Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: Vragen over het forum

do sep 11, 2014 07:53

De zoekfunctie werkt niet goed. Bijvoorbeeld met deze zoekopdracht worden van dit topic alleen de reacties van vandaag gevonden.
Hier ook nog maar even bijzetten: via het zoekveldje rechts bovenin vind je wel alles. En nu ik nog eens goed in dat andere zoekveldje kijk, zie ik daar staan "Doorzoek dit onderv". De rest van "onderwerp" past er niet meer in. Op een forumpagina (als je bijvoorbeeld "Gespot" opent) staat er in datzelfde veldje "doorzoek dit forum". Hmm, handig dat het kan, maar nogal verwarrend dat de precieze functie van dat zoekveldje alleen uit de vooringevulde en half zichtbare tekst is af te leiden.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

do sep 11, 2014 08:36

Nou, er is wel meer mis met de zoekfunctie want ik heb me gisteren wezenloos lopen zoeken naar het origiele Alfetta Automatico voorstel topic en dat was op alle maneren onvindbaar... zowel rechtsboven, uitgebreid zoeken, doorzoek dit forum etc... gewoon onvindbaar...

@PM heeft het gevonden aan de hand van de datum tenaamstelling en zo chronologisch zoeken in het cafe...

Sinds er daar weer reacties in zijn komt het topic weer voor in de zoekresultaten... daar voor zeer beslist NIET. Index lijkt dus achter te lopen?

Bovendien was er een gezocht topic van mijn hand waarin dozijnen van reacties waren en duizenden views en daar kwam vele malen het woord automatico in voor maar die komt nog steeds niet voor in de resultaten...

Edit: via google is dat gezocht topic nog wel te vinden maar als je klikt is het geheel onvindbaar... verwijderd dus??????
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

do sep 11, 2014 13:16

Een nieuw privé-bericht wordt achtergehouden totdat ik handmatig ruimte maak in mijn inbox. Voorheen werden de oudste berichten automatisch verwijderd naarmate dat noodzakelijk was. Dat laatste vind ik persoonlijk handiger (ben niet zo van het opruimen :mrgreen: ).
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 11, 2014 21:52

We zijn nu een klein weekje verder en ik kan maar niet aan de nieuwe lay-out en kleuren wennen. Zowel op de laptop als op de smartphone is het voor mij niet handig, en al helemaal niet fraai (daarbij zij aangetekend dat ik nog nooit van het hebben van goede smaak beschuldigd ben). Het zet me nou niet bepaald aan om het 'forummen' weer wat actiever op te pakken, laat ik het zo maar zeggen.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo

vr sep 12, 2014 13:50

Het is voor mij nog steeds vloeken in de kerk, maar ik vind het allemaal erg onoverzichtelijk geworden. Ik wil hiermee niet de mensen voor de borst stoten die er zeer zeer veel vrije tijd in hebben gestoken en dat zij hun werk niet hebben gedaan, maar ik ben bang dat ik ga afhaken hier op het forum. Misschien draai ik nog wel bij, maar het is niet mijn ding op deze manier. Ik kijk normaal dagelijks erg vaak op het forum, maar ben de afgelopen week bijna niet meer actief geweest hier.
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982

database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

vr sep 12, 2014 18:58

Nou, er is wel meer mis met de zoekfunctie want ik heb me gisteren wezenloos lopen zoeken naar het origiele Alfetta Automatico voorstel topic en dat was op alle maneren onvindbaar... zowel rechtsboven, uitgebreid zoeken, doorzoek dit forum etc... gewoon onvindbaar...

@PM heeft het gevonden aan de hand van de datum tenaamstelling en zo chronologisch zoeken in het cafe...

Sinds er daar weer reacties in zijn komt het topic weer voor in de zoekresultaten... daar voor zeer beslist NIET. Index lijkt dus achter te lopen?

Bovendien was er een gezocht topic van mijn hand waarin dozijnen van reacties waren en duizenden views en daar kwam vele malen het woord automatico in voor maar die komt nog steeds niet voor in de resultaten...

Edit: via google is dat gezocht topic nog wel te vinden maar als je klikt is het geheel onvindbaar... verwijderd dus??????
Die google link maakt nog gebruik van de oude software en dat gaat niet werken met deze versie.
De zoekindex is inderdaad nog aan het opbouwen ......
[nerd]Is er geen mogelijkheid voor een 301 redirect?[/nerd]
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

ma sep 15, 2014 20:13

Tis wel erg rood ja, geef mij ook maar de oude lay-out. Maar dat kan ook komen omdat ik niet zo van veranderingen ben
Ik ook niet. Gráág de oude versie terug !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Melvivio
Full Member
Full Member

di sep 16, 2014 00:34

Ben ook nu een tijdje aan het browsen & geweest posten geweest, en dit zijn mijn opmerkingen.

Oude lay-out was overzichtelijker. Mede door de tekstindeling font en font-size zijn de kopjes minder duidelijk.
Userinfo links is fijner.

Als je een reactie plaats, dat je de vorige berichten boven het tekstvak ziet ipv eronder. En misschien een quickreply *dus geen losse uitgebreide teksteditor pagina*.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~

Stef33
Guru
Guru

di sep 16, 2014 10:21

User info links is inderdaad fijner. Ook minder fijn is de vaste(?) breedte van het forum. Op een beetje brede monitor gebruik je nog niet de helft, of je moet gaan inzoomen.

Verbetering: Invoegen van smilies gebeurt nu op de plaats van de cursor en niet aan het eind van je tekst zoals voorheen. Stuk handiger als je achteraf besluit een smilie in te voegen. :wink:

Wat ik wel lastig vind is dat de knopjes [!], [Citeer] en [PB] pas zichtbaar zijn als je ingelogd bent. In de oude situatie stonden die er altijd en werd om je login gevraagd als je er op drukte terwijl je niet ingelogd was. Nu moet je eerst inloggen om de knopjes zichtbaar te krijgen en ga je na inloggen terug naar het overzicht en moet je het topic weer opnieuw opzoeken.

De knop [plaats reactie] staat er wel altijd en die werkt wel als voorheen (dus vraagt om login indien nodig).

En voor degenen die postings op hun teller 'missen': Het lijkt mij dat dit komt door het verwijderen van oude advertenties, blijkbaar is de teller herberekend op basis van het daadwerkelijk aantal nog aanwezig postings. Dus als je teller erg veel gezakt is had je blijkbaar relatief veel oude advertenties (of reacties op oude advertenties) :biggrin:
Van mij mogen de advertenties wel iets langer blijven staan. N.a.v. een vraag zocht ik een een oude advertentie van mij waar nog niet alles van weg was, maar deze was al verdwenen.
Laatst gewijzigd door Stef33 op ma sep 22, 2014 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

di sep 16, 2014 10:56

Aanhakend bij het verwijderen van oude advertenties: vaak bevatten de reacties meer waardevolle informatie dan veel andere topics... ook bv over de historie van bepaalde auto's of welke onderdelen er nodig zijn... of verschillen in die onderdelen..

Zonde als die informatie verloren gaat.

Waar is m'n "1750 Automatico" gezocht topic nou? :wink:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Ruviano
Advanced Member
Advanced Member

di sep 16, 2014 11:31

Graag een button met actieve onderwerpen. Daarnaast de al eerder gemaakte opmerkingen over de onoverzichtelijkheid van het nieuwe forum. En de het vaste formaat, waardoor er op een breedbeeld scherm (wie heeft dat nou niet....) slechts een heel beperkt gedeelte gebruikt wordt. Het lettertype en de kleuren maken het geheel niet overzichtelijk. Op diverse fora ben ik actief, maar na de wijziging hier steeds minder...
Alfetta 1800 - oliva - 1972
Alfetta 1800 - oliva - (1973/2016 Alfa Specials #1161601)
Alfa Sei - nero metallizato-1979
Giulia 1300 ti - bianco - 1969
Spider 1600 - bianco- 1966
Giulia Q- Bianco Trofeo - 2018
Stellvio Q - Argento Silverstone - 2021

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

di sep 16, 2014 13:22

Sluit aan bij Ruviano, vindt de nieuwe layout geen vooruitgang
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

di sep 16, 2014 21:49

Toch zijn er ook best wat positieve dingen. Wat ik bijvoorbeeld wel prettig vind is dat niet meer alle berichten automatisch op gelezen komen te staan wanneer je het forum even weg klikt. Het vergroten van foto's is ook veel mooier in deze versie. En dat de zelf de font size kan veranderen...
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

wo sep 17, 2014 10:59

Is het zogenaamde "uppen" nu ook verleden tijd ?? Op het moment dat er in te koop/gespot/gevraagd wordt gereageerd op een topic blijft dit topic gewoon "in het klassement" staan ? Dat zou ik echt knap kak vinden, wie gaat er die -tig pagina's op doorbladeren als je geen "abbonnement" op dat topic hebt ? Je ad verdwijnt nu in de menigte, bij "nieuws"??
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

wo sep 17, 2014 11:43

Is het zogenaamde "uppen" nu ook verleden tijd ?? Op het moment dat er in te koop/gespot/gevraagd wordt gereageerd op een topic blijft dit topic gewoon "in het klassement" staan ? Dat zou ik echt knap kak vinden, wie gaat er die -tig pagina's op doorbladeren als je geen "abbonnement" op dat topic hebt ? Je ad verdwijnt nu in de menigte, bij "nieuws"??
Bij mij komen de nieuwste reacties gewoon bovenaan, net als vroeger. Je kunt de volgorde van berichten zelf instellen in Gebruikerspaneel => Foruminstellingen> Wijzig weergave-instellingen. Misschien ligt het daar aan?
Ik heb daar deze instellingen staan:
Toon onderwerpen van vorige dagen: Alle onderwerpen
Toon onderwerpen gesorteerd op: Berichtdatum
Toon onderwerpen sorteerrichting: Aflopend
Toon berichten van vorige dagen: Alle berichten
Geef berichten weer, gesorteerd op: Berichtdatum
Toon berichten sorteerrichting: Oplopend

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”