Vriendinlief zit voor cursus 3 dagen in Utrecht, dus kon vanavond lekker naar de stalling om wat langer door te werken. Paar kleine klusjes gedaan:
Als eerste merkte ik na het ophangen van de uitlaat dat hij een klein beetje lucht lekte bij de aansluiting middendemper/brulpijp. Na het starten afgelopen weekend was de uitlaat te heet om dat toen nog te doen. Ik merkte vandaag al snel dat de brandring gaar was en gelukkig had ik nog een nieuw exemplaar op de plank liggen. Deze vervangen en de boel sluit weer netjes aan.
De oude ri g zat flink vast gebrand!
Omdat de achterkant toch omhoog stond op de assteunen heb ik meteen het differentieel eens schoon gemaakt. Dat was altijd al helemaal bruin van de modder...dacht ik. Maar blijkbaar was dit bitumen! De vorige eigenaar heeft de bodem eens laten behandelen met een dergelijk spul, maar ik zag dat ze wat enthousiast te werk waren gegaan. Het diff zat aan de onderkant ook vol ermee! Ook rond de aandrijfassen zat wat, maar dat heb ik lekker laten zitten.
En dan nog het bekende lekkageprobleem...
Ik haalde vanavond de slang er weer af om de boel normaal (maar nu zéér grondig) af te sluiten met de vloeibare pakking, maak de aansluiting schoon met een staalborsteltje, en zie dat er opeens een gat bovenop het thermostaathuis zit! Huh??? Als je de post van 4 april bekijkt zit je dat gat nog niet zitten! Maar blijkbaar was het aluminium zó dun dat het toen nog niet zichtbaar was. Dit kan best de verklaring zijn voor de voorheen niet te traceren oorzaak van de lekkage.
Ook viel me op dat het vloeibare aluminium waarmee het huis 7-8 jaar geleden is "opgelapt" wat los begin te laten.
Maar wat nu te doen? Ik denk niet dat ik het met die pakking alleen geregeld ga krijgen. Wellicht ook iets van kneedbaar aluminium gebruiken. Om de boel goed dicht te krijgen?
(Je ziet het gaatje nu mooi bovenop zitten. vergelijk het maar eens met de foto van afgelopen weekend)