Alfamaf
Member
Member
Contacteer: Website

Re: RE: SCARB 6 februari: Snertrit

zo feb 06, 2011 23:37

Leuke rit gereden vandaag!, mooie opening van het jaar. Hoop dat iemand ergens nog foto's geschoten heeft, wij hebben er niet veel gemaakt! Was ook een beetje een vuurdoop van de 145 van mijn vriendin en die heeft zich prima gehouden vandaag, gelukkig geen bijzonderheden.
Dan zullen jullie dit zijn geweest, of vergis ik me ?

Afbeelding

Afbeelding
Gerben
Alfamaf
Registerleider 166-register
166 3.0 V6 24v Sportronic
Afbeelding

Aukje&Bart
Advanced Member
Advanced Member

ma feb 07, 2011 08:52

Mooie rit, vooral de start langs de maas na de oversteek.
Het rondje aan het eind met onverhard erin was heerlijk, dus maar twee keer gedaan, kon even niet van de handrem afblijven :-)

Bijzonder leuk deze rit, er reden even twee 33 QV's achterelkaar :-)
Is daar een foto van?
In ons bezit;
Alfa 156 1.8ts sw 2006 facelift
Alfa 156 1.8ts 2001
Alfa 33 1.7 QV trackday project
Maserati Biturbo
Lancia Thema 8.32 Ferrari
Gehad;
Alfa 156 GTA
Alfa 155 2.5 v6
Alfa 33 1.4 IE
Alfa 33 Imola
Alfa 156 1.8

ebbr
Guru
Guru

RE: SCARB 6 februari: Snertrit

ma feb 07, 2011 09:31

Leuke rit dank voor jullie inzet Aukje en Bart.
Lekker begin weer van het alfa seizoen.

Even kanttekening en dat heeft niets met de goede organisatie te maken maar puzzelritten algemeen: erger me eigenlijk best aan het feit dat iedereen gewoon bijna alle vragen googlen. Eigenlijk zouden we dat op eoa manier een halt moeten kunnen toe roepen...

Mensen die de hele middag op het terras doorbrengen, of op de weg alles missen en toch in de top 10 weten te komen :twisted:
Maar goed voordat de aloude discussie weer los barst.
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Dinky Boy
Miniaturista

ma feb 07, 2011 09:45

Even kanttekening en dat heeft niets met de goede organisatie te maken maar puzzelritten algemeen: erger me eigenlijk best aan het feit dat iedereen gewoon bijna alle vragen googlen. Eigenlijk zouden we dat op eoa manier een halt moeten kunnen toe roepen...
Het is wel een punt van aandacht.

De oplossing is eigenlijk heel simpel: iedereen laat het mobiel internetten of thuisfront bellen gewoon achterwege, maar of dat haalbaar is?

Vragen bedenken die 'Google-proof' zijn kan op zich wel, vergt aan de andere kant een behoorlijke extra inspanning van de rit-uitzetters. En het betekent helaas dat heel veel vragen die op een leuke manier in het thema passen weer komen te vervallen omdat het antwoord wel op één of andere manier online te vinden is.

ebbr
Guru
Guru

ma feb 07, 2011 10:24

Wij reden met onze rode GTV bij het pannenkoekenhuis even achter jullie aan, maar wat een gaaf uitlaat systeem heb je op die 166 :wink:

Zaten trouwens leuke verwarrende dingen in de rit, rondje om de kerk en andere plekken waar je elkaar weer tegen kwam...

@Dinky, ik heb nog wel wat ideeën zal dat buiten dit 'fraaie rit' topic om doen.
4C Black Edition
Spider 3 2.0 QV

jeralfa
Full Member
Full Member

ma feb 07, 2011 10:58

helaas waren we er niet bij druk aan het verhuizen maar hopelijk volgende rit weer aanwezig we missen het puzzelen toch wel.

Kakel
Full Member
Full Member

ma feb 07, 2011 20:50

Mooie rit, vooral de start langs de maas na de oversteek.
Het rondje aan het eind met onverhard erin was heerlijk, dus maar twee keer gedaan, kon even niet van de handrem afblijven :-)

Bijzonder leuk deze rit, er reden even twee 33 QV's achterelkaar :-)
Is daar een foto van?
Ja er reden natuurlijk 3 QV's mee. Achter beide QV's hebben wij in ieder geval gereden, weet niet hoe het bij jullie zit? Wel gaaf dat er eindelijk eens wat meer 33's meededen.

Hebben super genoten trouwens gisteren. Hebben het voor ons gevoel erg goed gedaan, al was dat niet terug te zien in de top 3 :), maar dat komt de volgende keer wel!
Nu:
156 SW
Frans leasehok
Kia Sorento

Gehad:
33 1.7 16 KlepperT Quuf
33 1.7 I.E. met ABS
33 1.4 I.E.

wietzevos

di feb 08, 2011 05:52

Bedankt voor de mooie riit

Wij deden als nieuwkomers voor het eerst mee en vonden het geweldig mooie omgeving mooi
opgezette rit.

Een stukje terug las ik over googlen ik ben het helemaal eens met de stelling geen hulpmiddelen
bij het oplossen van vragen.

Gr. Wietze en Vincent Vos

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 08, 2011 07:54

Bedankt voor de mooie riit

Wij deden als nieuwkomers voor het eerst mee en vonden het geweldig mooie omgeving mooi
opgezette rit.

Een stukje terug las ik over googlen ik ben het helemaal eens met de stelling geen hulpmiddelen
bij het oplossen van vragen.

Gr. Wietze en Vincent Vos
De praktijk is dat het al jaren gebeurt. Hulplijnen thuis en google op de telefoon/laptop zijn veel gebruikt. De oplossing is helaas dan ook zorgen dat je vragen stelt die niet op google te vinden zijn. Ja, dat is lastig als je er meer dan 20 moet stellen.

Wat tips voor de makers:

Fotovragen zijn meestal niet op google te vinden en weten de meeste puzzelaars redelijk goed "bezig" te houden. Het zijn niet mijn persoonlijk favoriete vragen, maar ze zijn altijd toe te voegen als je anders te weinig vragen hebt.

Het bouwjaar op een kerk bijvoorbeeld, kan afwijken van wat er op Google te vinden is, dat zijn ook leuke instinkers waar je strafpunten kan geven voor het antwoord wat op Google te vinden is. Op die manier leer je het mensen aardig af om antwoorden niet zelf te vinden. Stel de vraag "welk bouwjaar staat er op het gebouw tussen de pastorie en de begraafplaats" en niet "in welk jaar is de kerk gebouwd". Nog leuker is het als er een electriciteitshuisje staat inplaats van een kerk, natuurlijk. ;)

Probeer vragen zo te stellen dat iedereen de helft wel moet kunnen vinden, maar dat voor de andere helft echt zwaar gepuzzeld en gezocht moet worden. Niemand zit er op te wachten als bij de uitslag de hele top 10 maar 2 vragen verschil heeft van elkaar. Als je van te voren uitlegt dat je niet verwacht dat veel mensen alle antwoorden gaan vinden, zullen de "beginnelingen" zich daar op in kunnen stellen en zal je weinig klachten krijgen dat het onmogelijk of te moeilijk was. Je kunt voor deze moeilijkere vragen ook eerder met vragen komen die niet op Google te vinden zijn.

Maak desnoods zelf een vraag. Ronald en Seekle zijn hier nooit te beroerd voor geweest. :roll:

Wees streng in je beoordeling. Type- en spelfouten in bordjes staan meestal niet op Google. Juist daarmee kan je mensen onderscheiden die wel het antwoord zelf gevonden hebben. Wees dus creatief in welke bordjes je vragen over stelt. Waarschuw mensen wel dat je type- en spelfouten in antwoorden mee gaat tellen, anders krijg je daar weer gezeur over.

ebbr
Guru
Guru

di feb 08, 2011 09:00

Wizzman goede tips..er zijn er meer te verzinnen, ben hier een topic begonnen:http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=53376.

Kunnen we dit gezellighouden, deze rit had leuke en goede vraagelementen vond ik, mss is het ook een mind-set van de rijder.
4C Black Edition
Spider 3 2.0 QV

Melvivio
Full Member
Full Member

di feb 08, 2011 10:50

Ziet er mooi uit mannen!

Jullie hadden meer zon mogen hebben! maar het is droog gebleven!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~

Onno Alblas
Member
Member

di feb 08, 2011 13:03

Leuke rit gereden vandaag!, mooie opening van het jaar. Hoop dat iemand ergens nog foto's geschoten heeft, wij hebben er niet veel gemaakt! Was ook een beetje een vuurdoop van de 145 van mijn vriendin en die heeft zich prima gehouden vandaag, gelukkig geen bijzonderheden.

Afbeelding

Afbeelding
Haha, ook leuk maar nee dat waren we niet, een bordeaux rode 145 met vlag raambandje op de voorruit!.
Hoe langer je naar een alfa kijk hoe mooier die wordt.
Nu: 33 SW 1.4 1994
Gehad: Alfetta, 2x Alfa 155,156, 145, 33.
Niet alfa gehad: Peugeot 205, Renaul Clio rsi

Alfamaf
Member
Member

di feb 08, 2011 13:30

Wij reden met onze rode GTV bij het pannenkoekenhuis even achter jullie aan, maar wat een gaaf uitlaat systeem heb je op die 166 :wink:

Zaten trouwens leuke verwarrende dingen in de rit, rondje om de kerk en andere plekken waar je elkaar weer tegen kwam...

@Dinky, ik heb nog wel wat ideeën zal dat buiten dit 'fraaie rit' topic om doen.
Lekker geluidje is dat hè ?! :-({|=
Gerben
Alfamaf
Registerleider 166-register
166 3.0 V6 24v Sportronic
Afbeelding

Berlina155
Newbie
Newbie

di feb 08, 2011 18:39

Het was inderdaad een leuke rit. Heeft iemand de juiste antwoorden genoteerd ?

Klaas Jan
Member
Member

di feb 08, 2011 20:36

Het is jullie gelukt Aukje en Bart, en Pieter natuurlijk ook.

Jammer dat ik de rit moest missen, uit de positieve reakties begrijp ik dat het een succes was.
En gelukkig was het water in de Maas weer gezakt en kon je gewoon met het pontje over.

Nu maar hopen dat de samen met jullie georganiseerde 156 registerdag net zo,n succes gaat worden.

Groeten Klaas Jan
Met vriendelijke groeten Klaas Jan ter Stege
Lid evenementen commissie

Terug naar “Evenementen”