-Zundapp sprinter, een rode 2e serie (gecrashed in een sloot 3 weken na mn 16e verjaardag, in het donker op aanwijzingen van het achterop zittende grietje 'die de weg wel wist daar' maar zich blijkbaar wat had vergist in de snelheid waarmee de haakse bocht dichterbij kwam.. Verzachtende omstandigheid, veel licht had de sprinter niet op dat moment, een waxine lichtje was feller zeg maar)
Brommer weer gerepareerd en verkocht aan een schoolkameraad.
-Honda MT5. Wit-blauw, model met t grote voorwiel, toen versch voor de NL markt (1986). Gekocht met schade (5mnd oud). Na een jaar sturen weer verkocht.
-Zundapp sprinter, wederom een rode 2e serie. De dag na aankoop mee over de kop geslagen onderweg naar school (brute remactie waarbij de ondervorkpoot afbrak en zo de remkabel aantrok..
)
Opgeknapt en na een poos weer verkocht (nota bene aan degene die me ermee had zien crashen)
Peugeot 103 (?) damesbrommertje, zo'n ding met v-snaar tractie in ieder geval. Lachen.
Daarna een zwarte Honda mb5/7 van BE origine. Vlot maar lelijk, verkocht opde dag dat ik mn rijbewijs haalde.
Niet slim achteraf want de giulietta 2.0 lusso stond nog in de spuiterij, maw geen gemotoriseerd vervoer meer.
Het Yamaha endurootje van mn buurman overgenomen en daar nog wat mee rond geknutterd tot de giul rijklaar was.
Vervolgens een poos geen 2-takten tot ik in '91 of daar ergens een gestrand overspuitproject overnam van een maat, een Zundapp sprinter... For old times sake zeg maar.
Die helemaal in de verf gezet en opgefokt mee rondgeknord tot ie de geest gaf (drijfstang gebroken, carterhelften en zgan cilinder onherstelbaar beschadigd daardoor) Sindsdien staat ie stof te happen in de schuur...Moet ik nog eens een blokje voor bouwen.Ooit.
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...