Ah nice, bedankt!
Vanwege het slechte weer vandaag maar getracht de boel weer in elkaar te zetten en de auto weer aan de praat te krijgen. Eerst het gaatje van de nippel afgedicht met een M7-bout en vervolgens de aansluitingen, sensoren, rubbers en gasstang-scharnier ombouwen naar het nieuwe spruitstuk.
Het spruitstuk van B-Lee wil ik dan gaan gebruiken om het originele spruitstuk mee te gaan repareren. Daar kan ik dan op m'n gemakje mee aan de slag mocht ik klaar zijn met alle andere klusjes. Die gaat dus zeker goed van pas komen.
Vervolgens ook nog even de brandstofpomp onder handen genomen. Ik zag dat daar een soort van vloeibare pakking tussen gezet was, maar die begon wat te ontbinden. De boel er af gehaald en schoon gemaakt, was duidelijk aan de binnenkant te zien dat er veel zooi zat!
Ik had nog een fonkelnieuwe pomp liggen, die wilde ik preventief monteren. maar tot mijn verbazing paste hij niet...het "palletje" in het blok bleek te lang te zijn, waardoor de pomp niet lekker erop zat. Zodoende gewoon de oude vertrouwde pomp terug gezet na even grondig schoon maken.
Daarna alles weer terug in elkaar, het bekende liedje weer. Wel even een paar stukken slang vervangen omdat de aansluitingen achterop het spruitstuk onder een nét iets andere hoek zitten. Gelijk ook de vacuümslang van rembekrachtiger naar spruitstuk vervangen, die was helemaal uitgedroogd (en heeft me 10 jaar terug een gat in de zuiger opgeleverd). Ook meteen een paar brandstofslangen vervangen en (héél belangrijk!) het slangetje van de ruitensproeier.
Alles functioneert nu weer en op het eerste oog geen lekkage meer!
Rest alleen nog even een nieuwe connector aan het kabeltje van de watertemp-sensor te zetten, daarvan zag ik toenstraks dat die afgebroken was.