Buitenlanders krijgen zelden een bekeuring omdat het veel te veel gedoe is om te incasseren als die niet betaald wordt (direct aftikken bij de verbalisant is er niet meer bij), maar ik moet bekennen dat ik 'm toch wel even kneep
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Afbeelding](http://posterous.com/getfile/files.posterous.com/temp-2011-08-27/injgIDhCHgHAdeqFnDGbtGCHywtvrxpdwDuHhwngxarcCFohzBiaeixjxsyB/IMG_7409.jpg.scaled1000.jpg)
Mja is een keuze. Anders komen ze met de reactie van je was er wel, want je hebt het bonnetje (beschikking liep via het CJIB en daar staat immers geen merknaam op), dus je stond nog steeds fout geparkeerd, dus dokken maar.Maar dan heb je dus wel een valse verklaring afgelegd, je was er wel geweest. Nu is dit zo'n domme fout en levert de actie geen gevaar op dat ik er wel in kan komen dat je bezwaar maakt, maar dan liever wel op grond van die fout en niet wat anders gaan verklaren.Ik wel een keer, op de "aankondiging van beschikking" die ik onder m'n ruitenwisser terug vond toen ik geparkeerd stond in een vergunninghoudersgebied. Stond bij merk Magirus Deutz i.p.v. Mazda![]()
Braaf de beschikking afgewacht, daarna bezwaar aangetekend met de bewering dat ik er niet geweest was. Of het aan de onjuiste merknaam lag weet ik niet, maar het bezwaar werd toegekend.
80MPH in 55MPH zone op de Bay Bridge = preek van agent + boete van 400USD + verplichte verkeerscursus. En terecht ook. Ik denderde tweemaal daags te hard over dat ding.Buitenlanders krijgen zelden een bekeuring
Yep, alleen veeel te kort.Was je in Yellowstone Hans?
Dat ligt net iets anders. Als je voor het rode licht staat te wachten (en dan ben je toch echt verkeersdeelnemer) mag je best handheld bellen. Het mag alleen niet rijdend.Je mag toch ook zonder handsfree-set in de auto bellen, als je op de bestuurdersstoel van een correct geparkeerde auto zit, of heb ik het nou bij het verkeerde eind?