vond ik de auto ook tegen vallen... mijn huidige leasefietst is goedkoper en voelt een stuk volwassener aan (overigs halen ze allemaal het verbuik uit de boekjes niet, ik haal er amper 1op17 mee terwijl ze in de boekjes het over 1op23 hebben... Laatst als een oude truttenschudder naar Zuid Frankrijk gereden waarbij ik hele stukken 90 heb gereden binnendoor, haalde ik met heel veel pijn en moeite 1op19,6....)En dat ga ik nou ook doen, het is een leuke auto maar het past totaal niet bij me, ik voel me er niet lekker. Dus de mijne is binnekort ook weer te koop en ga weer lekker Jaguar rijden.Ondertussen mijn Mito al ingeruild voor iets anders, dronk gemiddeld 10.9 liter benzine en zat na 25000km echt volledig onder de steenslag.
Rijd nu een Lancia Musa Platino met de 1.3 jtd, is iets volledig anders dan de mito maar met geld dat ik uitspaar aan benzine, verzekering, en belastingen wil ik dan een oude Alfa kopen voor de plezier km's
Steenslag heb ik alleen last van bij de achterschermen, het bezineverbuik vindt ik toch ook fors voor zo'n klein ding (mag natuurlijk niet mopperen in vergelijk met mijn Jags) maargoed.
Eens kijken wat die opgaat leveren.
Ciao
Ik heb de Multiair turbo dus de 135 pk, is een vlotte auto maar soms heb je gewoon een niet juist gevoel bij de auto (ik vindt mij zelf er niet in of bij passen). Vandaar ook de keuze om weer naar Jaguar over te stappen (voor de MiTo reed ik dagelijks een XJS v12)Ben ik wel benieuwd naar wat ie nog oplevert. Welke versie heb je precies? Mijn 1.4 16V (105pk) rijd ongeveel 1:13 en dan moet ik rustig rijden..... is dus geen 1:17,5 wat ze beloven in de folder. Ik vind de auto verder wel heel strak rijden en op de weg liggen. Maar met 105 pk wel net nog iets te weinig vermogen, zeker bij hogere snelheden op de snelweg en zo.
Dan is er hoop, dat ik die van mij een keer verkoop.Ik zie steeds meer MiTo's rondrijden in Duitsland. Van de laatste 10 Duitse Alfa's die ik hier heb gespot, waren er maarliefst 7 een MiTo (verder een GT, een gesjonnificeerde 156 en een 147).
Zou het dan toch nog goedkomen?
Mijn MiTo zit ook rijkelijk gevult met opties en ik wordt ook wel positief aangesproken (Alfa, Rood, 18") maken hem een opvallend verscheining Gelukkig!Ik rij nu al weer een maandje of drie de (2009) 150 PK 1,4 Turbo versie (nog niet de Multiair) en deze MiIto en mij bevalt dus wel erg goed.
Als èèn van de weinige lease ik hem niet, het gebruik is dus puur recreatief.
Qua vermogen had ik al geen klachten maar ben toch maar even langs Savali gereden
Het vermogen wat normaal in de "D" stand beschikbaar is, heb ik nu in de "N", en eigenlijk is dit al ruim voldoende.
Mijn Mito is voorzien van alle denkbare opties (vorige eigenaar bedankt ) dus met de afschrijving bij de verkoop zit dat wel goed.
Alhoewel ik me bij de aanschaf van, welke Alfa dan ook, nooit heb druk gemaakt over de afschrijving.
Mijn Mito is in de kleur Nero Etna, met zwarte 18" velgen en getinte ramen en vind hem (i.t.t RoyvdStad) wel goed bij mij passen.
Word er zelfs regelmatig door onbekenden op een positieve manier op aan gesproken, denk voornamelijk door het complete plaatje
Maar goed ieder z,n mening en smaak, hiervoor hab ik o.a een 147 1.6 Veloce uit 2008 gereden welke mij totaal weer niet heeft kunnen bekoren.
Voor de MiTo reed ik dagelijk met een Jaguar XJS v12 en Alfa Romeo 164 Super inderdaat hele andere autos met hele andere rijeigenschappen.@ RoyvdStad,
De auto,s die jij nu benoemd zijn ook totaal niet te vergelijken met een Mito, ook hoef ik er niet dagelijks mee de weg op.
Als ik hem gebruikt, dan nog voor ca. 80% in de stad.
En klein ? tja, het is maar wat je gewend bent.
Eerlijk is eerlijk, ik heb 1 dochter van 12 jaar oud en dan is het nog goed te doen.
Sukses met de verkoop, zal best lukken, tis een kick wagentje .
De rest van het artikel.Alfa Romeo start in maart van het volgende jaar met de levering van de Mito 1.3 JTDm Eco. Die diesel valt met zijn uitstoot van 95 gr/km in de klasse van auto’s waarover geen wegenbelasting en BPM hoeft worden betaald en die zakelijk met veertien procent bijtelling kunnen worden gereden.
Ik wacht met spanning t moment af waarop de Fa. den haag beslist dat er toch wel wat te weinig mrb binnenkomt nu en die wegenbelastingvrije maatregel terugdraait...De rest van het artikel.Alfa Romeo start in maart van het volgende jaar met de levering van de Mito 1.3 JTDm Eco. Die diesel valt met zijn uitstoot van 95 gr/km in de klasse van auto’s waarover geen wegenbelasting en BPM hoeft worden betaald en die zakelijk met veertien procent bijtelling kunnen worden gereden.