Gebruikersavatar
mark156
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 524
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 21:34

RE: Benzine damp in auto opgelost ! ..Erg Bizarre vondst !

ma okt 14, 2013 16:00

Herrie van de uitlaat zal wel meevallen, hoewel ik dat niet precies weet van de Q4 motor.. maar een GTV met een 2 ltr. V6 Turbo maakt met een sportpijp echt niet veel geluid.. Novitec laat zelfs de complete achterdemper vervallen... Ik denk dat het wel beter is om een andere uitlaat eronder te hangen, maar ik zou het dan ff anders doen; neem de originele achterdemper en wellicht een stuk middenpijp van een 2 ltr. V6 Turbo, en modificeer de rest van de uitlaat naar het blok door een wijdere downpipe (het eerste stuk uitlaat vanaf de turbo) en combineer dat met een sportkatalysator.. 'k weet niet hoe dat klinkt, maar ik denk wel dat dit het beste compromis gaat geven tussen geluid en flow. Als je een sportuitlaat achter een dikkere downpipe zet krijg je in ieder geval wel een beste hoeveelheid geluid, maar het is volgens mij in het algemeen wel zo dat de downpipe en de katalysator de zwaarste restrictie vormen voor de afvoer van uitlaatgassen, mits de uitlaatdempers wel qua flowrate gespecificeerd zijn voor een turbo-geladen motor. Een gemod. downpipe geeft in ieder geval al een véél betere respons in het lage midden-toerengebied.. maar aangezien deze motor nooit in de GTV is geleverd (voor zover ik weet..) zal je dan dus een downpipe op maat moeten laten maken, en dan kun je inderdaad wel bij EPS terecht..

Oeps.. staat er nu 2 keer...
Vróegàh;
Alfa 156 1.8TS Cosmo Blue Metallic 1999
Alfa 75 1.8Turbo IE Rosso 1986
Nu;
Alfa 33 1.4IE Blue Lord 1992 (''Tante Trees'')


Life is too short to drive boring cars 8)

Gebruikersavatar
hans2600
Full Member
Full Member
Berichten: 250
Lid geworden op: za jul 02, 2005 01:26
Locatie: Maarssen

RE: Benzine damp in auto opgelost ! ..Erg Bizarre vondst !

di okt 22, 2013 12:28

Heren,

Dat hele benzinedamp probleem heb ik ook in een 916 3.0v6 1997 je gast de auto uit het is niet te doen en het stopt ongeveer na 1km rijden.
|Het is al helemaal onderzocht door de garage, hele achterkant is onderzocht maar die vinden niks. wat zijn mijn opties om te zoeken v6 gericht???

Hans
Huidig:
Giulia super 1300 1972
147 1.6 2001
156 1.8 TI 2004 G3
Gehad:
GTV 3.0 24V 1998
166 2.5 V6 1999
155 1.8 1995
145 1.6 boxer 1996
75 3.0 V6 America 1988
Berlina 2000 1972
Alfetta 2000 1978
1750 GTV 1e serie 1968
2600 sprint 1966
145 1.4 TS 2000

Gebruikersavatar
Patrick GTV
Member
Member
Berichten: 101
Lid geworden op: di sep 10, 2013 20:23
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Benzine damp in auto opgelost ! ..Erg Bizarre vondst

di okt 22, 2013 18:49

Heren,

Dat hele benzinedamp probleem heb ik ook in een 916 3.0v6 1997 je gast de auto uit het is niet te doen en het stopt ongeveer na 1km rijden.
|Het is al helemaal onderzocht door de garage, hele achterkant is onderzocht maar die vinden niks. wat zijn mijn opties om te zoeken v6 gericht???

Hans

Hans

Zoals jij het verteld , geloof ik dat jij een lekkage heb , die door het rijdend verbruik wordt opgelost ;) ... maar durf het niet met zekerheid te zeggen .

Heel toevallig heb ik voor mezelf een oplossing gevonden , of het bij jou ook werkt durf ik niet te garanderen .
Omdat mijn tank(dop) teveel druk opbouwde , kwam er bij openen van de benzine dop een hele lange zware lange sisssssss uit ( damp) ..( 10 seconden ? )

Ik heb een klein dopje op de tankdop zitten ( waar het leertje over heen zit ) en die kan je er uit/ af halen .
hierdoor ontsnapt er wel wat druk naar buiten , maar niet noemens waardig ...ik doe na het rijden wel weer het dopje op de tank dop ;)
mijn tank bouwd nu minder druk op en kan nu gewoon met open ramen rijden zonder probleem .

:D

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3036
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: Benzine damp in auto opgelost ! ..Erg Bizarre vondst

di okt 22, 2013 19:47

Heel toevallig heb ik voor mezelf een oplossing gevonden , of het bij jou ook werkt durf ik niet te garanderen .
Ik denk dat jij wat meer "problemen", lees uitdagingen, hebt omdat je toch in een projectauto rijdt. :wink:

Er zit normaal gesproken een klepje wat de druk in je tank regelt ten opzichte van de atmosfeer.
Deze is verstopt of defect. Meestal loopt dit parallel aan de vulhasl of is er in de buurt te vinden.

Je zou er eens een werkplaats handboek op na moeten slaan om te zien hoe het zit.
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
Patrick GTV
Member
Member
Berichten: 101
Lid geworden op: di sep 10, 2013 20:23
Locatie: Rotterdam

RE: Benzine damp in auto opgelost ! ..Erg Bizarre vondst !

di okt 22, 2013 22:04

:D
Brul ik heb idd een hoop problemen/uitdagingen met deze auto .
Maar aan de andere hand is het dan wel weer een sport en erg leuke hobby om deze auto te rijden .
Hij heeft me afgelopen zaterdag netjes naar Antwerpen en omstreken gebracht zonder problemen .
vandaag naar Moerkapelle geweest bij JS Racing ivm een turbo circuit check . :lol:

Maar ik kan zo 5 Punten opnoemen die niet kloppen of mankementen vertonen aan mn inimini race auto :lol:
Dus als je een keer nix te doen heb Brul :blue_lol:

Btw dat Klepje die benzine druk regelt etc , eigenlijk het gehele circuit heeft Jacco nooit afgemaakt/aangesloten etc etc .
:wink:

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3036
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

RE: Benzine damp in auto opgelost ! ..Erg Bizarre vondst !

di okt 22, 2013 22:15

Zie daar je volgende project :lol: :lol:

Maar het hoeft niet zo te zijn met een lampredi :roll:
Ik heb ook zo mijn probleempjes gehad, maar ik vind het een uiterst betrouwbare motor die vraagt om gereden te worden 8)
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Terug naar “Algemene Technische vragen”