Wie in SI stookt per seizoen 9 mille aan banden op, en geeft een euro-mille uit voor een setje remblokken ??
In pure/volbloed cup-klasse's is er wat voor te zeggen (dwz eenheids-worst in banden en remblokken) maar als ik straks óók op m'n Supertje voorgekauwde yiang-tsaio-pang semi-slick rubber moet gaan monteren mét remblokken die niet bij mij en/of de Juul "passen" dan haak ik echt af & ga challenge rijden !
Ik vind de ultime charme van de huidige (SI) opzet dat je lekker volgens je eigen inzicht kunt aanklooien en uitproberen. Zoals het eigenlijk hoort in niet-cup verband. En ik ben ervan overtuigd dat deze regeltjes (gaan) doorvoeren naar/voor samenraapsel-klassen als SI dit de doodsteek voor lekker low-budget funracen wordt. Als ik een paar duizend piek zou (kunnen) besparen op banden/remblokken (terwijl ik dit er sowieso geen paar duizend piek aan uitgeef ???) en de rondetijden lopen op met een seconde of 5, of zelfs meer, lijkt mij er bijzonder weinig lol overblijven. Lekker, met een best aardig gefabriekte Juul Volvo géén Modena-tijden rijden..