V6 turbo! en dan idd een turbo die snel op spoolt, rijd heerlijk op het circuit.
Dus, nu een standaard 3.2 V6 erin en daar later een turbo opbouwen. Eventueel de motor naar achteren plaatsen.
Kijk nog maar eens naar de foto's van de rolkooi... Gaat 'm niet worden. Ben daarnaast geen echte fan van "middenmotor". Mocht je het wat naar achter verplaatsen van de motor op de standaard plek bedoelen: die paar cm/mm zijn me de werkelijk enórme operatie niet waard.. En om het ding zo'n beetje half onder de voorruit te gaan plaatsen: dan zou ik eerder een buizenchassis laten bakken en daar 75 plaatwerk tegenaan nieten !Eventueel de motor naar achteren plaatsen.
auto is dan alleen nog maar voor een paar raceklasses geschikt, Si hier en een scandinavische. ARC kan je niet meer meedoen...Mooie plannen. Maar ik zou de Maserati optie niet zo snel wegwerken. De 2.8 uit een qp of ghibli mits goed onderhouden is een betrouwbare motor. De 2 liters zijn wat gevoeliger.
Een kennis van mij heeft lang met een Marcos met een Maserati v8 bi turbo geracet. Zelf heb ik nooit problemen gehad met mijn auto. Maar ik race niet (op het circuit).
IIg interessant project en ga ik zeker volgen.
dit zou inhouden dat je je nog steeds ACHTER Niels bevindt.....Zal ik je verklappen Niels: een pain in your Front Wheel Drives Ass !!!!!!!