Gebruikersavatar
Jan M
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 578
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 19:02
Locatie: Ridderkerk

RE: V6 tafel

wo dec 19, 2012 20:14

Hoi Het-Licht,

Ik heb gisteravond bij Elogiov6 de 3.0 24v opgehaald voor een dergelijk projectje. Wil er geen schaamteloze kopie van maken maar het zal waarschijnlijk wel iets dergelijks worden goed voorbeeld doet goed volgen, heb er geen octrooi op hoor ben ik bang. Ga er denk wel kleine zwenkwieltjes onder maken wat het blok met krukas effe verkassen zit er in me uppie denk niet in goed idee, ik heb in de horizontale balk 2 gaten getapt M10 en de pootjes daar tegen aangelegd met moeren, als je wielen gebruikt krijg je een schuine belasting en zit er te weinig vlees in de balk denk ik ... Waarschijnlijk ga ik de buis die tussen de cilinders ligt ook terug plaatsen, oliefilter is ook wel een goeie. Ben nog niet uit over de waterpomp... moet je gewoon proberen
Hoe heb je het blok eigenlijk zo mooi schoon en glimmend gekregen ? Op hoe hoog ligt het blad eigenlijk ?
Moet je Martin een berichtje sturen, zie blad 2, 2e plaatje (MMoerkerken op 't forum) Zie blad 1, plaatje met maten.

Wij hebben het blok zo gekregen, zonder ander appendages er bij. Op de krukas zijn maar 2 van de 4 lagers geplaatst, wel de kappen, een beetje wiellagervet er op. In de drijfstangen is 1 lagerhelft geplaatst. Het gevolg is dat je de krukas gemakkelijk rond draait.

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: V6 tafel

wo dec 19, 2012 20:21

Dat zijn wel wat handige tips. De zwenkwieltjes hebben vaak een soort bodemplaatje die je met meerdere boutjes vast moet zetten dus met die schuine belasting zal het wel los lopen.

Gebruikersavatar
Stefan Elshout
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: ma jun 01, 2009 14:05

RE: V6 tafel

wo dec 19, 2012 22:58

Lekker bezig buurman :) Ziet er goed uit!
Nu nog een wijnrek van een v12 tegen de muur aan :wink:
Fulvia Coupé / 130 Coupé / Dino Coupé / 33 1.7IE / Thema 8.32

MMoerkerken
Newbie
Newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: za okt 08, 2011 13:57
Locatie: Ridderkerk

Re: RE: V6 tafel

vr dec 21, 2012 12:38

Ik heb gisteravond bij Elogiov6 de 3.0 24v opgehaald voor een dergelijk projectje. Wil er geen schaamteloze kopie van maken maar het zal waarschijnlijk wel iets dergelijks worden ben ik bang. Ga er denk wel kleine zwenkwieltjes onder maken wat het blok met krukas effe verkassen zit er in me uppie denk niet in... Waarschijnlijk ga ik de buis die tussen de cilinders ligt ook terug plaatsen, oliefilter is ook wel een goeie. Ben nog niet uit over de waterpomp...

Hoe heb je het blok eigenlijk zo mooi schoon en glimmend gekregen ? Op hoe hoog ligt het blad eigenlijk ?
Het klok schoonmaken is gedaan met industriële roetverwijderaar en daarna afgespoten met een warme hoge druk spuit. Daarmee was het ergste vuil eraf. Hierna heeft ie nog een nachtje in warmelucht oven gelegen op 150 graden, waardoor de laaste restjes olie uit liepen en dit is schoon gemaakt met montage/remmen reiniger.
De pasvlakken zijn schoon gemaakt met een slijptol en scotch bright pad, voor de het glimmende effect.
De zuigers, bussen en binnenkant zijn gestraald waarna de zuigers in de doorzichtige tectyl gezet zijn.

Terug naar “Projecten”