Luigi is naar de sportschool geweest omdat zijn spiertjes st-t-t-toterden. Nu zij men bij d'n sportschool dat Luigi zichzelf ook kon voorzien van echte ballen, zonder er gelijk zo uit te zien!
Nou mensen, dat leek Luigi wel wat! Hij heeft dus maar een setje meegenomen. De ballen moeten alleen nog ingenomen worden.
Met andere woorden. De 1300 is leuk, hij maakt een leuk geluidje, alleen de snelheid die bij dat geluidje hoort is er niet bij. Nu heb ik al een tijdje een lekker 16v blokje liggen.
Het zou zonde zijn om deze de hele tijd te laten liggen tot ik er een doel voor heb. Met het oog hierop heb ik voor de vorige apk luigi al voorzien van een 16v subframe
(immers de aandrijfassen moesten vervangen worden, dus heb gelijk de hele mikmak eronder weggetrokken). Ik heb alles al liggen om de 16v om te bouwen naar carbs.
Nu alleen de tijd en ruimte nog!
En dat is het mooie, ik heb een garage toegewezen gekregen! Een flatje verderop met zat ruimte om te sleutelen. Tijd heb ik nu ook wat meer. Dus wat let me?
In het begin van het topic had ik gezegd luigi origineel te houden Een nobel streven dat ik al eens heb laten varen. Dit keer laat ik het ook weer varen. Waarom? Voor een groot deel omdat het mijn auto is, en ik er plezier van wil hebben als ik er in rijdt. Ten tweede is en zal een 1300 type 3 niet veel waard worden ben ik bang, en als ik hem nu laat taxeren wordt ik ook niet blij denk ik.
Het zit hem niet in de verkoopwaarde van de auto, meer in de waarde voor de verzekering en evt verkoop ooooit in de toekomst.
Dus... Als ik de sleutels van de garage heb gaat Luigi d'r in. Blok er uit, 16v er in. Ik heb al een electrische brandstofpomp gemonteerd (nog niet aangesloten) en veiligheidrelais liggen voor de aansturing.
Enige wat ik nog niet heb is een uitlaat. Tijdelijk knup ik de 8v pijp aan het 16v spruitstuk. Uitlaat zit ik nog wat over te twijfelen: Ik zit te denken aan een middendemper en einddemper van Powersprint (rvs) of misschien maatwerk bij die ene tent.. Als ik het kan vinden wil ik iig eerst gewoon met standaard 16v spul rondrijden. De trommels schreeuwen al luid zat
Dan nog het onderstel; de koni's zijn verkocht. Heb ik geen spijt van. Voor de voorzijde wil ik een setje van GAZ hebben en achter komen gerevalvde koni's. Verlaging is dmv een set die ik nog heb liggen. Achter moet dan slopel veren komen. Achter komt ook een verstelbare PH stang die ik nog van de sw heb en PU in de rubbers. Uiteraard worden dan de aanhechtingen aan de wagen verstevigd. Ik blijf eerst nog even met de 14" ronals rijden. Uiteindelijk moet er 15" op komen. Ik heb altijd met 16" gereden op de SW en een tijdje op deze, maar 15" staat origineler. Ik zoek dus een setje alessio's of ronals in 15", voorwaarde is dat de 284 remmen er in passen.
Voor de achterremmen heb ik een ideetje, dat lezen jullie zijnertijds wel
Enfin, eerst dus het blok, en daarna wel een keer het onderstel. Heb er allemaal geen haast mee.
Enne:
Iedeale basis om een 16v op carbs in te lepelen.
Je moet profeet worden oid