OK, einde van de middag weer even zitten puzzelen met de wielen.
Setje van 8mm spacers geregeld, wielen er weer op....maar lopen nog steeds aan. De oude 5mm spacers er weer op (die er al 3 jaar op zitten) en loopt exact 't zelfde aan. Auto weer omhoog en even kijken wat en waar het aan loopt. Zit het probleem toch echt in de dikte van de Dunlop-remklauw. Er zitten 2 uitstulpingen op waar de velg aan loopt.
De klauw raakt nét de balanceer loodjes en ook nét de binnenkant van de velg.
Hier zie je bovenaan en onderaan waar 't aanloopt:
Het is dus echt maar millimeterwerk. De velg draait wel gewoon vrij rond, maar je hoort 'm soms héél lichtjes schuren. Is het een optie om dan maar even de remklauw een stukje af te slijpen?
Ik heb tevens de conische moeren gepast. Nu ik de 5mm spacer er op heb, kom ik uit op 5 1/2 winding tot de moer vast zit. Is dat voldoende of moet er dan toch langere draad op? Op de achteras heb ik nog 7-en-een-beetje winding tot hij vast zit.