Zijn die duidelijk groter als het oude type monster?
Die vond ik namelijk veelste klein voor mijn lengte.
Een Tuono zit mij als gegoten maar idd. daarmee rijdt je nog makkelijk hard, beetje plat liggen en je rijdt zo 240!
Erwin,
Ik heb op een Tuono, Monster en StreeftFighter gereden.
Mijn lengte is 175 - 178 cm en ik pas perfect op een Monster en goed op een StreetFighter.
Een Tuono is visueel te groot voor mij.
Wat ik bedoel te schrijven is dat je een eenheid moet vormen met de motorfiets en direct naast mijn woning is een gebouw met een enorme spiegelwand.
Als ik op een Monster of Streetfighter erlangs rij, dan zit er balans in het plaatje.
Toen ik met de Tuono erlangs reeds toen was ik te klein voor de grote Tuono. Dat voelde ik ook toen ik op deze fiets reed.
Met andere woorden, pas je goed op een Tuono, dan zijn beide Duc's te klein voor je.
Ik neem aan dat je inmiddels ook wat ouder bent geworden en wat meer bewust bent van het gevaar van motorrijden.
Toen ik 18 was heb ik dingen gedaan, daar durf ik nu echt niet meer aan te denken. Nu ben ik uitermate voorzichtig en plaats ik mijzelf niet meer in een gevaarlijke situatie.
Dat betekent trouwens niet dat motorrijden een veilige bezigheid is. Bij elke rit maak ik nog steeds mee dat ik afgesneden word of bijna van achteren aangereden.
Wat mij betreft kun je gewoon weer rijden, maar gebruik je kneiter!
Koop een Tuono (zijn voor vriendelijk geld te kopen) en je hebt een fantastisch voorjaar.
Ook ben ik van mening dat een Streetfighter niet een fiets is om even opnieuw op te starten.
Bijna iedereen die ik ken met zo'n fiets (inclusief ikzelf) is een keer gevallen omdat het best een heftig fietsje is.
Wat Rock City duidelijk meldt is dat het ontbreken van een kuip tot meer bewustzijn van hoge snelheid leidt.
Dat is ook mijn keuze geweest toen ik de StreetFighter kocht ipv een SuperBike.
Maar weerhield mij trouwens niet om 230 (echt!) te rijden in Duitsland. Dan hang je dus echt aan je stuur.
Vergelijkbaar aan jezelf optrekken aan een stang en zo even een minuutje blijven hangen.
Vind je dit lekker? Dan is ook zo'n fiets nog te gevaarlijk.