Zitpositie en ermee leren leven zal inderdaad van persoon tot persoon verschillen.
Wat iemand hier zei over verhoudingen van het lichaam kan ook kloppen. Heel wat mensen van mijn lengte passen redelijk vlot in modellen waar ik echt in opgespannen zit. (mijn 115 kg kan er ook aan doen, en neen, het zit niet in een toogzweer ofzo
)
Vind de reacties wel zéér interessant en ga toch eens een lijstje maken van de modellen waar meeste lange mensen unaniem goed in passen.
Ik heb mijn eerste stappen gezet in een 33, knieën wijd open (daar heb je plek voor in een 33) plek genoeg voor het stuur en handen, QV interieur erin (dat heeft de platste kussens, zat er in mijn geval beter in dan een recaro interieur) en de rails vooraan iets omhoog en achteraan plat op de grond.
Da's ondertussen 12 jaar geleden maar ik vond toen mijn 33 de übercoolste auto die er was (witte met zender-kit, mss nog bekend bij iemand).
Een mens raakt ondertussen wat gewend (164-156-camembert van de zaak) en nu de subaru legacy. Een echt ruimtebeest, ik kan mezelf echt perfect achter het stuur zetten en kan dan past er nog gewoon iemand van 2 meter achter me. Een luxe waar je rap aan went. (als daily heb ik soms ook echt moeite met een auto die ik uit passie koop, vind het zo jammer van die te zien verouderen, krasjes, steenslag etc... Heb dan moeite met het idee dat op een dag die auto toch weg moet)
Als ik nu terug in een 33 stap is dat toch weer even hard wennen en moet dat über-auto gevoel toch van ver opgerakeld worden. (ouder worden zeker?
)
Met de 75 turbo en de gtv6 schrok ik ook wat na al die jaren ruimte-luxe dat ik even wilde horen hoe andere lange mensen dat opgelost krijgen.
Het virus is zo sterk dat het moet en zal passen, en een alfa waar je echt nooit ofte nimmer in past, in mijn geval bv een oude spider (jammer, want heeft mijn hart gestolen of gtv916 zal ik jammer genoeg nooit kunnen rijden dus ook nooit 100% volhartig kunnen koesteren.
Daarom leuk een doorsnee verzameling op te kunnen stellen van alfa's die ik wel in overweging kan nemen buiten de 75 turbo en de GTV6 die ik nu heb.
(de SZ komt er toch ook vaak in voor, ik ga toch even moeten budgeteren me dunkt
Alle verdere reacties nog steeds van harte welkom en alvast bedankt voor de al gegeven reacties! Ik heb weer hoop!