Hej, zo af en toe als ik weer bezig ben de 75 van het roest te verlossen kom ik op wat punten waarvan ik niet zeker weet hoe ik dat het beste kan oplossen. Zo heb ik nu weer een lijstje gemaakt, in de hoop dat iemand weet hoe ik dit het beste kan oplossen. De plaatjes zijn klikbaar.
- Metaal; achterwielkuip: De achterwielkuip van de 75 heeft twee lagen metaal ter hoogte van de balk. De wielkuip zelf die gepuntlast vast zit aan de balk en de binnenzijde van de kofferbak. Aan de rechterzijde was bij mij die wielkuip behoorlijk rot, de balk die er achter zit was op twee plekjes na nog behoorlijk netjes.
Hoe kan ik dit het beste opknappen? De wielkuip weer helemaal restaureren met kans dat er weer vocht achter de twee lagen kruipt (en hoe krijg ik de antiroest erachter) of alleen aan de randen teruglassen maar dan verliest het wel wat van de orginele kracht.
- Elektronica; Een vorige eigenaar is helaas nou niet bepaald netjes omgegaan met de draadboom; rechtsvoor heeft hij de draaboom doorgeknipt, de meeste draadjes zijn kleur consistent terug getaped/gesoldeerd (hopelijk) maar een paar draadjes kloppen niet. Heeft iemand een idee waarom dit gedaan is en hoe ik dit het beste terug kan plaatsen? Ik weet dat de AR control naar behoren werkte, op de ruitenwisser vloeistofniveau alarm na die afgeplakt is (je kan hem nog net zien knipperen) en de 'hoofdlamp' die 'uitgeschakeld' was. Daarbij werken de mistachterlichten niet, maar dat licht denk ik meer aan de doorgeknipte draad bij de lamp zelf ligt (waarom weet ik ook niet )
Voor zover ik heb kunnen vinden; (alles aan de rechterzijde achter het dashboard)
- een rood/zwarte draad die aan een niet-origineel lijkende oranje draad vast zat (doorgeknipt omdat die oranje draad aan het dashboard getywrapte zat) Deze oranje draad zit weer aan de linkerzijde van het dashboard mbv een niet originele t-stuk vast aan een dikke rode draad (plus draad?)
- een afgeknipte groen/zwarte draad, het andere eind heb ik nog niet teruggevonden
- een groen/zwarte draad die aan een blauw groenige draad zit getaped
- een groene draad die aan een blauw groenige draad zit getaped
- een wit/paarse draad die aan een geel/groene draad zit getaped (of deze contact maak weet ik niet)
Bumper; twee vraagjes: ooit ben ik met de voorbumper achter een boomstronkje blijven hangen en daarbij is een kunstof houder van de bumper afgebroken. Iemand een idee hoe ik deze weer terug kan lijmen/solderen?
En; bij de achterbumper waren de bouten compleet vast geroest aan de plaatjes die in die kunststof houders zitten. Hoe kan ik deze het beste verwijderen? Ik heb het geprobeerd uit te slijpen en uit te boren, maar als dit kunststof al een beetje warm wordt wordt het zacht en gaat het mis.
Het verwijderen van de achterbumper was geen probleem aangezien het metaal waar deze bouten aan vast zaten compleet weg was geroest, de achterbumper zat aan de voorzijde zelfs vast met houtschroeven
Er zit ondertussen weer (redelijk netjes, en veel moet nog afgelast worden) metaal op de meeste plekken
Alvast bedankt voor de tijd en moeite!