GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: 7 april start DNRT Squadra Italia seizoen

zo mar 31, 2013 19:41

Pff... drie "paas"dagen gereserveerd voor sleutelen en geveld door enorme rugpijn wat zaterdagochtend als een donderslag bij heldere hemel insloeg, zonder dat ik ook maar iets bijzonders deed/had gedaan.. Ikke, die echt never-ever ooit wat heeft... Murphy !! You ***#&$^%$^&$* !!!!!!

Anyway, kiesjes op elkaar, meeste klussen geklaard en morgen alléén nog de komplete remmerij uit elkaar, schoonmaken, speciaal gemaakte "V-groef" seals erin en met zoonlief ontluchten. Als het goed is blijven de klauwen sahara-droog. Had al één klauw gedaan en het voelt als een tight-fit, zuigers niet meer te kantelen. Lijkt me dat het hoort, zo !? Heb zin om morgen (als alles goed gaat... <grijns> eens flink de loftrompet over jouw bedrijf te laten schallen, mister Hennie Langkamp !!!!!!

Dan nog alles ff nalopen/vastsnukken, binnenkant, bodem en motorruimte schoon en als toetje een paar emmers water over de Juul en (jawél !! die luchtweerstand...) in de was zetten. Met een beetje geluk staat ze morgen volgens planning klaar voor (op) de aanhanger en heb ik warempel een weekje voor een race "vrij" !!

Okee !!! Voor iedereen die nog twijfelt of 'ie "het haalt" : NATUURLIJK DOE JE DAT !!! : Wat André al zegt: rijden zál je. Als er iemand nog moet sleutelen én om een brug verlegen zit: ik ga ervan uit dat de Juul morgen eind van de dag klaar is en dan is mijn brug vrij/beschikbaar (Doetinchem !) voor iemand die zijn racer van de grond moet hebben en dan wellicht tóch mee kan rijden. Hoe meer zielen !!!!

Ciao, Emile
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

bralfa
Guru
Guru

Re: RE: 7 april start DNRT Squadra Italia seizoen

zo mar 31, 2013 21:19

Pff... drie "paas"dagen gereserveerd voor sleutelen en geveld door enorme rugpijn wat zaterdagochtend als een donderslag bij heldere hemel insloeg, zonder dat ik ook maar iets bijzonders deed/had gedaan.. Ikke, die echt never-ever ooit wat heeft... Murphy !! You ***#&$^%$^&$* !!!!!!

Anyway, kiesjes op elkaar, meeste klussen geklaard en morgen alléén nog de komplete remmerij uit elkaar, schoonmaken, speciaal gemaakte "V-groef" seals erin en met zoonlief ontluchten. Als het goed is blijven de klauwen sahara-droog. Had al één klauw gedaan en het voelt als een tight-fit, zuigers niet meer te kantelen. Lijkt me dat het hoort, zo !? Heb zin om morgen (als alles goed gaat... <grijns> eens flink de loftrompet over jouw bedrijf te laten schallen, mister Hennie Langkamp !!!!!!

Dan nog alles ff nalopen/vastsnukken, binnenkant, bodem en motorruimte schoon en als toetje een paar emmers water over de Juul en (jawél !! die luchtweerstand...) in de was zetten. Met een beetje geluk staat ze morgen volgens planning klaar voor (op) de aanhanger en heb ik warempel een weekje voor een race "vrij" !!

Okee !!! Voor iedereen die nog twijfelt of 'ie "het haalt" : NATUURLIJK DOE JE DAT !!! : Wat André al zegt: rijden zál je. Als er iemand nog moet sleutelen én om een brug verlegen zit: ik ga ervan uit dat de Juul morgen eind van de dag klaar is en dan is mijn brug vrij/beschikbaar (Doetinchem !) voor iemand die zijn racer van de grond moet hebben en dan wellicht tóch mee kan rijden. Hoe meer zielen !!!!

Ciao, Emile
Emile, vergeet niet een brandstofdruk regelaar te monteren!!!
Shut up and ride!

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mar 31, 2013 21:36

Moetdatég ? Heeft dat te maken met de Facet Red Top ? Ben er inmiddels achter dat dat ding maar in één tempo "doorduwt".. Heb nu alles nét "dicht" , en in telefonisch consult met DPT een soort van geconcludeerd dat het geen "must" is ? Wat is de catch, teveel druk op de vlotters/kamers/naalden ? Welke is dan een goede match met een Red Top en een 105'je ??

JC
Full Member
Full Member

zo mar 31, 2013 21:59

De standaard Fispa filter heeft een ingebouwde drukregelaar.
SCARB 6923.Tussen '85 en 2000. Alfetta 1600 GT, Bertone 2000 GTV, Sud 1500 TI, Giulietta 2L,Alfetta 2000 GTV, Alfetta GTV 6. Nu 2019 Giulia, Spider 2000 Veloce, 65 Giulia 1600 TI, Giulia street rod.

bralfa
Guru
Guru

ma apr 01, 2013 08:38

Moetdatég ? Heeft dat te maken met de Facet Red Top ? Ben er inmiddels achter dat dat ding maar in één tempo "doorduwt".. Heb nu alles nét "dicht" , en in telefonisch consult met DPT een soort van geconcludeerd dat het geen "must" is ? Wat is de catch, teveel druk op de vlotters/kamers/naalden ? Welke is dan een goede match met een Red Top en een 105'je ??
Het maakt geen biet uit welke low pressure pomp je plaatst. Gewoon wat JC zegt een originele regelaar er tussen. Heb je gelijk een extra filter voor je carbs zitten. Je hebt idd het risico dat je te veel druk op je carbs zet waardoor ze overstromen.
Shut up and ride!

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

ma apr 01, 2013 09:42

Heb ff zitten googelen/zoeken maar het ding niet gevonden... Nou ja, ik ben ook een man !! 8)

Wel een paar andere filters met drukregelaar (instelbaar) gevonden op de bekende Alfa site's (één of ander "King" filter !? ) . Even to the point voor zo'n goedwillende amateur als ik: ik heb mijn " oude" brandstofpomp (deze zag er inderdaad een beetje beduimeld uit..) vervangen door een nieuwe Facet Red Top. Deze pompt steeds met hetzelfde ritme, de oude zakte naar een soort van "stationair" zodra de leiding op druk was. Heb dus tot dusver met de oude pomp zonder drukregelaar gereden. Op de Red Top heb ik de Juul onlangs warmgedraaid, ging prima & nergens lekkage's.

De Red Top "doet" 0,53 bar. HOEVEEL DRUK MAG/MOET ER DAN OP EEN STEL DELLORTO'S ?? Oftewel wat "doet" een standaard Fispa filter dan ? En wie verkoopt deze ? Heb ook een stel instelbare regelaars gevonden tussen 0,1 en 0,35 bar, maar is dat dan "genoeg"? Zal echt met grote tegenzin "de zaag" zetten in mijn Goodridge leiding (zit nét zo mooi dicht/past nu allemaal zo goed...) maar wat moet dat moet ??? Wie heeft er ervaring met een Red Top zonder drukregelaar ?

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma apr 01, 2013 09:51

Bel dinsdag ff met Hans, die weet wel hoe en wat, is zijn dagelijks werk.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

ma apr 01, 2013 20:07

Ik kan het sein "BRAND MEESTER !!!" geven !!!!! Remmen vandaag gemonteerd en zo droog als de Sahara. Speciale seals, zie mijn topic "rempedaal perikelen".

De Juul is raceklaar !!!!!!! Alleen nog een rondje "alle bouten/moeren nalopen" en een emmertje sop erover. Ze moet nu toch wel een paar seconden sneller kunnen (blijft de vraag of ik dat ook kan... :mrgreen: ) : slicks, lichtgewicht draagarmen voor & achter, setje verse Bilstein's, koplamp/luchthappers naar carb en hoofdremcylinder, remdrukbegrenzer op de achterwielen, rolkooi hier & daar "vastgepikt" aan de carrosserie, en de stoel "op maat" gezet met een fris stuurtje & naafverlenger. Heb er ENORME zin in !!!!!!

Morgen even met FuelWizzard Hans bellen (goeie tip, Walter) en dan in alle rust op naar 7 april. Ik hoop op een propvol startveld !!
Laatst gewijzigd door GTA287PK op ma apr 01, 2013 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.

RoSolo
Member
Member

ma apr 01, 2013 20:11

Weg met die elektriek. Allemaal een lekkere 2 liter/180 PK dikke Nord met dubbele carburateurs !!!!!!

:driving:
Tja.... d ding op carbs loopt momenteel dus niet.... Zo maar weer een sessie er aan wagen...
We zitten weer op een lijn.......

De Jet heeft weer tekenen van leven gegeven! Het lijkt er dus op dat ik 7 april mijn debuut als rijder ga beleven in het SI...

Gezellig bas! mag nog wel even je computer laten zitten hoop ik :oops:
75 Racer te koop: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=12&t=72860" onclick="window.open(this.href);return false;

bralfa
Guru
Guru

di apr 02, 2013 07:37

Tja.... d ding op carbs loopt momenteel dus niet.... Zo maar weer een sessie er aan wagen...
We zitten weer op een lijn.......

De Jet heeft weer tekenen van leven gegeven! Het lijkt er dus op dat ik 7 april mijn debuut als rijder ga beleven in het SI...

Gezellig bas! mag nog wel even je computer laten zitten hoop ik :oops:
Rogier, dat ligt aan de rondetijden.... :jumping:
Shut up and ride!

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

di apr 02, 2013 12:44

Emile, vergeet niet een brandstofdruk regelaar te monteren!!![/quote]

Check !!! Sytec-Pro regelaar er tussen !! Carb's mogen/moeten 0,3 tot 0,35 bar brandstofdruk krijgen, dus de 0,53 bar (fabrieksopgave) van de Red Top is wat teveel van het goede. Wéér wat geleerd en bedankt voor de oplettendheid/tip !!!!

Jouke JS
Advanced Member
Advanced Member

di apr 02, 2013 23:10

Nou heren, als alles goed gaat as. zondag een rookie erbij. Kan er tenminste iemand de rode lantaarn vasthouden in de 75.
Groeten, Jouke.
59 Giulietta Sprint Veloce, 65 Giulia Sprint GTA, 66 Giulia Sprint, 69 GTA 1300, 69 GT Turbo, 71 1750 GTAm, 73 Giulia Super, 73 2000 GTV, 77 Alfetta GTV, 84 GTV 6 3.5 Savali, 87 75 Evo, 90 75 3.0 V6, 91 33 1.7 16V, 94 155 Q4 etc.

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

di apr 02, 2013 23:29

Welkom Jouke !! Leuk !! Maarree.. kennen wij elkaar van/via "Bimmer-Ruud" uit Reeuwijk ??

Ciao, Emile

bralfa
Guru
Guru

wo apr 03, 2013 07:40

Nou heren, als alles goed gaat as. zondag een rookie erbij. Kan er tenminste iemand de rode lantaarn vasthouden in de 75.
Groeten, Jouke.
Jouke, zullen we dat hand in hand doen dan? :lol:
Shut up and ride!

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

wo apr 03, 2013 09:05

Groeten, Jouke.
Leuk! Wordt nog druk met al die 75-ers :)
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Terug naar “Racen - Algemeen”