Wie reed de 8:04 met de 4C op de Nordschleife?

Italiaan zonder reputatie maar woonachtig op de Ring
22%
14
Christian Danner
2%
1
Franz Engstler
3%
2
8%
5
Fabrizio Giovanardi
Geen stemmen
0
Ron Simons
11%
7
Giancarlo Fisichella
14%
9
Klaus Ludwig
2%
1
Vaste Ring tester van andere Nationaliteit
22%
14
Lars van 't Veer
17%
11

Totaal aantal stemmen: 64
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Alfa Romeo 4C: de targa komt er aan

ma feb 10, 2014 00:13

Op de TG-beelden vond ik de auto er geweldig uitzien. Veel mooier dan ik tot nog toe dacht dat-ie was. Toch maar eens in het echt gaan loeren dan.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Alfa Romeo 4C: de targa komt er aan

ma feb 10, 2014 13:08

Op de TG-beelden vond ik de auto er geweldig uitzien. Veel mooier dan ik tot nog toe dacht dat-ie was. Toch maar eens in het echt gaan loeren dan.
Waar is ie te zien dan Yuri?

Ik heb al gebeld en kan op afspraak langskomen. Dat ga ik zeker doen.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma feb 10, 2014 21:37

Dat moet ik dus gaan uitvogelen, waar ik eens rustig kan gaan koekeloeren. Gek genoeg heeft dat TG-item me oprecht hebberig gemaakt. Zodra iemand dan de eerste afschrijving voor zijn rekening heeft genomen... ik vind het wel wat als midlife-crisis-auto.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma feb 10, 2014 22:02

Dat moet ik dus gaan uitvogelen, waar ik eens rustig kan gaan koekeloeren. Gek genoeg heeft dat TG-item me oprecht hebberig gemaakt. Zodra iemand dan de eerste afschrijving voor zijn rekening heeft genomen... ik vind het wel wat als midlife-crisis-auto.
En dan zelf aan de gang met een knikkerbusje motip? :?

Ben m wezen bekijken in het louwman vorig jaar trouwens. Apparaat heeft, zelfs on static display in een museum, absoluut aantrekkingskracht en roept inderdaad een bepaald 'mot ik ook hebbe' gevoel op.

Dat wel.

Grtz,fRank

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma feb 10, 2014 22:16

En dan zelf aan de gang met een knikkerbusje motip? :?

Ben m wezen bekijken in het louwman vorig jaar trouwens. Apparaat heeft, zelfs on static display in een museum, absoluut aantrekkingskracht en roept inderdaad een bepaald 'mot ik ook hebbe' gevoel op.

Dat wel.

Grtz,fRank
Ach, dat soort 'net niet' details geven het ding ook een zekere onbeholpen charme. Ik houd van gemankeerde dingen.

bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: YouTube

ma feb 10, 2014 23:06

'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

di feb 11, 2014 10:57

Ik heb een dealer gevonden die bereid is om een afspraak te regelen voor een bezichtiging en een proefrit in de 4C.
Daar ga ik geen spoedafspraak van maken. Ik wil de 4C in mooi weer zien en rijden.
Ook heb ik begrepen dat het misschien wel een jaartje kan duren voordat de 4C verkocht kan worden.
Er wordt gesproken van lijsten met geïnteresseerden.

Tja, dat is dan weer het nadeel van een Carbon kuip. De productie aantallen zullen wel even laag blijven.
De kale prijs van een 4C bedraagt: €59.650,-
Waarschijnlijk zal de afschrijving van de 4C een ander verloop hebben dan de ander AR modellen.
Als de productieaantallen laag blijven zal de prijs misschien wel zakken maar zich snel op een (vrij hoge) vaste bodem zetten.
Bij flinke productie aantallen zal de prijs wel verder zakken. Maar hoeveel?

Als ik een aantal bijzondere wagen van AR bekijk:

De SZ was nieuw Fl 185.000,- (€90.000 +) Dat waren serieuze prijzen die in relatieve en absolute waarden flink zijn gezakt.
Het is trouwens niet juist om te zeggen dat de gemiddelde SZ ongeveer 60-65% is gezakt, Dat is veel meer omdat €90.000 uit 1990 veel meer is dan € 90.000 uit 2014.
De wagen wat toen ter tijd gruwelijk duur!

Kijk eens naar de 8C die was nieuw ongeveer €220.000. Ten opzichte van Ferrari en Lamborghini vrij laag geprijsd.
De gemiddelde waarde is nu ongeveer € 170.000. Absoluut € 60.000 lager, relatief gezien slechts een prijsdaling van 23 %.
Eerlijk gezegd zie ik ze al een tijdje ook niet verder dalen.

Als zo'n daling ook voor de veel goedkopere 4C zou gelden dan komt ie over een aantal jaar op de tweedehandsmarkt voor ong. € 45.000.-
Bij hogere productieaantallen zal de prijs hieronder vallen. Maar ik kan mij bijna niet voorstellen dat er een moment komt dat ie voor de helft van de nieuwprijs beschikbaar is.

De SZ en 8C zijn natuurlijk auto's waarvan een beperkt aantal zijn geproduceerd.
Maar de aantallen 4C komen ook niet in de buurt van de normale stalen AR's en de 4C is veel goedkoper dus zal de absolute waarde daling ook minder zijn.

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

di feb 11, 2014 17:48

Sinds gisteren staat er 'n Competizione rode(ex autosalon) in onze nieuwe showroom Antwerpseweg 84 - 2440 Geel (B), dat is tot we de witte ook ex. autosalon, toekrijgen die we dan mogen aankopen en houden (de Competizione rode keert dan terug naar FGAB) . Uiteraard is die niet te koop maar gaan we alle kopers er op termijn al eens mee laten proefrijden om het lange wachten te verzachten .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 11, 2014 20:19

Nu dacht ik ook niet meteen aan een 166-iaanse afschrijving hoor. Maar toch, als iemand de kinderziektes, terugroep/afstelacties, eerste krasjes en deukjes en ander nieuwe-auto-ongerief voor zijn of haar rekening wil nemen en daarbij, zeg, een kwart van de nieuwprijs voor overheeft - gaarne. Dan heeft de kalende plek op mijn kruin ook nog een jaartje of wat de tijd om het midlife-crisis-plaatje compleet te maken.

Ron Gta
Advanced Member
Advanced Member

vr feb 14, 2014 19:38

Ik heb er gisteren een rondje mee gereden op nat wegdek.
Je kan er heel hard mee gaan maar het is een nerveus ding, trickyer dan mijn racer.
Sound is verslavend!

B-lee
Guru
Guru
Contacteer: ICQ

za feb 15, 2014 00:09

Is Bart zen 4c al geleverd ???
:shock:
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

Ron Gta
Advanced Member
Advanced Member

za feb 15, 2014 10:08

Als alles goed gaat wordt die pas in december geleverd...

Coniglio
Full Member
Full Member

za feb 15, 2014 11:39

Ik heb er gisteren een rondje mee gereden op nat wegdek.
Je kan er heel hard mee gaan maar het is een nerveus ding, trickyer dan mijn racer.
Sound is verslavend!
Met welke heb je gereden? Launch edition, "normale" (of preserie?) perswagen van Alfa?

Heb gehoord van een Duitse eigenaar dat zijn Launch Edition anders reed dan de perswagen waar hij in Italie mee mocht rijden : snellere versnellingswissel, betere vermogensspreiding en een prettiger rijdende voorkant, zo schijnt. Heel subjectief allemaal natuurlijk. Volg een journalist (een van de betere, niet zo'n Clarkson na-aper) op twitter en die valt om van verbazing over het verschil in afstelling nu hij de 4C voor een tweede keer kan rijden. Eerste keer was een perswagen in Balocco, geen idee wat het nu was. Er schijnt dus hier of daar toch enig verschil in afstelling te zitten.
I nostri sogni sono sempre presenti.

Coniglio
Full Member
Full Member

za feb 15, 2014 11:45

Er is blijkbaar al een Belgische LE gespot in West-Vlaanderen (en congrats btw :) ). Iemand van hier?

Bestelling geplaatst maar vraag me af hoe dat zit met verzekering en alarm. Soms wordt er gesteld dat een VV2 / IA2 alarm nodig is. Dat heb ik dus niet aangevinkt op de optielijst (gruwelijke ervaringen met alarm op mijn 75 destijds). Vraag me af of het noodzakelijk gaat zijn, iemand ervaring? Best wel een smak geld voor iets dat niet aan de rij-ervaring toevoegt lijkt me, dus als ik het kan mijden...
I nostri sogni sono sempre presenti.

Ron Gta
Advanced Member
Advanced Member

za feb 15, 2014 14:31

Het was de Italiaanse perswagen.
Vandaag staat er een witte op de beurs in Flanders Expo in Gent.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”