Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

Carburateur rubbers voor TS?

di sep 27, 2005 00:32

Afbeelding

Stel je plaatst zo iets op je TS-blok en wenst hier carburateurs aan te hangen. Gebruik je dan inlaatrubbers zoals bij een "klassieke" opstelling of zou het erg veel kwaad kunnen om de carbs direct aan het blok te hangen? Vooral de inbouwdiepte vanaf het blok maakt dat de afstand zo kort mogelijk moet zijn dus liever geen rubbers. Graag een welles / nietes verhaal met motivatie! :wink:
Dirk - Giulia2000TS

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Carburateur rubbers voor TS?

di sep 27, 2005 08:08

Hmm, waar heb je dat nu weer vandaan =P~

Een belangrijk ding is het voorkomen van warmteoverdracht. Met een dikke pakking moet het dus ook prima kunnen. Je brengt echter wel meer trillingen over naar je vlotterkamer dus regelmatige inspectie daarvan is gewenst. Ook zou ik een carburateursteun aanbrengen, anders worden alle krachten, en die worden dus niet gedempt door rubbers, overgebracht op je inlaatbuizen. gezien het feit dat dat gietwerk is vraag ik me af of ze dat op de lange duur volhouden. Ook is het de vraag of de rubbers er so-wie-so al oppassen. Vergeet niet dat de boutbevestigingen van een carburateurrubber ten opzichte van elkaar een kleine hoekverdraaiing hebben, waarmee je meteen een sluitend antwoord hebt of de rubbers er wel tussen passen.

Ik vraag mij echter af of dit allemaal wel in je juul past.
Ik heb het idee, maar ook niet meer dan dat, dat dit spruitstuk meer inbouwruimte vraagt dan je huidige inlaat met rubbers samen. Ik weet dit dus niet zeker, maar als ik het zo bekijk. :-k

Is dit een 45-er spruitstuk Dirk??

Als je je oude inlaat even mooi "Flowt" haal je trouwens geen voordeel uit dit spruitstuk hoor en hou je heel veel centjes over. :wink:
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op di sep 27, 2005 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

di sep 27, 2005 09:27

Volgens mij worden er (zoals @@ al schreef) teveel trillingen doorgegeven aan je carbs.
ook met carb.steun zou je nog teveel trillingen hebben.. de carbs.steun moet ook weer in een rubber zitten en aan t blok vast.

Ik vrees dat je bij montage zonder rubbers na enige tijd een aantal gescheurde onderdelen hebt......
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

juultje
Guru
Guru

di sep 27, 2005 09:44

Je kunt er een smalle rubber ring tussen plaatsen ik heb ook alu inlaat"rubber" voor de 105 liggen die al jaren zonder problemen gebruikt zijn. Wel in combinatie met carb-steun.

Volgens mij is dit spruitstukje speciaal voor de 105 gemaakt door alfaholics (of niet Dirk)

kroehlur

di sep 27, 2005 10:35

Afbeelding

Zo toch?

Hier iig zonder rubbers gemonteerd. (en idd van Alfaholics).

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

di sep 27, 2005 10:46

Ziet er wel errug goed uit =P~
Hebbuh
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di sep 27, 2005 11:09

Kijk maar eens op de site van alfaholics. leuke GTA replica, en erg veel leuke tuningspullen voor 105 serie..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Carburateur rubbers voor TS?

di sep 27, 2005 13:41

Zo toch?
Hier iig zonder rubbers gemonteerd. (en idd van Alfaholics).
Dit is wel erg appart! :o Digitale ontsteking en een gasplepsensor, maar wel Carb's! :o :-k
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Carburateur rubbers voor TS?

di sep 27, 2005 13:41

Je kunt er een smalle rubber ring tussen plaatsen ik heb ook alu inlaat"rubber" voor de 105 liggen die al jaren zonder problemen gebruikt zijn. Wel in combinatie met carb-steun.

Volgens mij is dit spruitstukje speciaal voor de 105 gemaakt door alfaholics (of niet Dirk)
Ok, die rubberring lijkt me wel wat. De carbsteun is zeker de bedoeling. Door de samcoslang die nu de verbinding maakt is er ook al een vrijwel starre verbinding dus kapot trillen van de carbs zal wel meevallen denk ik. Wat misschien wel speelt is het overdragen van hitte. Dit plaatje is van EBspares en ik wil dus zelf iets knutselen wat hier op gaat lijken maar in het geheel net even iets mooier is. Ik ben van plan een hitteschild/airbox te maken a la Giulia555. En dat dus te combineren met de juiste ophanging, een stevige bevestiging en uiteraard een fraai uiterlijk... Daarnaast is de hartafstand tussen de 2e en 3e cilinder iets groter bij injectie in vergelijk tot carbs dus dat wil ik gelijk compenseren.

@AA, flowen en ietsje groter maken is wel het plan. 45mm? Geen idee..... U hoort nog van ons. :wink:

Ik moet wel zeggen dat na de rallydagen van laatst ik altijd wel 1 samcoslang heb die iets los loopt. Dat komt voornamelijk door het sscheef staan ivm het verschil zoals hierboven omschreven.
Dirk - Giulia2000TS

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

di sep 27, 2005 13:56

Dirk,

Als ik naar de foto bovenaan kijk krijg ik toch het gevoel dat de kelken wat lang zijn, misschien wel doelbewust afstand gehouden om de carbs niet te dichtbij te krijgen?
Temperatuurkwestie bij de niet-rubber-constructie?

Anders had men het spruitstuk toch nog korter kunnen maken?? :?:

Zeker goede oplossing! Geen sprake van Quantumkorting Dirk? doe ik mee! :thumbs:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

di sep 27, 2005 14:03

Precies, het kan zeker korter! Maar dat is niet wat ik wil. Maar mocht het nodig zijn om rubbers te compenseren dan kan dat zeker. Daar is de ruimte voor. Deze oplossing maakt overigens wel dat je niet het originele luchtfilterhuisonderbakje (...) meer kan gebruiken. Maar dat is niet erg.

Quantumkorting? Zoveel ga ik zeker niet maken en het gewenste kortingspercentage zal daarbij uiteraard van te voren opgegeven moeten worden. Kan ik het namelijk weer bij de prijs optellen! Ik denk dat ik er 1 of 2 of 3 maak ofzo. Zeker geen aantallen. Zal daarna wel meer een malletje worden voor forumgebruik.
Dirk - Giulia2000TS

juultje
Guru
Guru

di sep 27, 2005 14:42

Als je nog een origineel spruitstuk nog hebt om met het TS ding te combineren tot de juiste combi heb ik er nog wel een voor je. Ga je ze gieten ?

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

di sep 27, 2005 14:49

PB! Ik ga niet gieten. Zoek nog iemand die voor weinig wat kan watersnijden ofzo...
Dirk - Giulia2000TS

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

di sep 27, 2005 16:37

Ik ga niet gieten. Zoek nog iemand die voor weinig wat kan watersnijden ofzo...
Ja, die ken ik! Maar nog andere mogelijkheden voor bodemprijzen....Tis alleen in Polen...aangezien ik daar nogal wel eens kom kan het na het maken van een goed type zeker rendabel zijn.... :idea:

Trouwens: Patje1100 heeft sinds vorig weekend ook zo'n spruitstuk en vast interesse...
Heb er zelf ook nog wat...
Interessant als dit voor beduidend minder kan als die van Alfaholics :wink:

Ik vind die MOCAL kast ook wel interessant - iemand bekend met de werking daarvan?

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 08, 2005 10:54

Wat verder gekomen Dirk? :roll:

ALFACENTRO