Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

RE: Krijg ik nu wel of geen boete..??

wo sep 14, 2011 12:13

Net voor de grens tussen Idaho en Wyoming: flitsende rode en blauwe leds, om en om knipperende koplampen in de binnenspiegel, een kort WIIEEEWW van de sirene. Beelden van 'de politie op je hielen' speelden mij even door het hoofd toen ik de '73er Giulia naar de kant stuurde. Uit de volvette Dodge 4x4 met ram-beugels voorop stapte een jonger officer (met gezond postuur overigens), die omzichtig strak langs de auto liep, in het spiegeltje kijkend of ik geen rare dingen uithaalde. Waarom ik 64 reed in een 55 mph zone? Euh, sorry, niet op gelet... Well, slow down please and have a nice day.
Buitenlanders krijgen zelden een bekeuring omdat het veel te veel gedoe is om te incasseren als die niet betaald wordt (direct aftikken bij de verbalisant is er niet meer bij), maar ik moet bekennen dat ik 'm toch wel even kneep ;) Niet op de borden gelet dus en ik dacht even dat het zelfs een 40 mph zone was.

Afbeelding

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Krijg ik nu wel of geen boete..??

do sep 15, 2011 00:36

Ik wel een keer, op de "aankondiging van beschikking" die ik onder m'n ruitenwisser terug vond toen ik geparkeerd stond in een vergunninghoudersgebied. Stond bij merk Magirus Deutz i.p.v. Mazda :needcoffee:

Braaf de beschikking afgewacht, daarna bezwaar aangetekend met de bewering dat ik er niet geweest was. Of het aan de onjuiste merknaam lag weet ik niet, maar het bezwaar werd toegekend.
Maar dan heb je dus wel een valse verklaring afgelegd, je was er wel geweest. Nu is dit zo'n domme fout en levert de actie geen gevaar op dat ik er wel in kan komen dat je bezwaar maakt, maar dan liever wel op grond van die fout en niet wat anders gaan verklaren.
Mja is een keuze. Anders komen ze met de reactie van je was er wel, want je hebt het bonnetje (beschikking liep via het CJIB en daar staat immers geen merknaam op), dus je stond nog steeds fout geparkeerd, dus dokken maar.

Ach ze zullen zelf ook wel door hebben gehad waar het probleem zat, Mazda is alfabetisch gezien niet het eerste merk onder de M in het palmtopje, zitten er nog een paar voor :lol:
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

do sep 15, 2011 18:05

Buitenlanders krijgen zelden een bekeuring
80MPH in 55MPH zone op de Bay Bridge = preek van agent + boete van 400USD + verplichte verkeerscursus. En terecht ook. Ik denderde tweemaal daags te hard over dat ding.

Was je in Yellowstone Hans?

Dinky Boy
Miniaturista

do sep 15, 2011 21:04

Was je in Yellowstone Hans?
Yep, alleen veeel te kort.

bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: YouTube

do sep 15, 2011 21:31

:D nooit betaald, ik dacht laat ze eerst maar eens een herinnering sturen, die kwam niet.
Was mijn profiel foto op linkedin (nu opgezegd), 2 nullen bij het bedrag erbij geshopped, de snelheid, ech wel!
Afbeelding
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Chevron
Newbie
Newbie

do sep 15, 2011 22:18

Ehhh, dan even heel wat anders...
Alcohol en verkeer gaan niet samen dat voorop gesteld!

Maar het volgende,
Ik was bij een kameraad even op visite om even kort een bakkie (koffie) te doen.
Ik wil vertrekken en ik heb problemen met de auto, de kans dat ik met die auto daar weg zou komen was erg klein.
Mijn vrouwtje gebeld of ze me na haar werktijd op wou komen halen, ik was aardig uit de buurt van huis en de WW staat op haar naam..
Lekker een paar biertjes gevat met mijn maatje in de tussentijd want ik hoefde toch niet te rijden.
Na verloop van tijd zijn we toch maar eens gaan kijken wat er nou aan de hand kon zijn, toen wij bezig waren (met een biertje in de hand)
Kwam er Politie omdat er een dronken Pool zich ernstig aan het misdragen was, opzich voor mij nog geen enkel probleem.
We hebben zelfs de dames van de Politie nog geholpen om hem naar hun Politie auto te brengen, in eerste instantie geen probleem meer met de dronken Pool.
Echter kort daarna escaleerde dit tussen de Pool en de dames van de Politie, dus die riepen versterking in.
Ehh, nou die kwam....
Als eerste werd ik aangehouden omdat ik met een blikje bier (met open deur en geen gordel om) achter het stuur zat om te proberen de auto te starten.
Ik reed helemaal niet en was dat ook helemaal niet van plan (ook al had dat wel mogelijk geweest)
Vervolg was dat ik mee mocht naar het buro en idd dus moest blazen.
Uiteraard was dat dus te veel en kreeg ik een rijverbod.
Nu moet ik voorkomen omdat ik een voertuig zou hebben bestuurd onder invloed, maar ik heb helemaal geen voertuig bestuurd!
En was dat ook helemaal niet van plan.
Nou begin ik me toch zorgen te maken wat de rechter hier van zou gaan vinden....

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 15, 2011 22:28

Het lijkt mij dat er geen probleem zou moeten zijn, want je hebt niet onder de invloed van alcohol aan het verkeer deelgenomen. Je mag toch ook zonder handsfree-set in de auto bellen, als je op de bestuurdersstoel van een correct geparkeerde auto zit, of heb ik het nou bij het verkeerde eind? Pas als je de auto zou starten en je ermee in het verkeer zou begeven zou je in overtreding zijn, toch?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Chevron
Newbie
Newbie

do sep 15, 2011 22:39

Stond idd correct geparkeerd, motor liep ook op dat moment.
Echter niet meer dan stationair, meer kon die niet want de LMM was ontploft.
Rijdbaarheid was dus geen sprake van.
Ik ga het zien, moet 4 oktober voorkomen....
Ik heb iig 2 getuigen, hopen dat dat de rechter kan overtuigen...

Dinky Boy
Miniaturista

do sep 15, 2011 23:14

Je mag toch ook zonder handsfree-set in de auto bellen, als je op de bestuurdersstoel van een correct geparkeerde auto zit, of heb ik het nou bij het verkeerde eind?
Dat ligt net iets anders. Als je voor het rode licht staat te wachten (en dan ben je toch echt verkeersdeelnemer) mag je best handheld bellen. Het mag alleen niet rijdend.

Met een flinke slok op in de stilstaande rij voor het verkeerslicht geeft geheid problemen als je wordt gesnapt.

Stond de auto op de rijweg, in een parkeervak of op eigen erf? Ik vraag me af of dat nog verschil uitmaakt voor het 'bestuurder' of 'verkeersdeelnemer' zijn.

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

do sep 15, 2011 23:38

Volgens mij is het zo dat als je de intentie hebt om aan het verkeer deel te gaan nemen (wat doorgaans inderdaad wel volgt op het starten van de motor, tot zover kan ik die agenten best volgen) ben je al in overtreding als je een slok op hebt. Aangezien jij duidelijk die intentie niet had (er kon immers, aantoonbaar, niet gereden worden met de auto) denk ik wel dat je een kans maakt.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Dinky Boy
Miniaturista

vr sep 16, 2011 00:49

Hoe serieus zou iemand van plan zijn aan het verkeer deel te nemen als hij onder de ogen van de politie met bier in de hand en de gordel los de motor start?

Of je moet wel héél erg dronken zijn Afbeelding :P

Dimpie
Member
Member

wo sep 21, 2011 13:12

Begint allemaal redelijk off-topic te raken hier, dus even terug naar mijn verhaal dan maar? Genoeg die er wel in geinteresseerd zijn denk ik..

N.a.v. een 2e brief die verstuurd is naar mijn thuisadres (met nogmaals het verzoek kenbaar te maken of ik de bestuurder wel of niet was), heb ik dan toch het formulier ingevuld en gemaild. Het verbaasd me echt dat ze daar zoveel moeite doen voor een relatief kleine overtreding.

In ieder geval, ik heb kenbaar gemaakt dat ik de bestuurder ben (valt niet te ontkennen) maar heb wel aangegeven dat ik me de bewuste overtreding niet kan herinneren. Dit heb ik in het engels gedaan, om toch enigzins te suggereren dat de Duitse taal niet helemaal mijn ding is.

Afijn, wat ik al zei, ze doen goed hun best. Ik heb het mailtje bijna 2 weken geleden verstuurd, en nu ligt er een aangetekende brief uit Duitsland op me te wachten bij het postkantoor.

Ik vrees nu wel het ergste... Word vervolgd.
Vloeken is aangeleerd.. Bidden toch ook?
- 155 2.5 V6
Gehad:
- 33 SW 1.7 IE
- 166 2.5 V6 24v
- 155 2.0 TS 16v Sport WB
- 166 3.0 V6 24v Sporttronic
- 146 Junior 1.6 TS

Afbeelding
Bellezza, Velocità e Passione

frankie
Full Member
Full Member

wo sep 21, 2011 16:50

Snel ophalen maar, we zitten allemaal in spanning te wachten! :wink:
Nu: Giulietta QV
Gehad: 33 1.7 IE, 33 16v, 145 QV, 147 JTD, 156 2.4 JTD, 147 GTA, 156 V6

www.clubalfaromeo.nl

Dimpie
Member
Member

wo sep 21, 2011 17:24

Word vrijdag of zaterdag..

Aangetekend = geen goed teken trouwens!
Vloeken is aangeleerd.. Bidden toch ook?
- 155 2.5 V6
Gehad:
- 33 SW 1.7 IE
- 166 2.5 V6 24v
- 155 2.0 TS 16v Sport WB
- 166 3.0 V6 24v Sporttronic
- 146 Junior 1.6 TS

Afbeelding
Bellezza, Velocità e Passione

Terug naar “Het Forum Café”