Ach dan kan Da Silva toch weer mooi Alfa's gaan tekenen???
Mij maakt het niet uit, met mij A6 heb ik niet minder mankementen dan met mijn 166 hiervoor. Laat maar komen een vette Alfa met eventueel achtertrek.
Verder moeten we hier onderscheid maken denk ik naar mensen met een (semi)klassieke Alfa, welke niet meer voor alledag gebruikt wordt, en naar rijders met modern spul voor dagelijks.
De eerste groep walgt van VW want na de 105-jes is het bijna nooit meer goed gekomen, en daar staat VW lichtjaren vanaf. Hen begrijp ik, ik heb ook hang naar een klassiekertje uit die tijd. Yountimer rijders met een 75 of 33, met alle respect, zijn in principe niet de kopers van een nieuw gebakje.
De tweede groep zal het eerder begrijpen omdat die schreeuwen om een bredere modellenreeks. Met de Giulietta en 159 bereik je echt een hele hoop mensen niet. Die ga je wel weer bereiken met een breder scala waaronder een MPV, SUV, grote sedan, leuk coupétje. geinig spidertje, dikkere motoren etcetera. Hoeveel mensen hebben niet Alfa gereden ( toen ze veel slechter waren ) die verhuisd zijn naar een Volvo, Audi, BMW omdat die wel iets in het programma hebben. Er zijn er zat die wel terug willen als Alfa de auto maakt die ze zoeken. Maar dan wel met de Afa trekken waar we zo trots op zijn.