HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

Re: RE: 31 juli: wie gaat er rijden?

di jul 22, 2014 10:48

wat doe je op SS dan met de uursrace?
stoeltje verhuren aan tweede rijder?
Weet ik nog niet, vorig jaar heb ik die gewoon niet gereden.
Ik ga mijn auto in elk geval niet uitlenen nee.

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: 31 juli: wie gaat er rijden?

di jul 22, 2014 11:10

Je hebt nog een maand om in shape te komen. Een uurtje racen is te doen. De avond ervoor rustig aan met de biertjes in de Challenge tent, pasta eten en isotone drankjes. Bij de pitstop ook weer drinken en voor de rest gewoon op je tanden bijten. Jeroen Bleekemolen reed 13 uur in Le Mans, dus... ;)
Laatst gewijzigd door Pietro Originale op di jul 22, 2014 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di jul 22, 2014 11:11

Ja, en anders stop je ermee op het moment dat je het zat bent. Beter dan helemaal niet rijden.

Gr
DJ

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

di jul 22, 2014 12:46

Een uurtje is zéér goed te doen, zeker als je Pieter's wijze woorden in acht neemt. Ik heb in 2002 totáál onvoorbereid ( ik kon "ineens" meedoen) een 24-uurs gereden op de Nordschleife, (okee, de 156 had stuurbekrachtiging..) stints van twéé uur, van te voren acht je zoiets onmogelijk, eenmaal in de auto is dit op de adrenaline toch wel een soort van easy. En géén commentaar in de trant van "toen was je 12 jaar jonger" oid !!!!

Om je een punt van houvast te bieden André, ik was toen net 40.. :wink:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice

di jul 22, 2014 13:25

Is idd ook een optie, stoppen als het niet meer gaat, of als de tank leeg is :wink:

Niels
Guru
Guru

di jul 22, 2014 17:27

Ben je al ZO oud dan Emile :lol: :lol:
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

di jul 22, 2014 17:47

Zowel ik als m'n racert een slordige twee keer het aantal "dienstjaren" op de teller als jij & jouw racert, en toch scheelt het in tempo eigenlijk he-le-maal niks... Je zou voor de lol eens een stel semi-straat Bilsteins onder je 155 moeten zetten, en iets van 25 PK downtunen, dan ben je gezien vriend ! Denk daar maar eens over na... :blue_lol:

koopt een staatslot en zoekt de telefoonnummers op van Henkie Thuis & Formula GT..

Niels
Guru
Guru

di jul 22, 2014 19:40

Ik heb ook maar een ''gewoon'' setjes dempers hoor ;) :P

Maaruh, die 25PK winst zegt al helemaal nix! Mijn auto is waarschijnlijk een paar honderd kilo zwaarder en alle tijden op oude banden gereden :P ;) Met andere woorden, je moet gewoon zelf doorvlammen :P Voorlopig eerst maar Hans z'n tijd rijden, dan moet je op mijne concenteren :P Whahahaa. Ik vindt 30+ sec in een race van 10 ronden niet nix eigenlijk :P

Ik ga em hopenlijk op SSAR weer aanscherpen 8)
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo jul 23, 2014 19:51

Ik weet het niet hoor, maar wie rijdt er nu wel op nieuwe banden?

Wat betreft een eventuele BBQ, wie doet er mee?
Ik stel voor dat iedereen die meedoet zelf wat meeneemt?

Niels
Guru
Guru

wo jul 23, 2014 21:03

Emile en Hans hebben beide hun top tijd op nieuw gereden of iig heel vers (Zelf nieuw gekocht ;))

Mijn snelste cpz tijd (2.01) is gereden op banden uit 2011 Clio Cup! (Die hun weggooien ;)) In de Challenge rijden dr meer op nieuwe als op oude banden ;) Zo gek is dat dus niet ;)

SSAR ga ik ook wat versers proberen, mits geen regen uiteraard :lol:
- Jeremy Clarkson

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jul 23, 2014 21:40

Bij de uursrace komt, in ieder geval bij mij, de dip na de pitstop. Kon ik laatste keer dat ik reed prima oplossen trouwens. Zelfs met alleen uitrijden in je eigen ritme kan je al best leuke klassering halen.
Heb wel eens een 6 uurs kartrace gedaan, hele dag regen ook nog...wel met 5 andere rijders, dus per saldo uur per man, in twee keer half uur gepland.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: 31 juli: wie gaat er rijden?

do jul 24, 2014 09:50

Emile en Hans hebben beide hun top tijd op nieuw gereden of iig heel vers (Zelf nieuw gekocht ;))

Mijn snelste cpz tijd (2.01) is gereden op banden uit 2011 Clio Cup! (Die hun weggooien ;)) In de Challenge rijden dr meer op nieuwe als op oude banden ;) Zo gek is dat dus niet ;)

SSAR ga ik ook wat versers proberen, mits geen regen uiteraard :lol:
Redelijk vers. 2.04 tijdens de eerste race van dit seizoen, op de bandjes (Kumho 700) die ik nieuw had gekocht voor het super race weekend in augustus vorig jaar. voor het komende SRW ga ik een setje gebruikte Dunlops proberen. Ik heb tot dusver alleen met (nieuwe) Kumho's gereden (dit is mijn tweede set, ik ga ze oproken op het Spettacolo), het valt me echt mee hoe lang je er fatsoenlijk op kunt blijven rijden. Los van grip (het afbouwen ervan dan): als je ze regelmatig strategisch wisselt van voor-achter-links-rechts durf ik hardop te zeggen dat je er een vol (!) seizoen mee kunt rijden ! Van de band die het meest geleden heeft zijn de slijt indicatoren nog goed zichtbaar. Ik zou graag eens een hagelnieuwe set Michelins proberen, maar dat wordt me financieel te wild. Daarbij dient te worden opgemerkt dat ik met alle liefde voor élke race een setje nieuwe Michelins zou kopen, als dit een "must" zou zijn om de "in grote getale mee-concurrerende concurrentie" net voor te kunnen blijven en zodoende mijn geliefde bekertje nog een jaar te kunnen behouden ! In de hitte van continu mega-strijd op het scherpst van de snede (zonder ook maar een krasje op een auto, wat mij betreft) is 8 mille banden een small price to pay, bij wijze van spreken..<grijns>

zóóóó graag wil ik dat IEDEREEN die een racert heeft MEEDOET !!!!!!
Laatst gewijzigd door GTA287PK op zo jul 27, 2014 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels
Guru
Guru

do jul 24, 2014 09:59

De 155 doet het ook uitstekend op gebruikte banden hoor, daar klaag ik ook niet over. Erg constant en toch snelle tijden!

Lars had op Spa ook nieuwe Kumho's, was die ook erg over te spreken.

Helaas zijn banden de grootste kosten, als ik het zou kunnen zou ik ook het liefste altijd nieuwe michelins gebruiken, maar dat wordt idd ook voor mij te gek ;) hahha
- Jeremy Clarkson

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jul 27, 2014 12:46

Volgende poging.... Wat mij nog niet eens eerder opgevallen: we hebben wel weer 3 (DRIE !!!) races hoor ! Ga nu eens uitrekenen wat je dan per ronde/per km betaalt ?? Goedkoper EN leuker kun je echt geen vakantie houden hoor ! Duss... doe je gezins/familie vakantiebudget een plezier EN GA RIJDEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Je knapt er van op, bent weer een betere/gezelliger echtgenoot/huisgenoot/collega enzovoort enzoverder.

Daarnaast zijn er ideale omstandigheden voor wat oudere banden/remblokken/vermoeide motoren/vermoeide rijders: ideale luchtvochtigheid, longitudinale fluxrotatie's, adaptief asfalt, pro- en reactieve aardstralen. Voor degenen die mij niet op mijn woord geloven, kijk maar eens op http://www.doenounietmoeilijkgagenietenvoorweinigendoejezelfenandereneengrootplezier.nl .

Nou, tot de 31'ste iedereen. IEDEREEN ! ÁLLEMAAL, DUS !!! EVEN IN GROTE LETTERS ZODAT ZELFS DE EVENGEENBRILOFLENZENDRAGERS DIE DAT NORMAAL WÉL DOEN HET OOK KUNNEN LEZEN !!!

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma jul 28, 2014 20:53

Die link werkt niet :cry:

Terug naar “Racen - Algemeen”