Vanochtend ben ik weer eens bij Rica de bank opgeweest voor een referentiemeting.
T.o.v. mijn vorige meting (tijdens meeting) heb ik wat zaken aan de inlaat gewijzigd (spruitstuk en airbox) en is er nieuwe software ingekomen met meer inspuiting in het middengebied.
Mijn verwachting was dus ook dat er in het middengebied flink wat koppel bijgekomen is.
Het resultaat viel zeker niet tegen met 238 pk engine power en 443 Nm koppel!
Persoonlijk had ik verwacht dat het vermogen gelijk was en het koppel ietsje hoger. Maar bovenin heb ik er 6 bonuspaardjes bijgekregen, ondanks dat er vanaf 4000 rpm niet meer wordt ingespoten.
Wel liep de EGT erg hoog op tijdens de run tot zelfs 1000°C. Daar moet echt aan gewerkt worden.
Dus de volgende stap: injectors, en daarmee de EGT 100°c lager krijgen en door de 240 pk barriere breken die niet meer zo ver weg is nu.